2015-02-13, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Skulle du bete dig utifrån vad majoriteten tyckte var lämpligt även om majoriteten tyckte vi skulle ha sharialagar? Skulle du vara ok med det?

Tänkte väl det. Det är därför denna typ av argument inte håller. Åtminstone inte när det kommer till så absurda saker som att censurera internet pga "näthat".
Det är ett steg närmare ett stängt samhälle i och för sig, så du kanske inte skulle ha så stora problem med sharialagarna ändå om förespråkarna var i majoritet.

Nu tar du för stora proportioner av det jag skrev, jag citerade någon som vill använda ordet neger för att medvetet provocera de som han tycker är PK. Skulle man tolka ordagrant vad som "majoriteten tycker är lämpligt" så ändras det beroende på vilket land eller världsdel man befinner sig i. Jag påpekade för den jag citerade att hatar han dem som är i PK så är han därmed lika hatad tillbaka, poängen är att det ökar bara meningsskiljaktigheter att medvetet provocera. Man kan argumentera utan att provocera.
Citera
2015-02-13, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Vi borde starta en "Anti-gammelmedia podcast" och en "flashtidning" där vi publicerar och diskuterar allt och inget! Mer kraft åt Flashback.
Flashback som tyvärr ofta känns mer gammelmedia än gammelmedia någonsin gör. Sorry men de flesta konservativa gnällarna och hatarna på FB skulle av förklarliga kvalitetsskäl inte ens få skriva en rad i dessa jämförelsevis högkvalitativa tidningar.
Senast redigerad av Nibiru2011 2015-02-13 kl. 02:09.
Citera
2015-02-13, 02:12
Medlem
NS_14s avatar
Mendelmu: Aftonbladet med Jan Helin i spetsen kommer förstås se skitnödigt menande ut i sin övertygelse om det korrekta i den här uthängningen, även om förtroendebygget rasar runt omkring. Den stora fördelen, för oss kritiker, med en kulturmarxistisk institution när den tappar tolkningsföreträdet, är dess mentalsjuka respons på den politiska förändringsprocessen - avsaknaden av självkritik. Det är bara att titta på våra tillskyndande PK-bots i tråden och deras agerande. Här har man själva levt och frodats i skydd av FB:s anonymitet och kallat regim-, och Fredrik Reinfeldt-kritiker för både det ena och det andra. Men så vips en dag körde Helin in moralspettet i röven på dom och här står man nu som nybiktade småpåvar och skitnödigt avkräver en moral man fram till och med den här veckan inte krävde.

För något uthängningarna lärde oss är, vilket även Dagens samhälle skrev i sin utmärkta artikel idag, att det "hat", och den "brottslighet", som Aftonbladet primärt tar sikte på är dom som tillnärmelsevis inte delar Aftonbladets vision med svenskar som minoritet i Sverige. Nu slängde man in en alibi-artikel med pedofiler och degenerade zoofiler men höll dessa anonyma medan de någorlunda Sverigepositiva rösterna blev offentliggjorda och sparkade. Med en sådan enkelspårig stigmatisering i åtanke ökar behovet med anonymiteten och förstärker vikten av Flashbacks ventilerande roll. Hyckleriet med "hatet" och "hotet" som den enskilt avgörande faktorn i Aftonbladets uthängningar såg vi sansade debattörer igenom från första stund.

Så vad blir kvar? 40.000 namn, samtliga brännmärkta som "hatare" mot bättre vetande, spridda för vinden av en vänsterextrem terrorgrupp, ivrigt påhejade av Schibstedtska Aftonbladet, i ett redan av massinvandringsjuntan polariserat samhällsklimat. Grattis Sverige och Flashback.
Senast redigerad av NS_14 2015-02-13 kl. 02:20.
Citera
2015-02-13, 02:16
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bristpafantasi
Det är en mycket skrämmande situation som uppstått. Aftonbladet inledde med ett par "starka" kandidater, där man faktiskt kunde bevisa rent näthat (även om det endast förekommit högst sporadiskt i vissa fall och dessutom för många år sedan), men nu är man inne på debatter kring huruvida pedofiler eller zoofiler skall få dela sina tankar med omvärlden, etc...

Magisk läsning. Dina ord är som en thaimassörs händer mot min trötta hjärna. Happy ending på den här ännu vakna delen av dygnet, definitivt.
Citera
2015-02-13, 02:21
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hoppsan, verkar som om våra kära medier uppskattar Flashback "när det passar"

Klickade av nyfikenhet på filen "piscatusZip" som verkar vara poppis bland medierna. Alla namn och mejladresser som finns där, i vilket sammanhang har dom framkommit?

Tråd?
Sök på fup
Citera
2015-02-13, 02:29
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nu tar du för stora proportioner av det jag skrev, jag citerade någon som vill använda ordet neger för att medvetet provocera de som han tycker är PK. Skulle man tolka ordagrant vad som "majoriteten tycker är lämpligt" så ändras det beroende på vilket land eller världsdel man befinner sig i. Jag påpekade för den jag citerade att hatar han dem som är i PK så är han därmed lika hatad tillbaka, poängen är att det ökar bara meningsskiljaktigheter att medvetet provocera. Man kan argumentera utan att provocera.

Det håller jag med om.
Han bör dock fortfarande kunna ha möjligheten att "hata", även fast det inte är önskvärt.
Man ska inte förbjuda det, då sådana lagstiftningar av internet leder till censur och är definitivt fel väg att gå.

Ännu mer fel att AB och RG ska få sitta och dra i trådarna hur som helst.
Det känns ÄRLIGT TALAT väldigt diktatur-likt. De kom åt massa mailadresser och ägnade sig sedan åt någon typ av underrättelseverksamhet där de kopplade dessa mailkonton till ägarna.
Sedan använder de denna information till att driva en väldigt lång kampanj, som uppenbarligen har en dold agenda (driva på censur av internet).
Det värsta är att de blir påhejade av de hjärndöda massorna då de spelar sina kort bra nog för att få upp en hätsk stämning hos människor med "empati" (lägg märke till att med "empati" menar jag människor som vill verka känsliga och tror dom är moraliskt överlägsna.

Men oroa er inte FB! Är ni oroliga, så gör bara ett nytt konto med en hushmail-adress ni ENBART använder till er flashback, så kan de omöjligen spåra ner er. Är ni extra paranoida så använd VPN.
Vad förväntar sig AB? Folk kommer bara bli bättre på att gömma sig, sedan kan de hata bäst de vill, förhoppningsvis dagligen, i åratal mot samtliga "journalister" inblandade i denna härva.

AB må vara på rätt sida av "bra moral" men Flashback är på rätt sida historien.
Citera
2015-02-13, 02:29
Medlem
Det är den anonyma näthatarens rättigheter som ytterst står på spel här. Här måste vi alla flashbackare stå upp som en man och proklamera: Je suis anonym näthatare!
Citera
2015-02-13, 02:33
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipar
Det är den anonyma näthatarens rättigheter som ytterst står på spel här. Här måste vi alla flashbackare stå upp som en man och proklamera: Je suis anonym näthatare!

Je suis Jan Helin, med rätt hata.

Bättre?

Edit: Vem fan näthatar inte i dessa dar?
Senast redigerad av Wristcutter 2015-02-13 kl. 02:36.
Citera
2015-02-13, 02:44
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus5
Enligt många av er så är detta okej bara för att man är anonym:

1. Grovt kränka människor med annan bakgrund ( som är olagligt )

2. Dödshota folk ( Skoggshuggaren som ville köra en Breivik )

3. Skriva grovt rasistiska saker ( som är olagligt )

4. Sprida rykten om olika människorgrupper (förtal)

Om någon hade pyntat ihop ett brev och skriv något utav de punkterna jag skrivit, skulle den personen kunna skydda sig då genom att säga att han/hon skickade brevet anonymt? Jasså inte? Vad är skillnaden då? OM någon sa dessa saker offentligt, skulle den personen kunna skylla på att man minsann har yttrandefrihet och då kan hota andra människor så att de lider? Jasså inte?

Ni psykopatiska försvarare av den svenska regimen lurar ingen vettig människa. Förutom att punkt 2 innehåller en ren lögn, så ägnar sig svensk ljugmedia åt samtliga punkter varendaste dag. Svenska regimen finansierar dessutom pseudovetenskap, myndighetspropaganda, hatorganisationer, massmedial propaganda m.m. för en okänd mängd tiotals miljarder skattekronor årligen som gör sig skyldiga till samtliga de punkter du räknar upp. Låt mig gissa, du har inga som helst problem med det och har aldrig kritiserat det, eller hur? När hantlangarna till regimen (d.v.s. partistyrelserna inom Sjuklövern med dess politiska tjänstemän) gör detta, så är det alltså helt okej? Eller är det okej bara för att det oftast riktas mot "vita", "vita män" och "vita, heterosexuella män"?

Eller är det för att dessa hantlangare, som har hela staten, dess myndigheter, etablissemanget och de statligt finansierade våldsverkarna i ryggen, ofta (för det gäller definitivt inte alltid) gör det utan att vara anonyma? Medan enligt dig ska inte vanliga svenskar uttalar sig anonymt på grund av risken att utsättas för åtal och fängelse, risken att få avsked och bli svartlistade från offentligt finansierade verksamheter, risken att få hembesök av statligt finansierade våldsbrottslingar som förstör ens hem, misshandlar och eventuellt mördar en själv eller angriper med våld en av ens närmaste, risken att hängas ut offentligt på riksnivå med en påföljande hets- och hatkampanj bestående i första hand av ohederliga vinklingar och rena lögner, så att ens karriär ska förstöras och att mer våldsbenägna, lättledda och lågbegåvade individer kanske tar lagen i sina egna händer utifrån helt inbillade anledningar o.s.v., även om man inte har gjort sig skyldig till en endaste av de punkter du nämner, inte ska ha rätt till exakt samma sak? Har jag förstått det hela rätt?

Som jag skrev tidigare i tråden: dessa politruker som ständigt dyker upp i tråden för att försvara regimens, Aschbergorganisationernas, ljugmedias och resten av det regimlojala etablissemangets omfattande brott mot grundläggande mänskliga rättigheter lär, förutsatt att de inte är gravt förståndshandikappade eller psykotiska, ha gott om personlighetsdrag som ligger i den psykopatiska delen av personlighetsskalan.
Citera
2015-02-13, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av optimus5
Ja, det är jätte lagligt i USA, därför människor får fängelse för det:

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2013/06/29/texas-teen-facing-eight-years-after-violent-league-of-legends-threat/

http://edition.cnn.com/2013/07/12/tech/social-media/facebook-jailed-teen/ (Facebook är ett forum)

http://dailycaller.com/2013/07/02/second-teen-spends-months-in-jail-for-video-game-threat/

http://globalnews.ca/news/679742/u-s-teen-jailed-for-terrorist-threats-after-comments-he-made-on-facebook/

Du kan finna mer resultat genom att enkelt skriva "Jailed for comments over internet".

Jag är rätt säker på att i fall som de nämnda har domstolen satt sig över konstitutionen alternativt har man kunnat använda Patriot Act för att fängsla dessa människor. I USA som det var från början hade det varit omöjligt att fängslas för detta, och det är det som är poängen. I Sverige däremot har allt utom HMF alltid funnits för att tysta folk med misshagliga åsikter. I Sverige är ofriheten inbyggd från början, så att säga.
Citera
2015-02-13, 04:21
Medlem
Voolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Absolut inte, alla stannar nog kvar men vissa som pratat "kraftigt" kommer tona ner språket någorlunda, men likadana trådar och människor kommer finnas kvar.

Aftonbladet satte sin egna spik i kistan, och det utvisar sig förmodligen inom en snar framtid.

Intressant haha! Ska fan kollas på :P

Det bästa inlägget hittills, tror du klaffade till allt! Fantastiskt! Denna borde publiceras på alla tidningar, direkt!

Tack!

Jag håller fullständigt med dig, ruggigt bra inlägg och saklig information om allt i fallet! Fantastiskt.

Vi borde starta en "Anti-gammelmedia podcast" och en "flashtidning" där vi publicerar och diskuterar allt och inget! Mer kraft åt Flashback.
Helin uttalar sig: http://www.svt.se/kultur/het-debatt-om-det-anonyma-hatet
Citera
2015-02-13, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Provoceras man av att någon säger "neger" så är man den största idioten själv, som tror att man är jävligt mycket finare i kanten än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in