Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Precis, det är det enda som Aftonbladet lyckats med, att begränsa folks vilja att diskutera p.g.a. rädsla. Riktigt fint av "Jag är Charlie" Aftonbladet och Helin borde skämmas. Hans drev innebär precis som du säger att vanligt folk blir skrämda för att de inte kan (ska) lita på en tabloids godtyckliga hantering av känsliga uppgifter.
Att de nu förmodligen inte har så mycket att komma med spelar ingen roll. Helin har ändå lyckats med att få en "Stasi-stämning" på nätet. Riktigt fint av en "Jag är en Charlie" anhängare. Hyckleri är ordet.
Ja, håller verkligen med. Du och jag verkar ha extremt lite gemensamt när jag läser din signatur och liknande, men det här kan vi ta i hand på.
Jag hoppas också att den bildade vänstern höjer rösten mot den här sortens övergrepp.
Som sagt spelar det ingen roll att AB säger att de bara kommer att outa förtroendevalda hatare, de får fan fatta att den här granskningen har konsekvenser för vanliga människor som kanske bara behöver anonymt prata av sig nån jobbig kväll med andra anonyma.