• 1
  • 2
2015-02-06, 18:55
Medlem
idiotgentlemannens avatar
Nytt konto för att inte outa mig.

För några dagar sen när jag var barnvakt till flickvännens son och hon var på jobbet så spelade vi fotboll inne i huset. Jag sköt bollen så den träffade tvn som nu har skadat skärmen och det är som ett stort märke efter bollen. Ärligt sköt jag inte hårt men men den råkade träffa fel och nu ser man knappt något. Jag fick panik och smsade till min tjej och skrev att sonen spelade boll när jag gick på toa och att när jag kom tillbaka så såg jag vad han hade gjort.

Jag är jätte rädd att min tjej ska få reda på det eller redan vet vad som har hänt. Hon har inte hört av sig sen det hände i måndags och jag har skickat sms och frågat hur det är med henne osv. Jag är rädd att sonen sagt något då han fick skäll så fort hon kom hem. Tror ni att han har sagt något? Det är första gången jag är barnvakt då vi blev tillsammans för inte så länge sen och jag försökte hitta på roliga aktiviteter som att spela fotboll. Dumt att spela inomhus och jag är en idiot, jag vet ni behöver inte säga det.

Bespara er gärna kommentarer om hur omoraliskt det är osv då jag redan vet att det var otroligt dumt gjort, jag ångrar mig som fan och jag skulle gärna behöva er hjälp istället om någon kan hjälpa mig. Jag har inte mycket pengar just nu av olika anledningar och jag kan inte betala för en ny tv, jag fick panik och visste inte vad jag skulle säga. Är det någon som kan hjälpa mig med vad jag ska göra? Ska jag bara berätta för henne att jag ljög eller blir det värre? Sonen är 3år tror ni att han har sagt något?
Citera
2015-02-06, 19:03
Medlem
det är bara en tv, säg att du kan betala hälften för en ny för det var du som skulle ha ansvar

fint att du försöker bli polare med sonen
Citera
2015-02-06, 19:03
Medlem
Tror du en 3åring kan sparka såpass hårt att tv:n går sönder?

Jag tror det bästa för dig vore att försöka fixa en ny tv + bjuda på middag och sedan be om ursäkt...
Du får sälja lite av dig själv om du behöver cash
Citera
2015-02-06, 19:05
Bannlyst
lol vad sämst du är. och att du inte är man nog att erkänna att det var du. hon har säkert ändå drulleförsäkring som täcker det hela så du kunde ju bara be om ursäkt, betalat självrisken, lagat middag åt henne och gått ner på henne sen skulle nog allt vara frid och fröjd igen men nejdå du ska beskylla lillgrabben och det kommer säkert komma fram och då hennes son kommer före dig i alla lägen så är du säkert körd nu eller väldigt opopulär...
Citera
2015-02-06, 19:07
Medlem
Alltså det känns ju konstigt att det egentligen kunde hända att han kunde sparka bollen så hårt så att den gick sönder, tvn alltså. Men nu hände det och jag blev jätte skraj när jag såg att det blev missfärgningar i tvn och någon form av sprickor. Tvn är en lcd tv. Ungefär 1/4 del av tvn är helt sönder och går inte att titta på.

När det hände skrev jag direkt till flickvännen och sade att sonen hade tagit sönder den. Jag vet inte varför jag gjorde det. Det känns ju jätte dumt. Tror ni att det är risk att hon slutar vilja träffa mig nu? Jag tycker om sonen och henne riktigt mycket men nu har jag liksom ljugit om detta och det är inte så jävla smart.

Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
lol vad sämst du är. och att du inte är man nog att erkänna att det var du. hon har säkert ändå drulleförsäkring som täcker det hela så du kunde ju bara be om ursäkt, betalat självrisken, lagat middag åt henne och gått ner på henne sen skulle nog allt vara frid och fröjd igen men nejdå du ska beskylla lillgrabben och det kommer säkert komma fram och då hennes son kommer före dig i alla lägen så är du säkert körd nu eller väldigt opopulär...

Men fan...

Hur hade ni reagerat om er partner hade gjort något liknande? O hur hade ni velat att det skulle gott göras?
Citera
2015-02-06, 19:13
Bannlyst
En tjock tv skulle palla en boll så det var bättre för. Berätta för henne vad som hände i stället skyll inte på en 3åring för fan.
Citera
2015-02-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
En tjock tv skulle palla en boll så det var bättre för. Berätta för henne vad som hände i stället skyll inte på en 3åring för fan.

Ja bättre var det förr. Denna tvn var en sån jätte tunn som är hur ömtålig som helst.

Jag vet att det är dumt. Men är det oförlåtligt? Vad tycker du?
Citera
2015-02-06, 19:21
Medlem
Du verkar inte vara någon vidare pojkvän och än mindre man. Stå för vad du gjort och be om ursäkt, inte minst för att du anklagade hennes son. Att du inte har pengar är ingen anledning till att ljuga för din flickvän.
Citera
2015-02-06, 19:34
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiotgentlemannen
Alltså det känns ju konstigt att det egentligen kunde hända att han kunde sparka bollen så hårt så att den gick sönder, tvn alltså. Men nu hände det och jag blev jätte skraj när jag såg att det blev missfärgningar i tvn och någon form av sprickor. Tvn är en lcd tv. Ungefär 1/4 del av tvn är helt sönder och går inte att titta på.

När det hände skrev jag direkt till flickvännen och sade att sonen hade tagit sönder den. Jag vet inte varför jag gjorde det. Det känns ju jätte dumt. Tror ni att det är risk att hon slutar vilja träffa mig nu? Jag tycker om sonen och henne riktigt mycket men nu har jag liksom ljugit om detta och det är inte så jävla smart.

Men fan...

Hur hade ni reagerat om er partner hade gjort något liknande? O hur hade ni velat att det skulle gott göras?

Hur jag hade reagerat om en vuxen person skyller på min unge för att den vuxna personen skjuter sönder TV'n?
Du hade åkt ut på arslet direkt, oavsätt om du var man eller kvinna. Först, att du inte kan erkänna ett misstag, och sen, att du skyller på en 3-åring för att rädda ditt eget skinn.

En sån person som partner skulle jag klara mig extremt bra utan. Hur skulle du reagera om ungen satte i halsen liksom? Slänga kroppen i närmaste vattendrag och säga att han smet ut?
Citera
2015-02-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Hur jag hade reagerat om en vuxen person skyller på min unge för att den vuxna personen skjuter sönder TV'n?
Du hade åkt ut på arslet direkt, oavsätt om du var man eller kvinna. Först, att du inte kan erkänna ett misstag, och sen, att du skyller på en 3-åring för att rädda ditt eget skinn.

En sån person som partner skulle jag klara mig extremt bra utan. Hur skulle du reagera om ungen satte i halsen liksom? Slänga kroppen i närmaste vattendrag och säga att han smet ut?

Nej herregud jag hade inte gjort det jag är en bra människa och jag hatar att ljuga speciellt för folk jag tycker om. Som jag sa så fick jag ren PANIK då förhållandet som sagt är nytt och om du har varit i ett någon gång så vet du att man i början ibland går på ägg skal för den andra personen för att slippa bråk osv.

Svara gärna på min fråga vad du tycker att jag ska göra det är ju lixom försent att få det ogjort och därför är det onödigt att ta upp det.
Citera
2015-02-06, 20:06
Medlem
ocaws avatar
Hmm,det värsta jag hört skylla på en treåring.
Om du är något av en karl.
Ring genast o tala om sanningen.
Annars tror jag förhållandet äro slut. Miffo!
Citera
2015-02-06, 20:10
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiotgentlemannen

Men fan...

Det var ju för helvete du som sparkade bollen, inte han. Så nej det är inte så konstigt. Var en man och erkänn vad du har gjort och inte en tönt som skyller på andra för att du är konflikträdd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in