Gud i himlen vilket underbart initiativ! Hade jag varit där så hade jag försvarat hennes rätt att bada så som gud har skapat henne!
Citat:
Ursprungligen postat av
LAAME
Skulle du känna dig särskilt bekväm om en grupp människor stod och gav dig dömande blickar och sneglade på dina intima delar?
Jag ser inte riktigt vad som är det speciella med att en tjej badar topless. Liknande saker har hänt förut, och också då har "busarna" lämnat badhuset. Om en tjej ska få tåla blickar och tankar borde den feta 14åriga pojken med chipstuttar få samma uppmärksamhet för att han inte har bikiniöverdel på sig?
De som sneglar på brösten gör det ju knappaste av dömande orsaker. Snarare så handlar det om uppskattning och oavsett hur gärna du vill styra vad män får och inte får uppskatta så kan det inte förändras i en handvändning. Jag har varit med om tjejer som vill känna på mina armar osv. och det ses som någonting positivt. Hade jag reagerat negativt så skulle folk slå sig för ansiktet och undra vad jag är för en inåtvänd kuf. Varför är det så att tjejer ska vara något sorts avsexualiserat och omänskligt objekt? Människor är vackra. Låt människor, såväl män som kvinnor, uppskatta vilka kroppar de vill. Blir du obekväm av andras uppskattning så är topless förstås ett ganska dåligt alternativ.
Jag är övertygad om att pojken med chipstuttar får precis lika mycket uppmärksamhet, men av den sämre sorten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kid-Stardust
Eftersom män blir kåta av kvinnobröst så bestämmer vi att tjejerna måste ha överdel? Jävla talibanresonemang enligt min mening.
Eftersom att kvinnor blir kåta av kukar så bestämmer vi att männen måste ha underdel. Jävla talibanresonemang enligt min mening.
Jag håller förvisso med dig om att kvinnor inte borde behöva ha överdel men ditt resonemang tycker jag är dåligt. Alltid ska det dras paralleller till nazister eller talibaner när någonting inte faller i smaken.