2015-02-14, 00:43
Medlem
cochrans avatar
Läste i dag Emanuel Karlstens krönika i GP betr. "Jakten på Flashback".
Han skrev bl.a. att aktivisterna i Researchgruppen för två år sedan skrev på Twitter: "Skulle personligen lägga 50.000 kronor för Flashbacks databas". Ett år senare kom gruppen på okänd väg över denna databas och Aftonbladet köpte tillgång till aktivisternas byte.
Det omnämnda beloppet är ju nästan en förolämpning och borde jämföras med "kaffepengar". Finns det något uns av sanning i påståendet, att vi sålts ut av våra "egna" för småpengar?
Jag har tyvärr inte läst alla inlägg i denna tråd och det är därför möjligt att detta har diskuterats tidigare. Om så är fallet ber jag om ursäkt!
Citera
2015-02-14, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag vill tillägga att användaren skrev fantiserar om. Alltså tankar om Mona inte direkt att han skulle göra si eller så. Men det glömde visst media att lägga till, så det är ju tur att man uppmärksammar detta. Sen när det blev förbjudet med fantasier och tankar det vet inte jag, men det kanske de självutnämnda Stasi kan tala om.
Hur vet du att det var bara fantasier?
Har du någon telepatisk förmåga att tankeläsa folk?
Citera
2015-02-14, 01:10
Medlem
Sepulcretums avatar
Är det jag som är blind, eller har dom tagit bort artikelserien från AB..?

Edit: Hittade en liten artikel från vår allas Virtanen gömd i högerspalten...men inget mer : Slå på stora Trumman..?
Senast redigerad av Sepulcretum 2015-02-14 kl. 01:14.
Citera
2015-02-14, 01:18
Medlem
Ventilsallad89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fri reklam - grattis till alla admins!
there u got is spot on!
Citera
2015-02-14, 02:14
Medlem
Ni borde släppa era nojor och ge in för det som kommer, as kommer kontakta er och om ni har har tur får ni hacka dem i bitar, var glada!
Citera
2015-02-14, 02:16
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepulcretum

Edit: Hittade en liten artikel från vår allas Virtanen gömd i högerspalten...men inget mer : Slå på stora Trumman..?

Den ligger nästan längst ner på sidan.
Citera
2015-02-14, 06:24
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:

Vadå, vad skulle du själv gjort om ditt skrytprojekt kraschlandat inför öppen ridå? Chefredaktören blivit kallad idiot av kollegor och debattörer, de inblandade journalisterna hånade för sin oförmåga att presentera text över grundskolenivå samt det viktigaste: man lyckades inte avsöja ett skvatt.

Enda utvägen var att drypa iväg med svansen mellan benen och gömma undan det patetiska skräpdrevet så gott det gick.
Citera
2015-02-14, 06:28
Medlem
En snygg hoax. Och bra reklam.
AB gjorde igår reklam för en BDSM-sajt. Det verkar vara bra pengar i dold, placerad reklam.

Achberg, Robban ellle brosssan:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20314895.ab

Citat:

Senast redigerad av Zoors 2015-02-14 kl. 06:31.
Citera
2015-02-14, 06:34
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palingenesis
https://www.nordfront.se/judiska-banker-forlorar-stort-pa-aftonbladet.smr desperationen stiger. snart är tredje makthavaren ett minne blott.

Och här har vi några genier till som har noterat att papperstidningar har problem år 2015 när alla läser på mobil/surfplatta/desktop. Borde starta en egen researchgrupp kanske. Det nästa avslöjandet kan bli att "vatten är vått".
Ingen tvekan om att det är ett stort huvudbry för den branschen att ställa om från print till online. Några kommer misslyckas och andra kommer lyckas när journalistiken måste(?) flytta ut på nätet.
AB har gått plus på sin online-verksamhet i flera år och avvecklar väl så småningom papperstidningen, men det går inte att göra abrupt.
Citera
2015-02-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdase
Är drevet redan över? De borde ha betydligt fler att hänga ut om de verkligen kommit över en databas med mailkonton kopplade till användarnamn.

Kommer nog mer frågan är om dom vågar hänga ut någon "kändis". Det måste finnas någon media/såpa människa som skrivit elaka på Flashback kanske sånt man inte riktigt skriver i sin egen blogg om sina blogg konkurrenter
Citera
2015-02-14, 08:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Kommer nog mer frågan är om dom vågar hänga ut någon "kändis". Det måste finnas någon media/såpa människa som skrivit elaka på Flashback kanske sånt man inte riktigt skriver i sin egen blogg om sina blogg konkurrenter
Den finns en med efternamnet Helin i dumpen. Man kan ju alltid hoppas det är en släkting till Jan Helin, och att han skrivit riktigt mycket skit . Likaså är Hoisin Cuntwell registrerad med sin aftonhoran-e-postadress. Fast det är väl mer för "research", eller så hänger han kanske i pedofildelen och vädrar sina fantasier. Vem vet...
Citera
2015-02-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Problemet är ju att det finns dessa "internetkrigare" som är så menlösa och fega att de inte kan stå för vad de skriver på forumet.

Ja, jag har själv skrivit nedlåtande om minst tre så kallade kändisar här på forumet, men om någon skulle konfrontera mig på gatan om detta så skulle jag inte ha minsta problem att stå för vad jag har sagt.

Nu ska vi se...
Vilka var det nu?

- Den homofobiska bibelfian.
- Något bakverk med efternamn Hermansson.
- Melodifestivaldeltagaren med fula tänder.

Come and get me...
OK du kallar de andra internetmobbarna fega men vågar alltså inte ens namnge de som du skrivit nedlåtande om O.K: Dubblmoralen rullar. Du är alltså inte så modig själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in