Citat:
Ursprungligen postat av
MysLisa
Jag vill handla intraday och swing på svenska och amerikanska börsen, värde upp till $5.
DMA känns aktuellt för intra.
Vilken broker med låg courtage rekommenderas? Bonus är demokonto med papperspengar.
Googlar jag ramlar jag över en massa.. Avanza, Nordnet, Saxo bank, Degiro, Interactive Brokers, Amibroker, Infront, IG etc
Abbonemangskostnad är relevant eftersom jag kommer handla småpotatis i början.
Och avstå gärna från att alla fräsiga kommentarer om hur jag vill göra snabba cash och kommer förlora hus och hem. Ställer jag frågor som dessa så ska jag inte hålla på etc. Redan hört. Ha hellre som mål att förstöra mitt liv och svara gärna om nån vet och har tips så skriver jag en uppdatering från min yacht i maldiverna om 2 veckor hur det gått.
Om du är helt färsk så skulle jag börja med Avanza och sedan regga ett konto på Tradingview där du screenar grafer, betala en mindre summa sedan för abonnemang + realtidskurser (ca 200 kr per månad totalt). Det som är omständligt är att du dock måste köpa/sälja separat från just Avanza. Det går dock att köpa till InFront som abonnemang till Avanza och screena separat samt handla ifrån, men InFront kan vara lite övermäktigt om man är ny.
När du är mer insatt, om några månader, så hade jag bytt över till Pareto som mäklare, där man kan använda Infront Active Trader, du kan då handla på pre-market, men enbart till 22:30 i after-hours på Amerikanska börsen. Vill du hoppa igång direkt så kan du självklart satsa på Pareto ifrån scratch. Räkna dock med en större kostnad i abonnemang per månad, men det kan det ju vara värt.
För Avanza är det ju gratis (förutom courtage) och att subscriba till realtidskurser på Amerikanska börsen kostar 15 SEK per månad om jag minns rätt. Men där har du ingen koll alls på efterhandeln och att screena grafer i Avanza är inget man gärna vill göra.