Citat:
Hur skulle det hjälpa KD att välja Ebba till partiledare, Hon är gravid & borde va mammaledig ett tag vem ska driva partiet då? Och varför skulle den personen inte va en bra kandidat om den duger under hennes ledighet? (om hon ska va mammaledig) Om det stämmer att hennes kille spelar fotboll i Sirius så kan ju inte han bara va ledig när han känner för det då han står under kontrakt. Har jävligt svårt att få det att gå ihop, Men hon kanske gör som kändisarna i US and A och lämpar över den nyfödda på en barnvakt som ska passa ungen dygnet runt medans mamma & pappa gör egoistiska karriärs val!
Helt ärligt så tror jag inte att det spelar nån roll vem KD väljer dom har redan grävt sin egen grav i svensk politik & det kan dom tacka alliansen för vill KD politikerna göra politiska karriärer så får dom nog lämna skeppet redan nu & hitta andra partier innan valet 2018...
Helt ärligt så tror jag inte att det spelar nån roll vem KD väljer dom har redan grävt sin egen grav i svensk politik & det kan dom tacka alliansen för vill KD politikerna göra politiska karriärer så får dom nog lämna skeppet redan nu & hitta andra partier innan valet 2018...
Hon gjorde redan i höstas uttalanden som var i stil med att kvinnor som inte kan jobba under graviditet/med småbarn är svaga och får skylla sig själva att de får lägre lön.
(nu överdriver jag antagligen sjukt jävla mycket och hennes uttalande var antagligen inte alls såå grovt, men gick i den stilen. Bökigt att googla sig till nu efter hon både blivit gravid själv och mer uppmärksammad i nationell press dessvärre).
KD har ju alltid sagt att kvinnan/familjen själv ska kunna välja hur de vill hantera småbarn.
Jag har alltid tolkat det som ett politiskt korrekt sätt att säga att kvinnan ska vara hemma med barnen i rätt många år (hemmafru), men det kanske var en feltolkning av mig om man ser till Ebba Busch nuvarande situation och uttalanden.