Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-23, 00:34
Hjälp vad söt den där teckenspråkstolken var, en halvmullig asiatmix. Mums!
2015-05-23, 01:24
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Nej, förra året var inte Wurst favorit, men vann. Även 2011 var Azerbajjan till runt 10 gånger vinsten. Någon operafjant från Frankrike tippades vinna, men floppade fullständigt.

Övriga år har vinnaren varit given; Den fiolspelande vitryssen 2009, Skottaccent-tyskan 2010, euforispridande carlos puyol-kopian 2012, naturbarnet i skogen 2013.

Tror nog Sverige tar hem det, men de får skärpa sig med scenshowen som fuckades upp fullständigt i semin. Fel kameravinklar och allt sånt.

Tackar för den infon. Jag har blickat tillbaka lite på de senaste åren. Inte var nivån så speciellt mycket bättre då heller. Något bättre dock.
Jag tycker inte Loreen var så given 2012. En av de sämre vinnarna någonsin. Men för att inte prata skit om Loreen, hon borde vunnit rubbet året innan med "My heart is refusing me", men svenskarna förstod sig inte på musik.
Jag fick nästan olustkänslor 2012, för jag var riktigt förtjust i två bidrag som inte fick det erkännande de var värda, Albanien och Azebaijan. Sveriges nedlåtande attityd mot Albaniens bidrag kunde jag inte riktigt med heller.

Sabina Babayeva - When The Music Dies - - Azerbaijan-2012

Rona Nishliu - Suus (Albania) Eurovision 2012
2015-05-23, 01:24
Medlem
XRAHs avatar
Eftersom jag missade semifinalerna i veckan har jag nu suttit och tragglat mig igenom fyra timmar ESC denna fredag.

Semifinal 1:

Moldavien: Totalt oihågkomlig. Bieber à la Moldavia. 0/10
Armenien: Vad i helvete? Ett helt gäng som ylar i varsitt hörn. Kaos. Vad är det för jävla trumkomp i refrängen? Next. 0/10
Belgien: Rabappbapp! Belgien brukar skicka hyfsade nummer. Tveksamt uttal dock. Godkänt! 5/10
Holland: Fy helvete vad tråkig låt. Bort med skiten. 0/10
Finland: Obehagligt men bra röj. Vilken jävla pipa, haha! 2/10
Grekland: Svintråkig. En strimma av hopp när refrängen rockade till sig, men det horribla uttalet drar ner skiten ändå. 1/10
Estland: Äe vafan gör denna skit i ESC? Båda tittade mest på varandra med sur blick. 0/10
Makedonien: Ta av dig jackan. Vankades rånförsök när snubbarna dök upp bakom, därav en poäng. Nej tack. 1/10
Serbien: Hjälp! Vad händer? Tråkig ballad urartar i en kavalkad av falska skrik och serbdunk. 0/10
Ungern: Happ, ännu en trött lugn låt... Hur ofta vinner sån här skit? I princip aldrig. (Peppar, peppar...) 0/10
Vitryss: Nästan duglig låt ändå. Bra val, Aleksandr! 3/10
Ryssland: Detta kändes bara fel, fred + Ryssland? Plus för rösten. Minus för leverfläcken. 2/10
Danmark: Nu hatar jag Danmark till och med mer än vad jag gjorde tidigare. Trodde inte att det var möjligt, men tji fick jag. 0/10
Albanien: Sjunger bedrövligt. Dålig, intetsägande låt. 0/10
Rumänien: Låtar på originalspråk är väl dödsdömt i denna tävling? Kanske tråkigaste låten i tävlingen. 0/10
Georgien: Svagt godkänd. Plus för originellt utstyrsel. 3/10

Semifinal 2:

Litauen: Vedervärdigt från sekund ett. 0/10
Irland: Snark. Skit. 0/10
San Marino: Klen bäbissång. Jag avstår. 0/10
Montenegro: Började tråkigt, utvecklades till tungt balkandunk. Nja, inte min grej. 1/10
Malta: Ännu en tråkig ballad. Går fetbort. 0/10
Norge: Happ, balladaftonen fortsätter. Ge mig lite upptempo för fan. 1/10
Portugal: Portugal fortsätter deras tradition av att vara helt värdelösa. 0/10
Tjeckien: Nu får det fan räcka med ballader som trillar ur minnet på nolltid. 0/10
Israel: Haha, vilka dojor! Får ett plus pga ganska flawless sång, lite humor och äntligen något med lite tempo i. 1/10
Lettland: Rätt soft låt. Bra elektroniskt beat. Modernt. 5/10
Azerbajdzjan: Duglig. Duktig sångare, men ger inte speciellt mycket för låten som helhet. Antagligen den bästa balladen. 3/10
Island: Gäsp. Falskt. 0/10
Sverige: Även om låten börjar bli uttjatad vid det här laget så är det utan tvivel den bästa under dessa två semifinaler. Den är modern, storslagen, med ball scenshow (dock fuckar Österrike upp den hårt) och Måns sjunger den faktiskt jäkligt bra. Klädvalet ett minus dock. Topp tre garanterat, inte alls omöjligt att den tar hem rubbet. 7/10
Schweiz: Snäppet tyngre ballad åtminstone. Inget märkvärdigt. 1/10
Cypern: Hipstersnark. Dra åt helvete. 0/10
Slovenien: Är detta ett skämt? Hörlurarna? Rösten? Ändå halvkatchig melodi. 3/10
Polen: Nja, segt och tråkigt. 1/10

Ljudteknikern till semifinal 2 förutsätter jag får sparken snarast. Sången på tok för långt bak i mixen. Kören hördes mycket mer i vissa låtar. Låter det på detta sätt i finalen är det fan katastrof. Det pålagda jublet var mycket pinsamt förövrigt.
2015-05-23, 01:37
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=zHyK5Vaz0zM

Visst fan är denna version mycket bättre?
2015-05-23, 02:09
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XRAH
Eftersom jag missade semifinalerna i veckan har jag nu suttit och tragglat mig igenom fyra timmar ESC denna fredag....

Detta är typiskt svenskt beteende kring varje eurovision. Då visar man sig från sin drygaste sida. Inför-programmen brukar gå i samma stil. Seriösa kvalificerade sångare med en lite annorlund stil blir sågade vid fotknölarna medan den egna medelmåttiga ”moderna” dussinpoplåten anses vara överlägsen alla andra bidrag. Att kalla årets svenska bidrag storslagen skulle man tro var sarkasm om det inte kom från en svensk. Självbilden lider av uppenbar dysfunktion.
Tror faktiskt svenskarna att de är så där mycket bättre? Visserligen vinner Sverige emellanåt men oftast får flera andra bidrag mer poäng än Sverige fastän ni själva ger ert eget bidrag dubbla poäng. Det borde ju nån gång ringa några klockor. Nån gång borde tanken kunna infinna sig att det finns musik som låter annorlunda än typisk svensk musik, och det behöver inte vara sämre. Annorlunda, inte sämre. Sluta vara så jävla inskränkta.
2015-05-23, 02:30
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Helt sjukt med så många som 27 låtar i Grand Finale. Varför ska man behöva lyssna igenom 20 kassa ballader? Hade blivit mera schvung i det hela och mer spänning om låt oss säga 10 låtar var kvar i finalen, men det hade såklart lockat mindre annonsörer och färre tittare, nu har i alla fall 27 länder teoretisk chans att vinna och en jävla massa tittare. Hur det kommer att röstas står redan klart i vissa delar. En del länder röstar alltid på varandra hur jävla kassa låtar de än har.
2015-05-23, 02:42
Medlem
XRAHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Detta är typiskt svenskt beteende kring varje eurovision. Då visar man sig från sin drygaste sida. Inför-programmen brukar gå i samma stil. Seriösa kvalificerade sångare med en lite annorlund stil blir sågade vid fotknölarna medan den egna medelmåttiga ”moderna” dussinpoplåten anses vara överlägsen alla andra bidrag. Att kalla årets svenska bidrag storslagen skulle man tro var sarkasm om det inte kom från en svensk. Självbilden lider av uppenbar dysfunktion.
Tror faktiskt svenskarna att de är så där mycket bättre? Visserligen vinner Sverige emellanåt men oftast får flera andra bidrag mer poäng än Sverige fastän ni själva ger ert eget bidrag dubbla poäng. Det borde ju nån gång ringa några klockor. Nån gång borde tanken kunna infinna sig att det finns musik som låter annorlunda än typisk svensk musik, och det behöver inte vara sämre. Annorlunda, inte sämre. Sluta vara så jävla inskränkta.

Men snälla jävla nån, lyssna på konkurrensen till Måns. Det är balkandunk, gulliga duetter, tonartshöjningar och ballaaaaadeeer. Belgien, Lettland och Sverige är enda bidragen som känns hyfsat fräscha och tidsenliga. Men rösta du på Portugal, inte mig emot! "Annorlunda, men inte sämre", pfft.
2015-05-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag vet inte f*n! Dettaq är inget bra hon är i händerna hos någon jävla psyko! Skit i vad för oss om vad till eller från jag skiter i det! Jag bryr mig om henne jag kommer gå in och ta henne tillbaka oavsett!

Vilket limm valde du att sniffa ikväll?

Idag får vi alla försöka hålla tummarna för att den otrogna Zemmelbögen inte vinner.
2015-05-23, 06:29
Medlem
HAZARD17s avatar
Jag befinner mig utomlands ikväll. Kommer rösta utav bara h*lvete
2015-05-23, 08:08
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Nej, förra året var inte Wurst favorit, men vann. Även 2011 var Azerbajjan till runt 10 gånger vinsten. Någon operafjant från Frankrike tippades vinna, men floppade fullständigt.

Övriga år har vinnaren varit given; Den fiolspelande vitryssen 2009, Skottaccent-tyskan 2010, euforispridande carlos puyol-kopian 2012, naturbarnet i skogen 2013.

Tror nog Sverige tar hem det, men de får skärpa sig med scenshowen som fuckades upp fullständigt i semin. Fel kameravinklar och allt sånt.

Wurst ledde med oddsen efter andra semin och samma morgon som finalen gick. Plus att favorittippade Armenien gjorde ett skituppträdande. Kan man gissa för att de insåg att de inte skulle ha råd att hosta programmet?
Senast redigerad av Mr-Sherlock 2015-05-23 kl. 08:11.
2015-05-23, 09:04
Bannlyst
Sverige blir bland de sista förmodligen, men ska kolla ändå.
2015-05-23, 10:10
Medlem
DuranDurans avatar
När får man veta hur rankingen från semifinalen slutade? Där Sverige var med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in