Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-02-11, 22:53
Medlem
osten554s avatar
tja har funderat på att införskaffa mig en ak av något slag. här kommer problemet jag behöver hjälp med hur man hittar en langare som kan fixa något sånt här har aldrig varit medverkande i några olagliga aktiverter så har inga kontakter inom sådana ämnen. skulle uppskatta hjälp om detta jag vet riskerna och regler jag bryter i mot när jag har de hemma osv.
Citera
2015-02-11, 22:56
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osten554
tja har funderat på att införskaffa mig en ak av något slag. här kommer problemet jag behöver hjälp med hur man hittar en langare som kan fixa något sånt här har aldrig varit medverkande i några olagliga aktiverter så har inga kontakter inom sådana ämnen. skulle uppskatta hjälp om detta jag vet riskerna och regler jag bryter i mot när jag har de hemma osv.

Gå med i en skytteklubb och ta licens så kan du med tiden ansöka om att köpa en halvautomatisk AK för prickskytte.
Citera
2015-02-11, 22:57
Medlem
pepparkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osten554

Tyvärr ser det ut som att det är större chans att du blir stadsminister inom de närmaste veckorna än att du lyckas fixa en schysst Ak till rimligt pris... Sök dig till internet, har du tur kanske du kan få hem den i en mikrovågsugn eller något. Ja jag är fullt seriös..
Citera
2015-02-11, 23:03
Medlem
Svårt att få tag i en ren picka.
Skulle du ha turen så blir det dyrt och det lär vara skit.

Bästa är via kontakter.
Minskar risken för att bli lurad.

Skytteklubb är bästa.
Urvalet blir större då.

Dan Wesson 350 long barrel.
Import med hjälp av gubbarna på klubben.
Citera
2015-02-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Gå med i en skytteklubb och ta licens så kan du med tiden ansöka om att köpa en halvautomatisk AK för prickskytte.

Om man köper en halvauto AK, går det att "ställa om" den till helauto eller måste den byggas om helt? Ingen erfarenhet om vapen här.
Citera
2015-02-11, 23:12
Medlem
osten554s avatar
okej fall jag tänker lite mindre då typ en pistol av något slag skulle de fixa? vad är de man ska göra för att få licens?
Citera
2015-02-11, 23:28
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crypton
Om man köper en halvauto AK, går det att "ställa om" den till helauto eller måste den byggas om helt? Ingen erfarenhet om vapen här.

Jag tänker inte länka eller posta en guide. Men jag kan ju säga så mycket att det inte är svårt att modifiera den till en helautomatisk.
Citera
2015-02-11, 23:35
Medlem
Citat:
Jag tänker inte länka eller posta en guide. Men jag kan ju säga så mycket att det inte är svårt att modifiera den till en helautomatisk.

Ah, ne det ska du inte göra. Jag ville bara veta om det var möjligt. Tack för svar.
Citera
2015-02-11, 23:48
Medlem
P04s avatar
Citat:
Citat:
Vad är det för trams du skriver?
Vilken skyttegren syftar du på?
Har man ingen kunskap ska man fan inte spamma i såna här trådar.

TS, är du ostraffad ska du inte ens överväga att köpa ett illegalt vapen, det har bara nackdelar.
Ta jägarexamen eller börja med målskytte, pistol eller gevär.
Citera
2015-02-12, 10:27
Medlem
tzjs avatar
Jakt, fiske och vildmark --> Vapen och militär
/Moderator
Citera
2015-02-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Vad är det för trams du skriver?
Vilken skyttegren syftar du på?
Har man ingen kunskap ska man fan inte spamma i såna här trådar.

TS, är du ostraffad ska du inte ens överväga att köpa ett illegalt vapen, det har bara nackdelar.
Ta jägarexamen eller börja med målskytte, pistol eller gevär.

Nej tack, för min del får han gärna hålla sig så långt ifrån skyttet det går att komma... det är muppar som honom som förstör för oss seriösa skyttar.
Citera
2015-02-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joe-black
Svårt att få tag i en ren picka.
Skulle du ha turen så blir det dyrt och det lär vara skit.
Inte svårt alls. Det krävs nog mer engagemang för att få tag på en som varit med om ett mord eller liknande. Kan du gissa varför? Inte? Nåja. Eftersom att det alltid finns en risk att vapnet spåras tillbaka till säljaren så är intresset för att sälja gamla mordvapen för småpengar tämligen svalt.

2-3 gånger priset för någon med licens? Knappast några galna överpriser, och när det kommer till modell och märke är det bara att välja och vraka.

Citat:
Ursprungligen postat av joe-black
Bästa är via kontakter.
Minskar risken för att bli lurad.

Citat:
Ursprungligen postat av crypton

Det går att lösa hyfsat enkelt. Jag tror till och med att du kan köpa alla delar du behöver licensfritt i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Nej tack, för min del får han gärna hålla sig så långt ifrån skyttet det går att komma... det är muppar som honom som förstör för oss seriösa skyttar.

Snälla pappa staten, kan jag inte få behålla min pickadoll?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in