2015-02-12, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
"Du kanske går in och skriver att man bör döda små kattungar. Nästa gång söker du en större kick och skriver i stället att man bör våldta alla barn från Somalia. Det är en ständig jakt efter den där jungfrusilen.
Anonymiteten gör det lättare att ta första steget"

"Våldta alla barn från Somalia"... Vilken "expert"... Herregud...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20305351.ab

Ja, verkligen. Finns väl ingen här som vill våldta ett barn från Somalia heller! Herregud, som sagt var
Citera
2015-02-12, 21:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Detta har säkert nämnts i tråden, kikade tillbaka 10 sidor utan att hitta något. Vad exakt är det Aftonbladet har avslöjat idag?

De har grävt fram en användare som har pedofila böjelser och en annan som gillar att titta på bilder föreställande djursex. Ett oerhört scoop. Inte.
Citera
2015-02-12, 21:52
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Sa hypotetiskt om jag anser Mona Sahlin, att vara outbildad, ointelligent, oattraktiv,
en bedragare, helt okvalificerad, en lognare och som dessutom representerar en minoritet.

Sa far jag yttra det pa FB?

Men om jag anvander epititet 'sliddjur' da ar det off limit?
Sliddjur används väl i andra sammanhang än det du tar det som exempel. Det finns inget i det du anför mot henne som hänger samma med hennes kön eller kvinnosaksfrågor.
Citera
2015-02-12, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Ja det kan du ju göra om du vill. Du blir förmodligen bemött med viss skeptis då människor med moget språk undviker att använda de där typen av ord för att beskriva något. Men poängen här är ju att om man anonymt spyr ut okvädesord och hat mot personer, så om ertappad så får man räkna med att bli uthängd och kan man leva med det, så är det ju inga problem. Skriv vad du vill då

Du missar poangen...okvadesord/forolampningar ar en sak.

Det far man acceptera.

Fortal daremot, ar en annan sak.

Jag tycker dom flesta politiker ar avskum...citera garna mig.

Tror knappast jag ar ensam om den uppfattningen...sedan finns det dom
som ar varre an andra i spektrumet.
Citera
2015-02-12, 21:55
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Människor är djur, honan har en slida, sliddjur kan inte vara nedsättande enligt mitt sätt att se på saken. Har Aftonbladet sökt dig med anledning av att du har kallat en kvinna för ett sliddjur eller varför denna uppståndelse kring uttrycket?
Du kanske skulle prova att tänka att nätet är som verkligheten.
Troligen skulle en hel del personer ta illa upp om du tilltalade dem "sliddjur" i verkligheten.
"Jag var inne och kollade på den här mobilen tidigare idag, talade med sliddjuret med rött hår, jag tror hon hette Malin".
Du kan förstås, då kollegorna i butiken tar illa upp, hävda din basala logik och att du anser dig ha rätt att använda det ordet men det hjälper nog föga.
Att använda det ordet är otrevlig, barnsligt och ditt logikargument är en skymf mot logiskt tänkande.

Brottsligt borde det inte vara, så länge det inte är riktat till en person. Om det riktas till en enskild person och domstolen anser det skymfande/missaktande så kanske du kan åka dit? Jag är tveksam dock, jag gissar att det krävs grövre saker, lögner om personens vandel eller hot.
Citera
2015-02-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Källskyddet gäller meddelaren inte roten till uppgifterna ..
Struntprat. Meddelarskyddet gäller även om meddelaren är roten till uppgifterna.

Citat:
Visa gärna var du hittar att häleri täcker sådana uppgifter..
Henrik Pontén har hävdat att fildelning är digitalt häleri. Menar du att försäljning av sådant som man kommit över på olaglig väg INTE är häleri så är det nog du som sitter med bevisbördan.
Citera
2015-02-12, 21:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
"Du kanske går in och skriver att man bör döda små kattungar. Nästa gång söker du en större kick och skriver i stället att man bör våldta alla barn från Somalia. Det är en ständig jakt efter den där jungfrusilen.

Ja, verkligen urdumt. Helt bak och fram. Är det något det värnas om på Flashback är det kattungar. Vi har ju till och med fångat in folk som beter sig illa mot kattungar när polisen gick bet.

Jag har läst mycket om somalier på Flashback. Tusentals inlägg. Jag har ännu inte stött på ett enda inlägg där någon rekommenderat att våldta dem.
Citera
2015-02-12, 22:01
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, verkligen urdumt. Helt bak och fram. Är det något det värnas om på Flashback är det kattungar. Vi har ju till och med fångat in folk som beter sig illa mot kattungar när polisen gick bet.

Jag har läst mycket om somalier på Flashback. Tusentals inlägg. Jag har ännu inte stött på ett enda inlägg där någon rekommenderat att våldta dem.

Något som han själv fantiserat ihop, uppenbarligen. Förstår inte hur dessa människor kan bli "experter" när de uppenbarligen inte har en aning om vad de talar om.
Citera
2015-02-12, 22:01
Medlem
LinusShillTipss avatar
Citat:

Haha va fan, läste bara brödtexten men i alla fall. Nu är det ju fan nästan bekräftat att det är false flag-konton skapade av Aftonbladet/Researchgruppen själva. Alternativt att någon bara trollar via "skicka in ditt tips"-länken (gissar på interasistmen.se eller något random vänsterkräk från SSU (alla dödshot som togs upp i Uppdrag Granskning angående "män som hatar kvinnor" kom från en svartadopterad före detta moderat och dåvarande socialdemokrat vid namn Marcus Arnesson.
Citera
2015-02-12, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Kan nog hålla med om vissa delar av det där, men jämfört med AndraViceTalman Söder så framstår hon som rena NobelPristagarKandidaten!
Jag ar ingen anhangare av Soder, men rent intellektuellt ar han nog topp 1% i Riksdagen.
Att jag inte koper hans ideologi ar en annan sak.
Citera
2015-02-12, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Du kanske skulle prova att tänka att nätet är som verkligheten.
Troligen skulle en hel del personer ta illa upp om du tilltalade dem "sliddjur" i verkligheten.
"Jag var inne och kollade på den här mobilen tidigare idag, talade med sliddjuret med rött hår, jag tror hon hette Malin".
Du kan förstås, då kollegorna i butiken tar illa upp, hävda din basala logik och att du anser dig ha rätt att använda det ordet men det hjälper nog föga.
Att använda det ordet är otrevlig, barnsligt och ditt logikargument är en skymf mot logiskt tänkande.

Brottsligt borde det inte vara, så länge det inte är riktat till en person. Om det riktas till en enskild person och domstolen anser det skymfande/missaktande så kanske du kan åka dit? Jag är tveksam dock, jag gissar att det krävs grövre saker, lögner om personens vandel eller hot.

Klart det ar nedsattande..hela poangen.

Skall politiker reglera vilket sprak jag far bruka?

Far jag ej anvanda konsord..och saga jag anser Fridolin vara en 'pussy' t.ex.
Citera
2015-02-12, 22:07
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Vad är det jag läser? Det låter som novellerna jag skrev i mellanstadiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in