2015-05-06, 10:37
Medlem
Hej. Jag har konto på Avanza. Har köpt för x kr i en fond. Nu ser jag hur fonden ibland går upp och ner, men ingenstans ser jag knappen "sälj mitt innehav" eller liknande. Är det för att det kan ta upp till en vecka innan allt mitt innehav "registrerats"? För jag ser bara, under fonden, på mina sidor: Status - under bearbetning.

Någon?
Citera
2015-05-06, 11:30
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Hej. Jag har konto på Avanza. Har köpt för x kr i en fond. Nu ser jag hur fonden ibland går upp och ner, men ingenstans ser jag knappen "sälj mitt innehav" eller liknande. Är det för att det kan ta upp till en vecka innan allt mitt innehav "registrerats"? För jag ser bara, under fonden, på mina sidor: Status - under bearbetning.

Någon?
Det står "syns på kontot .." under köp. Tar lite tid innan den dyker upp på ditt konto och när den gör det gör säljknappen det också.

Extremexempel:
https://www.avanza.se/fonder/om-fond...multi-strategy
"Sista dag för nästa köp
2015-05-20
Sista dag för nästa sälj
2015-05-20
Stopptid
12:00
PPM-nummer
-
Belåningsvärde
60 %
Övrigt
Fonden handlas månadsvis per den sista bankdagen i månaden. Order ska registreras senast kl 12:00 7 bankdagar före den sista bankdagen i månaden. Affär bokas och syns på kontot c:a 15-20 dagar efter handelsdagen."
Citera
2015-05-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Det står "syns på kontot .." under köp. Tar lite tid innan den dyker upp på ditt konto och när den gör det gör säljknappen det också.

Extremexempel:
https://www.avanza.se/fonder/om-fond...multi-strategy
"Sista dag för nästa köp
2015-05-20
Sista dag för nästa sälj
2015-05-20
Stopptid
12:00
PPM-nummer
-
Belåningsvärde
60 %
Övrigt
Fonden handlas månadsvis per den sista bankdagen i månaden. Order ska registreras senast kl 12:00 7 bankdagar före den sista bankdagen i månaden. Affär bokas och syns på kontot c:a 15-20 dagar efter handelsdagen."

Ah, stort tack!
Citera
2015-05-06, 17:15
Medlem
autobotens avatar
Fråga ang. BULL/BEAR certifikat. Meningen med ett BEAR cert är ju att värdet går upp när underliggande går ner. Detta trodde jag skötte sig själv, fram till nyss när jag fick se att även dessa verkar vara marknaden som värdesätter. Hur fungerar det? Betyder det att om många tror att tex OMXS30 ska falla så kan priset drivas upp på BEAR så att den ökar i värde även om inte OMXS30 faller? Tacksam för svar
Citera
2015-05-06, 21:05
Medlem
wastedandlazys avatar
VArför finns det inga fonder som består av 1 eller fåtal aktier?

Finns det någon fond med spelbolag unibet etc?
Citera
2015-05-06, 21:10
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy

En fond med 1 aktie? Om du vill ha det, vad är det för fel med att köpa aktien då?
Citera
2015-05-06, 21:14
Medlem
Woooqes avatar
tittar lite på hedgefonden brummer multi-strategy och blir förvirrad. på avanza står det att man endast betalar 1% på insatt kapital och inget mer, men på fondens faktablad står det att man betalar 1,02% om året samt 1,48% i prestationsavgift. vad är det som gäller egentligen?

vad anser ni annars om denna hedgefond? den verkar vara otroligt stabil. klarade ju bla finanskrisen utan några större problem.
Citera
2015-05-06, 21:33
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Jag har märkt att vissa företag har två olika aktier. Exempelvis Volvo A och Volvo B. Båda dessa ligger ungfär på samma nivå prismässigt. Varför finns det två olika och vilket är skillnaden?
Citera
2015-05-06, 21:42
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy

Vill du betala förvaltningsavgift och vänta två dagar för en aktie??
Citera
2015-05-06, 21:44
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Jag har märkt att vissa företag har två olika aktier. Exempelvis Volvo A och Volvo B. Båda dessa ligger ungfär på samma nivå prismässigt. Varför finns det två olika och vilket är skillnaden?

Det är endast röststyrkan som skiljer. A-aktier har högre röststyrka i bolaget.
Citera
2015-05-07, 09:56
Medlem
http://www.aktieskolan.se/pages/index.php

Rekommenderad läsning för er som vill fördjupa er
Citera
2015-05-07, 12:58
Medlem
B0zs avatar
Har precis börjat sätta mig in i detta och gjort mig 2 olika konton på Avanza eftersom jag vill ha två olika cortageklasser. Men dessa sammankopplas och jag kan inte byta cortageklass på min nya inloggning? Varför?
Vill ha ett litet mindre "Gambling/daytrading" konto på Avanza mini och resterande på standard. Båda kontona är ju kopplade till mig och mitt bankid men varför var den nyare kontot i samma cortageklass som det äldre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in