Citat:
Ursprungligen postat av
optimus5
Enligt många av er så är detta okej bara för att man är anonym:
1. Grovt kränka människor med annan bakgrund ( som är olagligt )
2. Dödshota folk ( Skoggshuggaren som ville köra en Breivik )
3. Skriva grovt rasistiska saker ( som är olagligt )
4. Sprida rykten om olika människorgrupper (förtal)
Om någon hade pyntat ihop ett brev och skriv något utav de punkterna jag skrivit, skulle den personen kunna skydda sig då genom att säga att han/hon skickade brevet anonymt? Jasså inte? Vad är skillnaden då? OM någon sa dessa saker offentligt, skulle den personen kunna skylla på att man minsann har yttrandefrihet och då kan hota andra människor så att de lider? Jasså inte?

Ni psykopatiska försvarare av den svenska regimen lurar ingen vettig människa. Förutom att punkt 2 innehåller en ren lögn, så ägnar sig svensk ljugmedia åt samtliga punkter varendaste dag. Svenska regimen finansierar dessutom pseudovetenskap, myndighetspropaganda, hatorganisationer, massmedial propaganda m.m. för en okänd mängd tiotals miljarder skattekronor årligen som gör sig skyldiga till samtliga de punkter du räknar upp. Låt mig gissa, du har inga som helst problem med det och har aldrig kritiserat det, eller hur? När hantlangarna till regimen (d.v.s. partistyrelserna inom Sjuklövern med dess politiska tjänstemän) gör detta, så är det alltså helt okej? Eller är det okej bara för att det oftast riktas mot "vita", "vita män" och "vita, heterosexuella män"?
Eller är det för att dessa hantlangare, som har hela staten, dess myndigheter, etablissemanget och de statligt finansierade våldsverkarna i ryggen, ofta (för det gäller definitivt inte alltid) gör det utan att vara anonyma? Medan enligt dig ska inte vanliga svenskar uttalar sig anonymt på grund av risken att utsättas för åtal och fängelse, risken att få avsked och bli svartlistade från offentligt finansierade verksamheter, risken att få hembesök av statligt finansierade våldsbrottslingar som förstör ens hem, misshandlar och eventuellt mördar en själv eller angriper med våld en av ens närmaste, risken att hängas ut offentligt på riksnivå med en påföljande hets- och hatkampanj bestående i första hand av ohederliga vinklingar och rena lögner, så att ens karriär ska förstöras och att mer våldsbenägna, lättledda och lågbegåvade individer kanske tar lagen i sina egna händer utifrån helt inbillade anledningar o.s.v., även om man inte har gjort sig skyldig till en endaste av de punkter du nämner, inte ska ha rätt till exakt samma sak? Har jag förstått det hela rätt?
Som jag skrev tidigare i tråden: dessa politruker som ständigt dyker upp i tråden för att försvara regimens, Aschbergorganisationernas, ljugmedias och resten av det regimlojala etablissemangets omfattande brott mot grundläggande mänskliga rättigheter lär, förutsatt att de inte är gravt förståndshandikappade eller psykotiska, ha gott om personlighetsdrag som ligger i den psykopatiska delen av personlighetsskalan.