Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-07, 20:08
  #1
Medlem
Julfascists avatar
Ni som skriver snygga namnteckningar, skriver ni alla bokstäver eller bara vissa? om ni heter "Kalle Johansson" tex, tänker ni då när ni skriver:

KlleJnssn eller skriver ni alla bokstäverna, bara det att alla inte syns så tydligt?
Citera
2015-02-07, 20:10
  #2
Medlem
missmortys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julfascist
Ni som skriver snygga namnteckningar, skriver ni alla bokstäver eller bara vissa? om ni heter "Kalle Johansson" tex, tänker ni då när ni skriver:

KlleJnssn eller skriver ni alla bokstäverna, bara det att alla inte syns så tydligt?


man skriver snygg namnteckning om man är född 1960 o neråt....
Citera
2015-02-07, 20:11
  #3
Medlem
Julfascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmorty
man skriver snygg namnteckning om man är född 1960 o neråt....
Hehe ja kanske
Citera
2015-02-07, 20:33
  #4
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julfascist
Ni som skriver snygga namnteckningar, skriver ni alla bokstäver eller bara vissa? om ni heter "Kalle Johansson" tex, tänker ni då när ni skriver:

KlleJnssn eller skriver ni alla bokstäverna, bara det att alla inte syns så tydligt?

Träning, träning och träning. Övning ger färdighet.
Citera
2015-02-07, 20:54
  #5
Medlem
Fy faaan, ännu ett mirakel - en till "riktig" tråd i FB

Det är jävligt. Min namnteckning är ju ganska vanlig. Hittar ju ingen som jag kan komma ihåg och ser relativt bra ut. Kan ju skriva skrivstil helt okej men inte fan vet jag hur man fixar till det. Sen gäller det som sagt att man kommer ihåg den om man då använder det som underskrift.
Citera
2015-02-08, 00:22
  #6
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmorty
man skriver snygg namnteckning om man är född 1960 o neråt....
Make that typ 1978 och äldre. Alla vi som fick spendera timme efter timme med att skriva "aaaaaaaa" och sedan "bbbbbbbbb", vi lärde oss att skriva med penna på riktigt.

Idag pallar inte ungarna två minuter ens med samma bokstav. Morgondagens forskare skulle jag vilja se: "Nej, nu har jag gjort tre försök med det här läkemedlet utan att lyckas. Jag går hem."

Så svaret är: Övning, övning och åter övning - precis som allt annat man vill lyckas med!
Citera
2015-02-14, 22:24
  #7
Medlem
Mina tydligaste bokstäver på min namnteckning är de som är betydligt högre än i de andra, t.ex bokstäver som L och första bokstaven i för- och efternamnet såklart. Resten blir mest en oläslig smörja av små a, o osv. Mitt förnamn är sjukt lätt att skriva snyggt, men efternamnet är jättesvårt tyvärr
Citera
2015-02-14, 22:29
  #8
Medlem
-=Damian=-s avatar
Min namnteckning är oläslig. Man kan antyda första bokstaven i för och efternamn men de bokstäverna smälter samman liksom med en röra av krumelurer som genomskär initialerna liksom.. Typ.. Låter klurigt kanske men den ser helt klart kul ut
Citera
2015-04-18, 06:57
  #9
Moderator
Oddballs avatar
Min namnteckning är estetiskt väldigt tilltalande men det går absolut inte att se vad jag heter eller ens nåt ditåt. Möjligen kan man eventuellt se vilken bokstav förnamnet börjar på.

Däremot hade min första chef en namnteckning som inte gick av för hackor, den såg ut som ett EKG för någon med ett epileptiskt anfall. Första gången jag såg den trodde jag att någon skrivit fel och försökt stryka över fältet med namnteckningen med en massa kludd, men till slut insåg jag vad det var. Såg för jävligt ut faktiskt om jag ska vara ärlig.
Citera
2015-04-27, 13:23
  #10
Medlem
Moramannens avatar
Initialbokstäverna är läsbara, resten är kludd.

Ska tillägga att även jag som 90-talist lärde mig skrivstil i skolan.
Citera
2015-04-27, 15:57
  #11
Medlem
Rasiermessers avatar
https://www.youtube.com/watch?v=3Li4YlF0k_4

1. Köp en reservoarpenna.
2. Öva på bokstäver (kalligrafimallar finns på nätet)
3. ...
4. Öva
5. Profit

EDIT kanske är en bättre video i sammanhanget: https://www.youtube.com/watch?v=3T391ZBTFX4
Citera
2015-05-06, 10:15
  #12
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
https://www.youtube.com/watch?v=3Li4YlF0k_4

1. Köp en reservoarpenna.
2. Öva på bokstäver (kalligrafimallar finns på nätet)
3. ...
4. Öva
5. Profit

EDIT kanske är en bättre video i sammanhanget: https://www.youtube.com/watch?v=3T391ZBTFX4

Enkel guide att följa. Övning ger färdighet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback