Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-04-30, 09:19
  #25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NCZ
Hahahhha! Jag kommer ursprungligen ifrån nordafrika.. Dom brukar säga det till turister för att skämt skrämma dom typ, alltså dom gör narr av en inför en kompis eller nåt. ta inte sånt seriöst. Dom tycker bara att det är kul att skrämma upp er turister. Är där 2 gånger om året... haha!
Jag tro också mycket på det är skämt med litte glimt i ögat.
Minna föräldrar var i Egypten med ett annat par, för några år sedan. De bägge fick förfrågan också om de ville sälja sina fruar till dem för x antal kameler. Kan säga min mor o den andra kvinnan var blonda.

Min far kunde inte låta bli svara - ja! det går bra... Men det blide ingen affär.. Den intresserade ångrade sig tydligen. Kanske för min mor var runt de 50 ??
Citera
Neksnors avatar

Moderatormeddelande

Postat av Neksnor 2016-05-01, 20:38
Moderator
Rubriken har ändrats då TS tydligen inte avsåg att sälja sin dotter i Nordafrika. Försäljning av döttrar eller andra individer är inget som passar att diskutera under resor, däremot kan reserelaterade kulturella skillnader diskuteras här. Kulturella skillnader i allmänhet diskuteras lämpligen i (FB) Socialantropologi, etnologi och sociologi som ligger under Vetenskap & Humaniora.

Tidigare rubrik: Sälja dotter i Nordafrika?

/Moderator
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2520313

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback