2015-02-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av War.Drum
som jag förstod det så valde hon att avlägsna sig frivilligt.
Jasså ja jag läste faktiskt inte men det kan jag garantera att det inte handlar om feminism, 14-åringar känner inte till feminism.
Citera
2015-02-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Jag är konservativ och tror på evolutionen.

Ser inget konstigt med mitt uttalande och tror flera andra kan hålla med mig.

Vi är bara djur på en planet vars enda "riktiga" mål är att fortplanta sig.

Skulle du känna dig särskilt bekväm om en grupp människor stod och gav dig dömande blickar och sneglade på dina intima delar?

Jag ser inte riktigt vad som är det speciella med att en tjej badar topless. Liknande saker har hänt förut, och också då har "busarna" lämnat badhuset. Om en tjej ska få tåla blickar och tankar borde den feta 14åriga pojken med chipstuttar få samma uppmärksamhet för att han inte har bikiniöverdel på sig?
Citera
2015-02-10, 22:28
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Mäns bröst är inte sexuellt laddade, därav avsaknaden av överdel.

Eftersom män blir kåta av kvinnobröst så bestämmer vi att tjejerna måste ha överdel? Jävla talibanresonemang enligt min mening.
Citera
2015-02-10, 22:29
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Om kvinnor får gå runt med nakna bröst så ska jag få gå runt med naken kuk...
Det är faktiskt mycket mer relevant än att jämföra mansbröst med kvinnobröst.

Mannen har en särskilt framträdande könsdel, vilket döljs - och kvinnan har två.
Citera
2015-02-10, 22:30
Medlem
beardbraids avatar
Hur tar man denna diskussion som lärare?

Citat:
"Schysta rattar och jag stöder din feministiska kamp på och så...men....tid och plats liksom...du e ju en smart tjej och har säkert sett på film att....universitetet liksom va...? AHMED!!! AHMED!!! HADE JAG VELAT SE NÅN LEKA MED ETT LITET FUCKING STÅND HADE JAG BJUDIT HIT DIN MOR OCH DIN FAR MMMHKEY?...ja Lisa jag tror inte alla kommer ta ditt statement på rätt sätt asså... du e liksom inte din kropp typ...kan inte du ta på dig en jävla topp liksom..pick your battles...AHMED!! VA SA JAG OM DIN MAMMA? osv...."
Citera
2015-02-10, 22:31
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Eftersom män blir kåta av kvinnobröst så bestämmer vi att tjejerna måste ha överdel? Jävla talibanresonemang enligt min mening.
bestämmer och bestämmer...

det torde väl ligga i båda könens intresse att inte få sexuellt laddade signaler kastade mot sig när man besöker offentliga platser.

man blir inte nödvändigtvis kåt av dessa signaler dock ses det som olägligt av de flesta.
Senast redigerad av War.Drum 2015-02-10 kl. 22:37.
Citera
2015-02-10, 22:33
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gingaginga
Nu är inte jag en fjortonårig kille och jag är extremt sällan på badhus, det jag försöker få er att förstå är varför det finns regler angående att bada topless i badhus.

Edit: som att prata med en vägg

Jag tror att alla vi som var tonåringar när topless var normen har svårt att förstå dina argument, för vi sprang inte omkring med ständig erektion och kände oss generade trots att det fanns nakna bröst överallt. Tvärtom kunde/kan vi se ett par bröst utan att förvandlas till någon form av dreglande mähän, enligt dig har dagens ungdomar så usel impulskontroll att det inte längre möjligt och då är det väl inte konstigt att vi inte tror dig då det fungerade för oss för 20 år sedan.
Citera
2015-02-10, 22:36
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
För att tjejen i fråga bröt mot reglerna. Bara för att du ogillar en viss regel har du inte rätt att bryta mot den.

Nja. Ett visst mått av civil olydnad kan vara befogad när man vill saluföra sitt missnöje. Ibland är det det enda sättet att vinna gehör även om det inte är efter regelboken.
Citera
2015-02-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorceus
Jag tror att alla vi som var tonåringar när topless var normen har svårt att förstå dina argument, för vi sprang inte omkring med ständig erektion och kände oss generade trots att det fanns nakna bröst överallt. Tvärtom kunde/kan vi se ett par bröst utan att förvandlas till någon form av dreglande mähän, enligt dig har dagens ungdomar så usel impulskontroll att det inte längre möjligt och då är det väl inte konstigt att vi inte tror dig då det fungerade för oss för 20 år sedan.

Tyvärr har tider ändrats, när jag gick i högstadiet för 10 år sen så skulle det ha blivit ett jävla liv om någon visat tuttarna på idrotten. Jag förstår inte vad problemet är med en så jävla enkel regel som jag anser kan vara ganska bra särskilt i just det här tillfället.
Citera
2015-02-10, 22:39
Medlem
Gurglarens avatar
Bröst är inte alls sexuellt laddade. De är till för att ge bröstmjöl till avkomman. Självklart ska hon få gå barbröstad om hon vill.
Citera
2015-02-10, 22:41
Medlem
Iradeorums avatar
Jude säger, dum goy gör. Judiskt sponsrade Femen har tydligen lyckats koppla ihop feminism med bara bröst. De måste garva sig halvt fördärvade i "Synagogue of Satan".
Citera
2015-02-10, 22:45
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Är det vanligt förekommande att barn på 14år bryr sig om politik idag?

Ja, det är vanligt och det var rätt vanligt när jag var i den åldern också vilket nu är drygt 20 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jasså ja jag läste faktiskt inte men det kan jag garantera att det inte handlar om feminism, 14-åringar känner inte till feminism.

Det här var det dummaste jag hört. Feminism tillhör allmänbildning för en fjortonåring och vissa kan till och med vara rätt pålästa kring ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in