2015-02-12, 20:54
Medlem
Flashshits avatar
Allt handlar om att AB och EX börjar bli jäkligt rädda nu, tillsammans med vänsterpöbeln!
Vad var det lille Frigolit kallade SD i valrörelsen? Ett litet extremistparti?

Han får nog tänka om, i alla fall om detta står sig! http://avpixlat.info/2015/02/11/yougov-februari-all-time-high-for-sd-19/

Det är ju aldrig kul att vara på den förlorande sidan..
Undrar när vändpunkten kommer, och dom börjar hålla på SD?
AB och EX finns först och främst av ekonomiska skäl.
Citera
2015-02-12, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Kokande olja kan du nog råka illa ut för. Vi bor ju i Sverige. I vissa delar av USA skulle du kunna dra fram pistolen och skjuta dem utan att ens åtalas för det. Men isvatten i februari eller så som Jim Olsson bara trycker till den där nollan rent verbalt utan våld alls tycker jag räcker långt

haha jag fast menade inte mot tidningar o så, journalisterna är ju inte farliga de e ju bara att inte öppna dörren så går dem menade mer om någon verkligen försöker bryta sig in med fast de tillhör iförsig inte detta diskussionen
Citera
2015-02-12, 21:02
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Problemet är att jag tror att de skulle kunna stänga flashback utan att det skulle bli speciellt mycket rabalder kring den saken.
Darknet är såklart fullt godkända alternativ.
Citera
2015-02-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Den dummaste personen i det här dramat är nog ändå justitieministern som låter sig påverkas av media. Är man i den positionen och låter påverkas av dessa uppenbara och simpla opinonstrick så ska man inte ha den positionen alls, speciellt när något är grundlagsskyddat.

Blir det en lag på det här tycker jag det är mycket värre än någon uthängning eftersom det är i praktiken irrevesibelt.
Det hela är väl ändå ett bevis på att vi lever i ett land där media sätter agendan, inget unikt för Sverige heller skulle jag vilja påstå, trots detta så ökar SD.

Sveriges politiska partier i övrigt kanske borde fundera på varför de förlorar väljare medans SD går som en raket! ("nazisterna uppfann ju raket tekniken.)

Självklart kommer det onda flashback att användas som ett argument, det har vi redan sett.
Citera
2015-02-12, 21:07
Medlem
Ibiza80s avatar
Rickard Aschberg har man noterat och lagt märke till genom åren. Men Karin Östman? Vem är hon? Ålder?
Citera
2015-02-12, 21:07
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Jag kan verkligen inte tro att detta är på allvar. Vad fan är det för fel på denna 'tidning'?
Någon som vet varför detta görs? Jag sitter verkligen och kisar med ögonen, det är så pinsamt att läsa.
Pinsamma avslöjanden ja.
Citera
2015-02-12, 21:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Aftonbladet:
"Redan samma dag som 27-åriga tvåbarnsmamman Eva-Marree Kullander Smith mördades började hatet på nätforumet Flashback. Många skrev rasistiska kommentarer på grund av att hennes expojkvän, som mördade henne, var från Uganda. Eva-Marree var en "rasförrädare" som "förtjänade att dö".

"Rätt åt slynan att hon fick kniven i sig", skrev en användare....

Hon beskriver hur några få användare var drivande i diskussionen. De som försökte argumentera emot blev snabbt överröstade."

Det handlar alltså om denna tråd:
(FB) Västerås: Eva-Marree Kullander Smith knivmördad, socialarbetare knivskuren

Jag ska nu undersöka sanningshalten hos påståendet, och återkommer snart.

Jag har läst de 200 första inläggen.
Slutsats 1: Påstendet ""det var ett enormt hatdrev" är en ren lögn.
Slutsats 2 "Hon beskriver hur några få användare var drivande i diskussionen. De som försökte argumentera emot blev snabbt överröstade." är en ren lögn.

hatiska eller rasistiska kommentarer samt inlägg som sparkar på offret:
#55, #74, #104,#121,#142
gränsfall:
Det är ett gränsfall för visserligen står det "Hur som helst har jag svårt att känna sympati för den nu avlidne rasförrädaren. Kämpar man aktivt för en degenerering av riket så torde man också kunna ta konsekvenserna av den samma." men några inlägg sedan förtydligas det hela i ett meningsutbyte:
- Det påståendet är lika korkat, ingen förtjänar att knivmördas oavsett om man är dum i huvudet eller inten vilket jag nu inte tror att hon var.
- Nu läser du inte ordentligt, jag har aldrig påstått att hon förtjänat att bli knivhuggen till döds, utan att om man tar dåliga beslut så kan det få tråkiga konsekvenser.

5.5 hatiska m.m inlägg av 200. Inlägg av en neutral natur dominerar fullständigt, men det finns många fler sympatiska inlägg än hatiska. Detta är en vanlig typ av inlägg:
"Båda föräldrarna tycks alltså ha haft en del bagage och i kläm har det funnits två små barn.
Sorgligt.

Men det allra värsta är förstås det som nu hände. Att pappan dödade mamman. Det är oåterkalleligt. Ett olämpligt beteende som förälder går alltid att ändra men en död människa är död.

I detta läge känns det som skit samma hur mamman var mot sina barn. Om hon var olämplig eller inte. Att döda henne är det stora brottet här. "

Dessutom kommer det praktiskt taget alltid mothugg, som i följande meningsutbyte:
#144 Bara jag som får en känsla av att BO och hennes familj är första gradens WT?
#145 Spelar det någon roll om de är WT?

-----------
appendix 1 ur de hatiska etc inläggen
"Men det är sjukt mkt multikulti över det hela:

* Blonderat västeråsluder.

* Medlem i Facebook-grupperna: "Papperslös Stockholm", "Mulatt" och "Poly i Sverige".

* Mördas av sin svarte fd. pojkvän.

* Batikhäxa ligger skadad på sjukhus.

* Två mulattbarn mammalösa. "
-----------------------
"Kan man verkligen skylla på negern? Det är väl snarare svenska tjejers fel som ständigt blir tillsammans med kriminella invandrare? Vad fan tror de egentligen? Att den kriminelle blatten vill baka bullar med dem eller? Blir man tillsammans med losers från mellanöstern och afrika så vet man att våld alltid är en del av relationen. Hon valde den exotiske och spännande afrikanen före ''tråkiga svennar'' så hon fick betala för sina preferenser med sitt liv. Tough luck liksom. "
------------------
"Troligen Zigenarblod i mamman. Hon ser ut att ha det där lite tjuvaktiga utseendet, förstärks av Häxeriet. Jag tror vi kan känna oss rätt säkra på hennes proviniens. Även BO har lite orena ickeAriska drag runt ögonen. Känns inte som att BO är den typen som skriver 2,0 på högskoleprovet, snarare 0,2. Kan förklara dragningen till det svarta köttet. "
--------------
Tar man sig titt i mammans blogg, ser man med oblyg tydlighet att stallet är tomt och kniven slö.
--------------
Själv så tycker jag att hon får skylla sig själv. Väljer man att para sig med en neger så får man vara beredd på att det ej kommer att bli något vanligt förhållande....
Citera
2015-02-12, 21:10
Bannlyst
Om nu jag vill titulera vissa kvinnor kommunisthora eller sliddjur.
Ar det min fulla ratt.
Samma galler andra grupper.
Om jag kallar en man for en inskrankt kuk, innebar det hets mot folk-grupp?
Oavsett, om han ar gul, bla, svart, gay, muslim, katolik eller judisk.
Det har 'stamplandet' ar sjukt.
Ar man en idiot, sa ar man, oavsett kon, religion eller hudfarg.
Senast redigerad av PAC12 2015-02-12 kl. 21:14.
Citera
2015-02-12, 21:12
Medlem
loungepuppys avatar
Det är synd att "Flashback" blir synonymt med näthat och rasism. FB är ju så mycket mer. Massor med hjälpsamhet om allt från slipsknutar, råd om läkemedel till feedback på egenproducerad musik eller politiska diskussioner.
Jag har lärt mig mycket här, både då jag fått göra research för att finslipa min argumentation eller då jag funnit mig överbevisad av en meningsmotståndare. Bara en gång har jag blivit hotad i PM om att jag skulle bli dödad. Förolämpningar har det varit många däremot...
Jag har också förolämpat folk, men kanske mer genom att påskina att de är ologiska eller korkade än att tala om ras, kön, utseende eller annat irrelevant.

Men... Om det funnits ett lika stort forum som modererades inte bara utifrån relevans utan också utifrån någon slags standard när det gäller hot, hat och påhopp, så hade jag trivts bättre där.

- Jag har inte känt mig begränsad i att uttrycka mina åsikter trots att jag frivilligt avstått att hota eller med rasism, misogyni förolämpa mina meningsmotståndare på FB eller i samhället.
- Jag har inte upplevt att andras användande av sådana metoder gjort det intressantare att läsa eller delta i debatter.

Jag är för yttrandefrihet men tycker inte att det nödvändigtvis innebär att man får yttra vad som helst på en publik anslagstavla. Yttrandefriheten tänker jag är till för att man ska kunna ventilera sina åsikter. Det bör i de flesta fall var möjligt utan att hota eller "hata".
Om man nu har som åsikt att det borde ske en revolution och att alla nuvarande politiker skulle dömas till döden, så ryms det i yttrandefrihet. Att däremot uppmana till mord eller våldtäkt på en enskild politiker är en annan femma.

Aftonbladets agenda... Jag tror det räcker bra med det intresse som ändå finns för näthatets offer och förövare. De flesta kommer inte i kontakt med den typ av citat som publicerats och det är nog fascinerande för allmänheten. Obehagligt, ondskefullt osv, sådant som alltid fascinerat mänskligheten.

Jag tycker dock det är polisens ansvar att utreda brott. Inte Aftonbladets. De kunde mycket väl ha diskuterat detta fenomen utan att hänga ut användare.
Citera
2015-02-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Rickard Aschberg har man noterat och lagt märke till genom åren. Men Karin Östman? Vem är hon? Ålder?
Hon har nämnts på flashback förut (FB) Aftonbladets nya språkbruk. Väl bekant med olika termer inom narkotika verkar det som. Orsaken går att spekulera om.
Citera
2015-02-12, 21:16
Medlem
Aftonbladet publicerar några näthatare och sedan kommer detta lägga sig ett tag innan det är dags igen, media fungerar så att publiceringar går i vågor.

Piscatus är lite mer integritetskränkande faktiskt. De sparar allt i sina databaser inför framtida publiceringar, som till ex. om någon person skulle få en framträdande position i Sverigedemokraterna, ett parti som de hatar, kan de vara snabbt framme med en artikel om FB-inlägg och kanske någon dom som föll för 10 år sen.
Citera
2015-02-12, 21:17
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du ska ändå snart dö menar du så det gör inget om du hängs till allmän beskådan?

Skämt åsido, ja det kan vara så att vissa inlägg postas med syftet att spä på i en viss riktning, ett led i demoraliseringen, normal krigslist och något att utgå ifrån att så sker.

Jag har inte läst i I&I på ett tag så jag vet inte, men har tonen dämpat sig efter publiceringarna eller är det fortsatt bajsnegrer, muslimhoror och äckliga kroknäsor som är det förhärskande uttryckssättet? Har kampanjen påverkat språket i forumet?

Något i den stilen ja, eller jag har ju inget arbete att riskera och mina vänner vet hur jag är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in