Samma kvinna ska tydligen ha blivit misshandlad igen, men även denna gång finns inga som helst vittnen(?).
Nu lever Sverige tydligen inte upp till FN:s konvention mot rasism och diskriminering, och enligt svenska FN-förbundet ska därför Sverige nu förhöras av FN:s rasdiskrimineringskommitté.
Från rapporten kan läsas:
•
Hatbrott ligger på fortsatt hög nivå. Under 2012 rapporterades 5 520 fall varav 74 procent med främlingsfientliga eller rasistiska motiv.
• Diskriminering och hatbrott mot muslimer, judar och personer av afrikansk härkomst ökar. Romer och samer utsätts för fortsatt diskriminering.
• Personer med utländsk bakgrund stoppas och förhörs oproportionerligt ofta av polisen.
• Rasistiska organisationer fortsätter att sprida propaganda i skolor och på internet.
Källa
För det första, vad ska man egentligen tro om hatbrottet mot kvinnan som satte igång allt detta, har några som helst bevis ännu förts fram?
För det andra, hur kan någonting som inte ens lett till åtal leda till att det tar sig till en så pass hög instans, det hela verkar ju användas som ursäkter för att ytterligare slå ned på svenska folket och visa på deras rasistiska intolerans? Fan, jag har ända sedan jag var barn fått lära mig om hur intoleranta vi är som folk, men det slutar aldrig, det har skruvats upp och nu tagit helt sjukliga proportioner.