2013-07-12, 14:50
Medlem
Sokkos avatar
Olaga knivinnehav dömdes han för, men åtalspunkten grov misshandel ogillades. Soc resonerade kanske att han befann sig på fel plats vid fel tidpunkt? Oroväckande händelse i övrigt, oavsett vem som gjorde vad.

http://minfil.org/Met3c2b9b3/joel2.pdf

När LVU görs tas alltid belastningsregisterutdrag fram av socialtjänsten.
Citera
2013-07-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Varför mördas en kvinna av sitt ex i en vårdnadstvist? Jo för att männen har aldrig en chans att göra sig hörd i en vårdnadstvist. Varför? Jo för att det sitter häxor på myndigheterna och bestämmer och tar ALLTID kvinnornas (mammornas) parti vad det än gäller när det handlar om barn. Tro fan att en del spårar ur då. Nu har myndigheterna gjort i stort sett barnen föräldralösa.

Det var det dummaste jag hört, skulle det vara myndigheternas fel att någon galen man dödar en kvinna? Du har inga egna barn hör jag. Du har helt åt helvete fel, myndigheterna ser till barnets bästa.
By the way hade ju mannen vårdnaden i detta fall ditt pucko, så hur menar du?
Citera
2013-07-12, 14:58
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ursprungligen postat av Sokko:
Spoiler:

Tack!

Beslutet är alltså taget på socialens föråldrade synsätt och med eller utan faciten vi har idag
var det, enligt min syn, ett bedrövligt beslut. Fruktansvärt tragiskt och jag tänker ha hopp
om att någon inom familjen en dag när orken finns kräver svar, för här borde absolut en
granskning göras.
Absolut också min mening. De sociala myndigheterna har klart ett ansvar för att det som hände kunde ske. Sedan håller jag också med dig om att det här ska granskas av någon. Det bör dessutom ske hellre förr än senare.
Citera
2013-07-12, 15:07
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nukite
Det var det dummaste jag hört, skulle det vara myndigheternas fel att någon galen man dödar en kvinna? Du har inga egna barn hör jag. Du har helt åt helvete fel, myndigheterna ser till barnets bästa.

Han bär avsvaret för sina handlingar.

Socialtjänsten och tingsrätten bär ansvaret för sina, dvs den uppkomna situationen att mamman fråntogs vårdnaden helt om sina barn.
Citera
2013-07-12, 15:11
Medlem
Lejsas avatar
Vad gäller vårdnaden av barnen så hade det blivit fel vem som än hade fått den av dessa föräldrar !!!

Inför "körkort" för att få skaffa barn !!!
Citera
2013-07-12, 15:14
Medlem
De båda brukade åka taxi till träffen. Vet ej vad som hänt denna gång
Citera
2013-07-12, 15:20
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goaldage80
De båda brukade åka taxi till träffen. Vet ej vad som hänt denna gång

De kan ha mötts redan på bussen?

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2142679-braket-kan-ha-startat-pa-bussen
Citera
2013-07-12, 15:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Tydligen är ett lagligt jobb så tabu i samhället idag att barn LVU:as och föräldern mördas (utan moralpaniken hade pappan aldrig fått ensam vårdnad) - och medmänniskor anser att mordet är berättigat.

Sälja sex (sexuella tjänster) associerar många till fysiska möten med stora risker. Idag finns webcam, och det är att sälja sex.

Mamman argumentar mot socialtjänsten, när de menar att barnen kommer att mobbas i skolan om flera år pga mammas yrke, att den risken finns för alla barn med homosexuella föräldrar (pappa pappa eller mamma mamma) också, pga samhällets tabu. Homosexuellas barn fråntas inte sin(a) förälder i förebyggande syfte. Det skriker så mycket moralpanik om socialtjänstens agerande, och val att ställa sig på hot mot tjänsteman/grov misshandel, knivinnehav/misshandels-pappans sida.

Tack, stackars barn som numera är moderslösa. Hur kan en man välja att döda sina barns mamma?
Var pojken med i rummet när knivskärningarna skedde?
Har du vårdnadsutredningarna/domarna?
Citera
2013-07-12, 15:23
Medlem
A.Strindbergs avatar
Vana trogen säger mig, att vara försiktig med att dra slutsatser redan nu.

Hur kan en person som har ensam vårdnad, knivmörda barnens mamma? Vad kan ha hänt innan?

Barnets mor hade inte träffat barnen på 1½ år stod det. Om nu fadern var så benägen att mörda mamman, varför vänta till umgängesstödet?

Något säger mig att detta inte är så enkelt, vilket media vill göra sken utav.
Citera
2013-07-12, 15:25
Bannlyst
Rätt åt slynan att hon fick kniven i sig. Hon var ingen lämplig mor. Horade och var elak mot barnen. En belastning mindre i samhället. Vart tog de kristna fina värderingarna vägen?
Citera
2013-07-12, 15:27
Medlem
Sokkos avatar
Behöver en våldsgalning ett reellt motiv? Det kanske räckte med att hon hade fått prövningstillstånd i nästa instans, och att vårdnaden därmed fortfarande hängde i luften?

Som han verkar ljuga när han hörs i rätten (se domen grov misshandel) så kan hans överdrivna oro för barnen hos mamman ifrågasättas. Han motsäger sig själv i vårdnadstvisten. Ena stunden mår barnen så dåligt att de inte äter och nästa hetsäter de när de kommer från mamman eftersom de var så hungriga.
Citera
2013-07-12, 15:27
Medlem
Joel var ledare för Troopers (https://www.flashback.org/t1158964) i Västerås.

Men han blev utsparkad för att han börja bråka med Outlaws medlemmar och för han var en jävla idiot.

Att han dessutom var/är en pillertorsk som ständigt var fluddrad gjorde väl inte saken bättre. Han vart inte så långvarig i "Gängkulturen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in