2015-02-09, 20:51
Medlem
askaplaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
IRONI!!!!!!!

Sagt på ett forum som hela tiden ligger till grund för personangrepp och påhopp

Flashback - Aftonbladet 0 - 10

Ptja ja, jag säger inte att det är rätt med personangrepp. Det hade blivit mycket trevligare härinne
om folk lät bli med sådant.

Men aftonbladet går för långt, det är inte trollen och hatarna dom är ute efter egentligen.
Det är flashback i sig dom är rädda för. Via flashback går den opixlade sanningen ut till väldigt
många människor, det är just det som skrämmer, dom är livrädda.
Citera
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Ser inget problem överhuvudtaget i det han skriver där.

Jag ser problem i inavel. Kanske jag är som rasistisk?
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
En läkare har ett förtroendeuppdrag. Denne har uppenbarligen missbrukat det genom att skriva nedsättande om sina patienter. Aftonbladet skriver om det, men röjer inga identiteter - varken läkarens eller patienterna.

Allt har skötts pressetiskt korrekt. (EDIT: Och är relevant att veta).

Tillvägagångssättet för att få fram uppgifterna kan man ha åsikter om. Det är en annan sak, i slutändan är det avgörande det man gör med vad man hittat.

Nej, lika lite som användarna på Flashback står över lagen så gör inte journalister det heller. Ifall olagligheter har begåtts när man hämtat hem uppgifterna så ska givetvis journalisterna stå till svars för det, lika mycket som användare som begår brott ska göra.

Ändamålen helgar inte medlen för journalister, så tillvida de inte utför polisiärt arbete eller underrättelsearbete där lag helt plötsligt blir en gråzon... vilket de givetvis inte gör.
Citera
Medlem
zorb89s avatar
Dags att sätta sig ned ett tag och fundera.

Jag har hittat både Läkaren och Självmordskillen nu, efter lite läsande och eftertänkande får jag nog backa ifrån mitt tidigare inlägg. Det kanske skulle behövas fler moderatorer, funktion så man kan radera sina tidigare inlägg om så önskas och lite hårdare regler i allmänhet.

Det var nog ganska bra att ta upp Läkaren och killen som hängde sig i samma reportage för att se helhetsbilden.

Man får däremot inte glömma hur bra den här sidan är och vilket nöje och lärdom den gett det svenska folket, det är bara tråkigt när det går fel men sånt händer vardaglige i Sverige trots lagsystem så man kan inte döma ut en hel site pga enstaka fall.

Jag rekommenderar att ni läser denna(man tjuter först av garv och sen blir man helt tom trots inga bilder):
(FB) Hängning

Jag kommer i alla fall försöka lägga mig lite mer neutralt i framtiden, bra jobbat aftonbladet.

//Zorb
Citera
2015-02-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Oj när kallade jag honom rasist? när han kallade carolas dotter för neger? han säger själv att detta är fel och läkarförbundet är fel? vakna för fan det handlar om rasism inte bara läkared som brustit? sluta känna dig kränkt!

I rest my case.
Citera
2015-02-09, 20:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Få upp ögonen för att någon skrivit rasistiskt om "djungelnegrer" på flashback? Snarare förstärks väl bilden över vad det är för individer som skriver här; haverister, rasister, folk som mår dåligt.

Glöm inte att de förmodligen har liten kuk, luktar dåligt och inte får ligga. Hoppas det känns bättre nu.
Citera
2015-02-09, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Syftar du på FBs åsiktshegemoni?

Jaja. Fina ord. Imponerande att du inte sket ur dig kontext och diskurs också

Nej, han syftade på att kusingifte är vanligt inom islam.
Citera
Bannlyst
Alla ni som beskriver att Aftonbladet bara gör detta för att sällja klick. Inser ni att FB också är en vinstdrivande organisation, med en agenda satt utifrån denna?
Citera
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det finns väldigt mycket fel i att som läkare skriva nedvärderande om sina patienter på internet.

Varför det? Varför är det orimligt att han dra politiska slutsatser om vardagen som han upplever?

Citat:
Det ansvar han ålagts har uppenbarligen inte respekterats, tills nyligen.

Har det framkommit något som indikerar att han inte har skött sitt jobb, tills nyligen, menar du?
Citera
Medlem
Jaha. Flashback granskas.

Ojojoj då.
Citera
2015-02-09, 20:54
Medlem
Haha.

Vad mer går de begära av vänsterdriven tidning .

Hela den blaskan består ju av tomtar
Citera
2015-02-09, 20:54
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jag kommer i alla fall försöka lägga mig lite mer neutralt i framtiden, bra jobbat aftonbladet.

//Zorb
Grattis till att ha hittat en av flashbacks mest omdiskuterade trådar! Du är en Aftonbladetläsare.

De som tror att detta handlar om Läkaretik gentemot patienter borde också försöka banka in lite vett i huvudet på sig själva, ifall det möjligtvis finns något hopp för dem.
Senast redigerad av Finisterre 2015-02-09 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in