2015-02-10, 22:45
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nja. Ett visst mått av civil olydnad kan vara befogad när man vill saluföra sitt missnöje. Ibland är det det enda sättet att vinna gehör även om det inte är efter regelboken.
håller med, dock varierar det oerhört från fall till fall. det är inte precis så att flickan var såpass nedtryckt att hon inte kunde framfört sitt missnöje på annat sätt.
Citera
2015-02-10, 22:46
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det finns inga rationella motiv att förbjuda topplessbad. Det är bara en godtycklig och ojämlig åsikt.
Som allt annat menar du? Varför skulle åsikter om toplessbad skilja sig från andra åsikter? Det handlar liksom inte om vetenskap.
Citera
2015-02-10, 22:47
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Bröst är inte alls sexuellt laddade. De är till för att ge bröstmjöl till avkomman. Självklart ska hon få gå barbröstad om hon vill.
Kanske inte för dig. Men för merparten av den manliga befolkningen är bröst sexuellt laddade.
Citera
2015-02-10, 22:48
Medlem
Kurtolsson666s avatar
Var på badhuset förra veckan. Jag såg flera män som hade större rattar än damerna.... Ska inte de oxå ha överdel då? Finns säkert folk som kåtar upp sig över manboobs med.... Blir ju liksom en stor hårig schemat av det hele....
Bröst som är så naturligt. Varför i hela fridens dra ska brudarna behöva skyla dem eller bli utslängda!?
Citera
2015-02-10, 22:52
Bannlyst
killarna i klassen samt ortens pedofiler hade ju dansat av glädje, bra att badvakten satte stopp för idiotin
Citera
2015-02-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Om kvinnor får gå runt med nakna bröst så ska jag få gå runt med naken kuk...

Bröst är inga könsorgan. Bröst är till för att ge di till avkomman, inget annat. Att sedan män valt att sexualisera dem ska väl inte kvinnor skuldbeläggas för? Har så svårt att förstå denna fixering av bröst som män har.... Blev ni ammade för lite länge av era mammor?
Citera
2015-02-10, 22:53
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av War.Drum
bestämmer och bestämmer...

det torde väl ligga i båda könens intresse att inte få sexuellt laddade signaler kastade mot sig när man besöker offentliga platser.

man blir inte nödvändigtvis kåt av dessa signaler dock ses det som olägligt av de flesta.

De grabbar som inte klarar av att se ett par bara bröst utan att få ståfräs kan inte heller se en tjej i bikini utan att resultatet blir detsamma. Det blir alldeles för mycket av sexuellt laddade signaler eller hur var det nu? Då är det väl kanske bäst att inte män och kvinnor badar samtidigt? Kanske är det dags att införa lite arabkultur på våra badhus?
Citera
2015-02-10, 22:54
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Bröst är inte alls sexuellt laddade. De är till för att ge bröstmjöl till avkomman. Självklart ska hon få gå barbröstad om hon vill.
bröst ÄR sexuellt laddade i vår del av världen, det är inget du kan argumentera emot. dock behöver det inte vara så.

vi är programmerade för att gå igång på de kroppsdelar som döljs av det andra könet. hade det varit norm för kvinnor i europa att dölja håret hade vi upplevt ett bart huvud som en sexuell signal. vilka kroppsdelar som utstrålar sex är helt enkelt olika beroende på vår kultur.
Senast redigerad av War.Drum 2015-02-10 kl. 22:57.
Citera
2015-02-10, 22:56
Medlem
NextGenAthletes avatar
Gud i himlen vilket underbart initiativ! Hade jag varit där så hade jag försvarat hennes rätt att bada så som gud har skapat henne!

Citat:
Ursprungligen postat av LAAME
Skulle du känna dig särskilt bekväm om en grupp människor stod och gav dig dömande blickar och sneglade på dina intima delar?

Jag ser inte riktigt vad som är det speciella med att en tjej badar topless. Liknande saker har hänt förut, och också då har "busarna" lämnat badhuset. Om en tjej ska få tåla blickar och tankar borde den feta 14åriga pojken med chipstuttar få samma uppmärksamhet för att han inte har bikiniöverdel på sig?

De som sneglar på brösten gör det ju knappaste av dömande orsaker. Snarare så handlar det om uppskattning och oavsett hur gärna du vill styra vad män får och inte får uppskatta så kan det inte förändras i en handvändning. Jag har varit med om tjejer som vill känna på mina armar osv. och det ses som någonting positivt. Hade jag reagerat negativt så skulle folk slå sig för ansiktet och undra vad jag är för en inåtvänd kuf. Varför är det så att tjejer ska vara något sorts avsexualiserat och omänskligt objekt? Människor är vackra. Låt människor, såväl män som kvinnor, uppskatta vilka kroppar de vill. Blir du obekväm av andras uppskattning så är topless förstås ett ganska dåligt alternativ.

Jag är övertygad om att pojken med chipstuttar får precis lika mycket uppmärksamhet, men av den sämre sorten.

Citat:
Eftersom män blir kåta av kvinnobröst så bestämmer vi att tjejerna måste ha överdel? Jävla talibanresonemang enligt min mening.

Eftersom att kvinnor blir kåta av kukar så bestämmer vi att männen måste ha underdel. Jävla talibanresonemang enligt min mening.

Jag håller förvisso med dig om att kvinnor inte borde behöva ha överdel men ditt resonemang tycker jag är dåligt. Alltid ska det dras paralleller till nazister eller talibaner när någonting inte faller i smaken.
Citera
2015-02-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Ja, det är vanligt och det var rätt vanligt när jag var i den åldern också vilket nu är drygt 20 år sedan.

Det här var det dummaste jag hört. Feminism tillhör allmänbildning för en fjortonåring och vissa kan till och med vara rätt pålästa kring ämnet.
Hehe så du tror alltså att det berodde på feminism att hon visade tuttarna? Ja det kan vara sant att hon kände till FEMEN men du kan väll inte vara så otroligt naiv att du tror på den ursäkten, då hoppas jag att du inte är en förälder

Hela kroppen är full med hormoner i den där åldern, det är där som du har förklaringen det är helt enkelt spännande att testa sin sexualitet att det skulle vara helt oskyldigt är skitsnack
Citera
2015-02-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Bröst är inga könsorgan. Bröst är till för att ge di till avkomman, inget annat. Att sedan män valt att sexualisera dem ska väl inte kvinnor skuldbeläggas för? Har så svårt att förstå denna fixering av bröst som män har.... Blev ni ammade för lite länge av era mammor?
"Männen" har exakt valt att sexualisera brösten. Är nog lika många kvinnor som sexualiserar kvinnobröst med.

Hur ska vi då få avsexualisera brösten? Min första tanke är att fler kvinnor börjar bada topless
Men jag är för jämställdhet. Så ut med brösten kvinnor
Citera
2015-02-10, 23:04
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
De grabbar som inte klarar av att se ett par bara bröst utan att få ståfräs kan inte heller se en tjej i bikini utan att resultatet blir detsamma. Det blir alldeles för mycket av sexuellt laddade signaler eller hur var det nu? Då är det väl kanske bäst att inte män och kvinnor badar samtidigt? Kanske är det dags att införa lite arabkultur på våra badhus?
det handlar inte enbart om sexuella signaler. det handlar snarare om att det överlag är onödigt att sända ut opassande signaler på offentliga platser.
Senast redigerad av War.Drum 2015-02-10 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in