2015-02-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Din version av yttrandefrihet innebär dock stora restriktioner som i slutändan säkerligen hade slutat med en elimination av yttrandefriheten. Alla tillhör vi olika sociala grupper och alla har olika uppfattningar av kroppsspråk, ordval, ton etc. så en sak som en förolämpning kan lätt skapas och denna totala anpassning till andra hade skapat ett stängt samhälle.

Jag tänker såhär, jag försöker bemöta människor på nätet som jag skulle göra i verkligheten, säg att du och jag skulle vara av olika åsikter rörande en viss fråga, varpå mitt nästa svar mot dig skulle vara öppet stå och håna din religion, din familj, din värderingar, skulle du då stå och säga "ja men det är yttrandefrihet". Jag tror inte att du skulle göra det, och det skulle inte jag heller göra.

Det är klart man får tycka att det kommer för mycket invandrare till Sverige, att det kostar skattebetalare pengar, att man är orolig för det ena och det andra, däremot tycker jag inte att yttrandefrihet i sig är en ursäkt för att bete sig svinigt mot folk, det är min åsikt och den står jag för. Det är inte så mycket problem med vad man säger, utan snarare HUR vissa väljer att uttrycka sig.
Citera
2015-02-10, 12:45
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sverige Demokrater tycks vara någon konstig sort som mognar sent i livet .. men när mognaden drar igång så går det fort . hahaha ..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20293855.ab

Han är ju inte heller den första SD:aren som blixtsnabbt mognat när media lyft fram nätinlägg av minst sagt tveksam karaktär ...
Fast redan i det fetade du citerar har ju Aftonbladet fel; det skrevs inte "så sent som hösten 2014" utan närmare bestämt 22 jan samma år.
Hela inlägget:
Det verkar som ett av mångkulturens adelsmärken, s.k. home invasions (http://en.wikipedia.org/wiki/Home_invasion) har kommit till Sverige för att stanna. Det har länge varit ett stort problem i andra länder med längre fortskriden mångkultur att representanter för diverse undermänniskogrupper bryter sig in hos oskyldiga, hårt arbetande vita människor för att ta för sig av pengar, värdeföremål och sovande kvinnor och flickor.

Ett uppmärksammat fall var när två brottslingar (sedermera passande nog dömda till döden) bröt sig in hos en flerbarnsfamilj i Connecticut och våldtog en 48-årig tvåbarnsmamma och hennes 11-åriga dotter för att sedan strypa mamman och bränna de båda döttrarna till döds efter att ha dränkt dem i bensin.

Intressant att notera är att home invasion-brott ofta används som argument för att laglydiga amerikanska medborgare skall få försvara sig och sina hem med skjutvapen. Eftersom svensk polis verkar stå handfallen inför den eskalerande och allt mer brutala invandrarbrottsligheten kanske det är dags att vanliga svenskar tillåts skaffa skjutvapen?
Sen att Federlay et al går ut och gapar om att han brutit mot uppförandekoden som han skrev på när han tillträdde i höstas bygger på ytterligare felaktiga uppgifter från Aftonbladet kanske bör uppmärksammas. Han har bara skrivit ett endast inlägg efter det där i januari och det var i oktober (innan han började sin tjänstgöring i EU-parlamentet?) och det handlade om bokcencur och innehåller vad jag kan se inte ett dugg som bryter mot uppförandekoden han skrivit under på.
Av de 94 inlägg han skrivit sedan registreringen för 11 år sedan finns förvisso en del som är klandervärda, men något brottsligt kan jag inte på rak arm vid en första genomskummning finna.
Än så länge ser jag inte Aftonbladets granskning av Flashback som något annat än en storm i ett vattenglas. Klickbeten som får Svensson att förfäras och gapa på hårdare lagsstiftning.
Citera
2015-02-10, 12:45
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Självklart bryr sig inte Jan Helin inte om rasism eller hat, han vill bara tysta sin största konkurent. Det är dags nu att be alla vi känner om hjälp att bojkotta denna ljug-tidning, samt att förklara för dem som inte redan förstått; Aftonbladet har en agenda, tidningar som ägs av rika släkter, beskriver den verklighet som bäst passar dessa rika släkter
Citera
2015-02-10, 12:46
Medlem
Tänk vilken klaustrufobisk känsla om Fb inte fanns-bara godkända forum där rädda människor satt o tävlade om vem som är godast-gav mest till tiggare/ville ta in mest flyktingar. Landet behöver en ventil där det kan pysa ut lite annars smäller Sverige som tryckkokare.
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Kommer somalierna som våldtog på en båt hängas ut på aftonHORAN..? ALDRIG!
Nej, men de hängs å andra sidan ut här och är väl inte direkt då ett yttrandefrihetsproblem.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Det hela är för sorgligt och ansvaret vilar tyngst på etablissemanget inom media och politik. Det är de som över huvudet på folk drivit igenom en av världens mest extrema invandringspolitik. Det är de som lagt ribban så lågt att nästan all kritik mot invandringspolitiken betraktas som "rasism", vilket i sin tur riskerar att förstöra livet för den som ändå kritiserat.

Att folk, med internets lättillgänglighet i åtanke, då och då blir lite väl frustrerade över situationen och skriver en och annan ogenomtänkt kommentar på nätet, är fullt begripligt. Och mänskligt.

Denna sorgliga situation, som media själva varit med att skapa, exploaterar de nu hänsynslöst en gång till för egen vinning. Att man bara ytterligare spär på föraktet mot politiker och media och splittrar samhället ännu mer, struntar man fullkomligt i.

Jag anser att etablissemanget borde skämmas för vad de gör med Sverige och svenska folket just nu. Det känns som de bara är ute efter att skada. Eller tjäna pengar. Eller troligast både och.
Citera
2015-02-10, 12:47
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Så du tror att hela FBs användarkår skulle ställa upp för att försvara en grupp rasister, fascister och nazister som använde FB som en plattform för att uttrycka hat mot vissa etniciteter och kulturella grupper? Well, jag tror att du har fel.
Tror du att det krävs hela Flashback för att granska aftonbladet? Jag tror att du har fel och dessutom inte förstått innebörden av inlägget du citerar.
Citera
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Efter några timmars kartläggning har jag fått reda på var journalisten som ringde mig igår bor, regnumret på hans bil och lite annat smått och gott.

Ringde upp och sa att jag har lite stökigt hemma, men att jag gärna kommer förbi på hembesök hos honom på X-vägen om vi kan boka en tid. Sen sa jag att om han avpixlar mig i Aftonbladet så avpixlar jag honom här på Flashback med hemadress, synder i trafikregistret och allt.

Det blev rätt tyst i luren... haha!!
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Det ska vara helt fritt att sprida både hat och kärlek. Vad som är hat och vad som är kärlek är olika från person till person. Yttrandefriheten ska inte anpassas efter den politiska korrekthet som råder idag, om 30 år kommer en annan politisk korrekthet råda. Den som är emot yttrandefriheten är en demokratimotståndare. Givetvis ser inte denna person sig själv som demokratimotståndare, lika lite som Hitler såg sig själv som elak.

Att avslöja anonyma inlägg strider mot de regler som vuxit fram i den digitala världen. Det är inte medias uppgift att ändra dessa regler. Media hade kunnat göra ett reportage och avslöjat den ibland hårda och aggressiva retoriken som råder på nätet utan att röja några identiteter. Användarnamnen hade räckt. Men det gjorde man inte på grund av att granskningen var inte medial utan politisk. Aftonbladet agerar som om de vore ett eget politisk parti där man vill svartmåla sina politiska motståndare. Sånt här sker inte i andra demokratier, i alla fall inte på den här nivån.

Kritiken var hård bland folket när Expressen gjorde likadant. Trots det gör AB något liknande. Media och folket lever i helt olika världar vilket är huvudanledningen till att medierna ligger så risigt till ekonomiskt. Kan man inte längre tolka sin omvärld så är döden oundviklig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Har du källa på det?

http://copyriot.se/2009/03/10/ehsan-fadakar-en-antisemit-pa-nyheter24/

Hans egna ursäkt som tydligen räckte för Aftonbladet:

Citat:
@deeped det där är gammalt, har bett om ursäkt och jobbat hårt mot rasism i alla dess former sen dess. det vet du också. @peppelorum

https://twitter.com/ehsanfadakar/status/496945581945004033
Citera
Medlem
Reellfantasis avatar
Nu är det bevisat att SD:are egentligen är väldiga rasister, att de sedan inte vågar stå för sin rasism visar på vilket parti det är...

Alla som skriver rasistiskt på Flasback om muslimer och andra grupper ska veta att de inte är säkra.
Citera
2015-02-10, 12:48
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Har svårt att förstå hyllningskörerna till detta inlägg.

Aftonbladet rapporterar om allt ovanstående, de hade ju för fan precis en artikelserie där de sökte upp svenska IS rekryter och ifrågasatte dem. De har rapporterat tonvis om alla gängrelaterade skjutningar.

När det händer just sådana vidriga saker i världen och på hemmaplan är det viktigt att vi själva INTE sjunker till samma nivå och börjar se allt i svart och vitt och hatar allt som inte är som oss.

DÄRFÖR är det viktigt att Aftonbladet även avslöjar förtroendevalda och/eller skattefinansierade representanter som utövar hets mot folkgrupp etc.

Varför i helvete skulle de hoppa över just den biten av nyhetsrapportering? För att du röstar på SD? Eller jag fattar inte.
Frågan är hur nyhetsvärdet ser ut i detta "scoop" som nu handlar om diskussioner på FB.
Ärligt talat, var finns intresset för allmänheten att läsa om vad vissa personer har för åsikt och vad de debatterar på nätet.
R.A med anonym reseachgrupp jagar folk som de vore grovt kriminella, och sen ringer de på dörrar och fotograferar för uthängning i AB som värsta gestapo.

Vad vill de egentligen uppnå med detta "scoop"? Vill de införa åsiktsregistrering?
Det vore bra om AB med anonym researchgrupp själva kunde gå ut med vad syftet egentligen är.

Tror inte att många medelålders/gamlingar AB läsare hänger med ens vad FB är för något.

Pressombudsmannen borde egentligen kolla upp om AB:s reportage om FB har någon nyhetsvärde förutom att AB vill hänga ut människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in