2013-08-23, 22:59
Medlem
Maldorors avatar
Samma kvinna ska tydligen ha blivit misshandlad igen, men även denna gång finns inga som helst vittnen(?).

Nu lever Sverige tydligen inte upp till FN:s konvention mot rasism och diskriminering, och enligt svenska FN-förbundet ska därför Sverige nu förhöras av FN:s rasdiskrimineringskommitté.

Från rapporten kan läsas:

Hatbrott ligger på fortsatt hög nivå. Under 2012 rapporterades 5 520 fall varav 74 procent med främlingsfientliga eller rasistiska motiv.

• Diskriminering och hatbrott mot muslimer, judar och personer av afrikansk härkomst ökar. Romer och samer utsätts för fortsatt diskriminering.

• Personer med utländsk bakgrund stoppas och förhörs oproportionerligt ofta av polisen.

• Rasistiska organisationer fortsätter att sprida propaganda i skolor och på internet.

Källa

För det första, vad ska man egentligen tro om hatbrottet mot kvinnan som satte igång allt detta, har några som helst bevis ännu förts fram?

För det andra, hur kan någonting som inte ens lett till åtal leda till att det tar sig till en så pass hög instans, det hela verkar ju användas som ursäkter för att ytterligare slå ned på svenska folket och visa på deras rasistiska intolerans? Fan, jag har ända sedan jag var barn fått lära mig om hur intoleranta vi är som folk, men det slutar aldrig, det har skruvats upp och nu tagit helt sjukliga proportioner.
Citera
2013-08-23, 23:04
Medlem
StuGs avatar
Den bisarra föreningen "Svenska FN-förbundet" hör hemma på demensboende.
Sanslöst hur media orkar spinna på det här.
Senast redigerad av StuG 2013-08-23 kl. 23:28.
Citera
2013-08-23, 23:13
Medlem
20bast1s avatar
Alla dessa punkter är såklart felaktiga om vilka det riktats emot. Det bör såklart vara tvärtom, för svenskar blir fan mer utsatta för hatbrott än vad invandrare blir.
Citera
2013-08-23, 23:18
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
• Personer med utländsk bakgrund stoppas och förhörs oproportionerligt ofta av polisen.

I proportion till antal brott som begås av gruppen eller antalet medborgare?
Trams på lägsta nivå. Om vi har tur så kanske vi blir utslängda ur FN
Citera
2013-08-23, 23:25
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
I proportion till antal brott som begås av gruppen eller antalet medborgare?
Trams på lägsta nivå. Om vi har tur så kanske vi blir utslängda ur FN
Det skulle vara lite småkul. Helt ärligt, när har FN gjort något bra för Sverige?
Citera
2013-08-23, 23:31
Medlem
kakburks avatar
Fast enligt de nya definitionerna så klassas hatbrott även mellan invandrargrupper.
T ex judarna blir mestadels trakasserade av muslimer, araber trakasserar negrer och alla hatar zigenare.

Det märkliga är att media vill påskina att det endast är vita som är förövare och ickevita är offren. Gissningsvis ligger ickevita bakom över 90% av dåden. (Och då utan att räkna med den extrema mängd trakasserier svenskar får utstå vilket inte ens är brott mot HMF i detta landet, absurt nog)
Citera
2013-08-23, 23:46
Medlem
LaaseUWs avatar
Det är viktigt att förstå att svenska FN-förbundet inte har något att göra med Förenta Nationerna (FN).

Svenska FN-förbundet är en medlemsorganisation som enligt dom själva ska sprida kunskap om FN i Sverige. Ett gäng vänsterextremister som vill få sina privata tvångstankar låta legitima genom att lura folk att tro att det kommer från FN, självklart med hjälp av fulmedia.
Läs noga så ser ni att inget från "rapporten" kommer från FN, det är från svenska FN-förbundet, som leds av en galen Kroat, tidigare aktiv socialdemokrat, Aleksander Gabelic.

Det finns ingen som helst anledning att bry sig om dessa tokerier.

Artikeln: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sverige-star-till-svars-for-rasism-infor-fn_8442822.svd
Svenska FN-Förbundet: http://www.fn.se/
Citera
2013-08-23, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaaseUW
Det är viktigt att förstå att svenska FN-förbundet inte har något att göra med Förenta Nationerna (FN).

Svenska FN-förbundet är en medlemsorganisation som enligt dom själva ska sprida kunskap om FN i Sverige. Ett gäng vänsterextremister som vill få sina privata tvångstankar låta legitima genom att lura folk att tro att det kommer från FN, självklart med hjälp av fulmedia.
Läs noga så ser ni att inget från "rapporten" kommer från FN, det är från svenska FN-förbundet, som leds av en galen Kroat, tidigare aktiv socialdemokrat, Aleksander Gabelic.

Artikeln: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sverige-star-till-svars-for-rasism-infor-fn_8442822.svd
Gode Gud så skönt - jag känner mig faktiskt lite lättad! När jag läste artikeln så blev jag nästan chockad över föraktet och rasismanklagelserna mot Sverige, men nu känns det redan bättre!
Citera
2013-08-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Fast enligt de nya definitionerna så klassas hatbrott även mellan invandrargrupper.
T ex judarna blir mestadels trakasserade av muslimer, araber trakasserar negrer och alla hatar zigenare.

Ha!
Citera
2013-08-24, 00:22
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaaseUW

Jag instämmer inte med att det inte finns någon anledning att bry sig om artiklen för att inte säga dess design, för hur många vanliga svenskar känner till, eller önskar gräva i det du påpekar? Visst framgår det tydligt att FN åminstone ännu inte har någonting med rapporten att göra, samtidigt har det här skruvats upp ytterligare och när det börjar att pratas om FN en vecka från det att första incidenten ska ha ägt rum, finns anledning att oroa sig över framtida scenarion. Det är åtminstone min uppfattning.

Edit: rubriken på tråden blev missvisande ser jag nu.
Senast redigerad av Maldoror 2013-08-24 kl. 00:25.
Citera
2013-08-24, 00:46
Medlem
LaaseUWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Jag instämmer inte med att det inte finns någon anledning att bry sig om artiklen för att inte säga dess design, för hur många vanliga svenskar känner till, eller önskar gräva i det du påpekar? Visst framgår det tydligt att FN åminstone ännu inte har någonting med rapporten att göra, samtidigt har det här skruvats upp ytterligare och när det börjar att pratas om FN en vecka från det att första incidenten ska ha ägt rum, finns anledning att oroa sig över framtida scenarion. Det är åtminstone min uppfattning.

Edit: rubriken på tråden blev missvisande ser jag nu.

Jag höll själv på att skriva ett nytt inlägg där jag tänkte påpeka samma sak, du har helt rätt, absolut ska det uppmärksammas att SvD medvetet vilseleder sina läsare.
När jag läste lite noggrannare ser jag att i första hälften av artikeln skriver SvDs GUNILLA VON HALL tydligt Svenska FN-Förbundet, sen börjar hon fula sig:

Citat:
Hon är positiv till att problemen uppmärksammas i en FN-rapport.

Citat:
Han tror att en FN-rapport ändå kan bidra till förbättringar.

Detta är såklart medvetet, och djävligt ful journalistik.
Citera
2013-08-24, 06:51
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Vadå FN och Svenska FN förbundet är inte samma? Svenska FN förbundet står ju för samma skit som FN, helt otroligt att det finns människor i Sverige som tror att FN är något bra, FN är och har alltid varit skit. Läs på era tomtar.

Kika in tråden:
Svenska FN-förbundet - samlande positiv kraft eller en svenskhatande organisation?
https://www.flashback.org/t2204523

Globalist som globalist, samma jävla skit, samma jävla skitmänniskor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in