Citat:
Ursprungligen postat av
BaalZeBub
Aftonbladet:
"Redan samma dag som 27-åriga tvåbarnsmamman Eva-Marree Kullander Smith mördades började hatet på nätforumet Flashback. Många skrev rasistiska kommentarer på grund av att hennes expojkvän, som mördade henne, var från Uganda. Eva-Marree var en "rasförrädare" som "förtjänade att dö".
"Rätt åt slynan att hon fick kniven i sig", skrev en användare....
Hon beskriver hur några få användare var drivande i diskussionen. De som försökte argumentera emot blev snabbt överröstade."
Det handlar alltså om denna tråd:
(FB) Västerås: Eva-Marree Kullander Smith knivmördad, socialarbetare knivskuren
Jag ska nu undersöka sanningshalten hos påståendet, och återkommer snart.
Jag har läst de 200 första inläggen.
Slutsats 1: Påstendet ""det var ett enormt hatdrev" är en ren lögn.
Slutsats 2 "Hon beskriver hur några få användare var drivande i diskussionen. De som försökte argumentera emot blev snabbt överröstade." är en ren lögn.
hatiska eller rasistiska kommentarer samt inlägg som sparkar på offret:
#55, #74, #104,#121,#142
gränsfall:
Det är ett gränsfall för visserligen står det "Hur som helst har jag svårt att känna sympati för den nu avlidne rasförrädaren. Kämpar man aktivt för en degenerering av riket så torde man också kunna ta konsekvenserna av den samma." men några inlägg sedan förtydligas det hela i ett meningsutbyte:
- Det påståendet är lika korkat, ingen förtjänar att knivmördas oavsett om man är dum i huvudet eller inten vilket jag nu inte tror att hon var.
- Nu läser du inte ordentligt, jag har aldrig påstått att hon förtjänat att bli knivhuggen till döds, utan att om man tar dåliga beslut så kan det få tråkiga konsekvenser.
5.5 hatiska m.m inlägg av 200. Inlägg av en neutral natur dominerar fullständigt, men det finns många fler sympatiska inlägg än hatiska. Detta är en vanlig typ av inlägg:
"Båda föräldrarna tycks alltså ha haft en del bagage och i kläm har det funnits två små barn.
Sorgligt.
Men det allra värsta är förstås det som nu hände. Att pappan dödade mamman. Det är oåterkalleligt. Ett olämpligt beteende som förälder går alltid att ändra men en död människa är död.
I detta läge känns det som skit samma hur mamman var mot sina barn. Om hon var olämplig eller inte. Att döda henne är det stora brottet här. "
Dessutom kommer det praktiskt taget alltid mothugg, som i följande meningsutbyte:
#144 Bara jag som får en känsla av att BO och hennes familj är första gradens WT?
#145 Spelar det någon roll om de är WT?
-----------
appendix 1 ur de hatiska etc inläggen
"Men det är sjukt mkt multikulti över det hela:
* Blonderat västeråsluder.
* Medlem i Facebook-grupperna: "Papperslös Stockholm", "Mulatt" och "Poly i Sverige".
* Mördas av sin svarte fd. pojkvän.
* Batikhäxa ligger skadad på sjukhus.
* Två mulattbarn mammalösa. "
-----------------------
"Kan man verkligen skylla på negern? Det är väl snarare svenska tjejers fel som ständigt blir tillsammans med kriminella invandrare? Vad fan tror de egentligen? Att den kriminelle blatten vill baka bullar med dem eller? Blir man tillsammans med losers från mellanöstern och afrika så vet man att våld alltid är en del av relationen. Hon valde den exotiske och spännande afrikanen före ''tråkiga svennar'' så hon fick betala för sina preferenser med sitt liv. Tough luck liksom. "
------------------
"Troligen Zigenarblod i mamman. Hon ser ut att ha det där lite tjuvaktiga utseendet, förstärks av Häxeriet. Jag tror vi kan känna oss rätt säkra på hennes proviniens. Även BO har lite orena ickeAriska drag runt ögonen. Känns inte som att BO är den typen som skriver 2,0 på högskoleprovet, snarare 0,2. Kan förklara dragningen till det svarta köttet. "
--------------
Tar man sig titt i mammans blogg, ser man med oblyg tydlighet att stallet är tomt och kniven slö.
--------------
Själv så tycker jag att hon får skylla sig själv. Väljer man att para sig med en neger så får man vara beredd på att det ej kommer att bli något vanligt förhållande....