2015-02-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag tror inte att det hade något att göra med FEMEN. Däremot har diskussionen om bröst på badhus varit rätt stor och att bröst inte ska sexualiseras. Därför tror jag inte att det är alls omöjligt att en fjortonårig tjej som ser sig som feminist skulle kunna göra detta.

Jag tycker att du har en rätt vidrig von oben attityd när det kommer till ungdomar faktiskt. Nej, jag är inte förälder men jag träffar ungdomar i mitt jobb dagligen och har jäkligt bra koll på vad som snurrar runt i deras huvuden.
Det är inte "von oben attityd", jag pratar om mina egna erfarenheter såklart kan det finnas någon ungdom som är annorlunda det är inte helt omöjligt att det är som du säger men jag tror det är ca 90% chans att det är som jag säger och 10% chans att du har rätt
Citera
2015-02-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Men varför skulle de nuvarand måtten vara de rätta? Då kan ju ett samhälle aldrig förändras. Om man för 150 år sedan sagt att den norm vi nu har är den som ska gälla då hade inte kvinnor fått rösta idag , inte alla man heller för den delen.

Att kvinnor fick rösträtt i Sverige är historiens största misstag och det kommer även att bli detta lands undergång.

Det är de antiintellektuella och missanpassade som vill att samhället ska anpassas till deras sjuka världsbild. Ta tag i era problem genom psykiatrin istället för att förstöra för alla andra.
Citera
2015-02-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det går fortfarande utmärkt att bada topless där regelverket inte säger annat - och nej "förr" gick det inte att bada topless på badhus heller.

Jo, jag förstår att det finns en hel hög på flashback som gärna skulle se att feminism var synonymt med att blotta brösten och stannade vid det ...
Nu är det tack och lov inte så - och man kan stå upp för feminismen helt utan att blotta sig alls.

Jodå, kommer mycket väl ihåg att några tjejer badade topless på simundervisningen på högstadiet. Det var lite friare på åttiotalet.
Citera
2015-02-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Att kvinnor fick rösträtt i Sverige är historiens största misstag och det kommer även att bli detta lands undergång.

Det är de antiintellektuella och missanpassade som vill att samhället ska anpassas till deras sjuka världsbild. Ta tag i era problem genom psykiatrin istället för att förstöra för alla andra.
Får vi läsa om dig i "aftonhoran" imorgon? Det är misogyni som du håller på med.

Jag håller med om att det inte var feminism som var orsaken den här gången men jag håller med det som skotittare säger annars om att avsexualisera bröst.
Citera
2015-02-11, 00:37
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av War.Drum
det förnekar jag inte heller.

jag frågar dig vad som är så hemskt med just dessa nuvarande normer gällande bröst.

känns som att många motsätter sig sånt här bara för att dom fått för sig det, och inte för att dom egentligen har någon anledning till det.

Hemskt är väl inte ordet jag skulle använda. Snarare moralpanik. Personligen tycker jag folk är överspända. Tjejer utan topp på badhus borde inte vara ett problem. Men det är bara min åsikt och jag får väl ta risken att bli kallad hippie för att jag yttrar den.
Citera
2015-02-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Jodå, kommer mycket väl ihåg att några tjejer badade topless på simundervisningen på högstadiet. Det var lite friare på åttiotalet.
Det mesta var lite friare förr i tiden innan hotet om HIV och AIDS kom.
Citera
2015-02-11, 00:39
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Trams.
Citera
2015-02-11, 00:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Det var i så fall något specifikt för din skola eller den simhallen ...

Topless var hyfsat vanligt på stränderna - inte på badhus.
Citera
2015-02-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Får vi läsa om dig i "aftonhoran" imorgon? Det är misogyni som du håller på med.

Jag håller med om att det inte var feminism som var orsaken den här gången men jag håller med det som skotittare säger annars om att avsexualisera bröst.

Så jag hatar kvinnor för att jag inte anser att ni ska ha rösträtt? Jag kan debattera i timmar varför det är en dålig ide så det är en vetenskapligt underbyggd ståndpunkt jag har. Vad har du förutom Aftonbladet?

Du är uppenbarligen en fullblodsidiot. Du vill förändra människan över en natt genom att vifta bort djupt rotade biologiska instinkter?
Citera
2015-02-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Trams.

Brann det i proppskåpet? Jag har rätt och du vet det.
Citera
2015-02-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
egentligen förstår jag inte debatten kvinnor vill blotta sina bröst hur man som heterosexuell man kan motsätta sig detta är obegripligt

I detta fall är det hennes ringa ålder som gör det hela så osmakligt

Det är mest för att de kvinnor som skulle springa runt topless är feta feminister med rosa hår under armarna och metall i hela ansiktet.
Citera
2015-02-11, 00:46
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Brann det i proppskåpet? Jag har rätt och du vet det.

Javisst. Det är ju bara att ta en titt på hur det ser ut i de länder där kvinnor inte får rösta. Riktiga föregångsland, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in