Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Det som förvånar är snarare reaktionerna från Flashbackarna. Den här tråden har över 5000 inlägg där många är kritiska och upprörda över Aftonbladets granskning. Det är som att många här inte verkar ha fattat att folk här inte är uthängda. En jurist knuten till SD och en hycklande miljöpartist är de enda som namngetts i Aftonbladet. Hycklande politiker ska avslöjas och jag tror knappast någon gråter över att en miljöpartist som företrätt en generös invandringspolitik blir avslöjad med att ha rasistiska åsikter.
Det är inte poängen. Poängen är att de känner att de av någon anledning har rätten att gräva fram information om användare som skrivit i tron om att de varit anonyma, och bland dessa letat fram ett antal som de valt att ringa upp eller på andra sätt ta kontakt med för att ställa dem mot väggen.
Läkaren begick t.ex. inget brott. Det framgick inte i hans inlägg att han misskött sitt arbete. Vi vet inte varför han kände som han gjorde. Likförbannat ska han ställas mot väggen - framför kamera - och ställas till svar för sina åsikter. Är detta rätt?
Vad händer härnäst? Vilka andra var eller är under utredning? Har folk på aftonbladet kanske gått igenom dina eller mina inlägg? Jag står med i databasen som läckte, så även mitt personnummer (men felkopplat som alla andra). Jag står för allt jag har sagt här på forumet, men skulle fortsatt tycka det var jävligt olustigt om någon kommer och drar fram vad jag dillade om 2005 t.ex.
I vilka andra fall känner aftonbladet sig kvalificerade att stå likt Justitia och bedöma vem som har rätt och vem som har fel i sina åsikter? Ska de kanske dra fram register över hur folk har röstat och ställa mig till svars för att jag i senaste valet lade min röst på M?
"Här är utlandssvensken som röstade - MOT VÄLFÄRDEN!"
"Han har inte bott i Sverige sedan 2006. Likväl väljer mannen, vars identitet vi har valt att inte avslöja för hans familjs skull, att rösta mot den svenska välfärden. Tusentals lider och går hungriga - hur försvarar han detta?"
Skjut mig.