Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-05, 18:29
  #13
Medlem
Abalams avatar
Jag fick frågan av en kamelsnubbe när jag, mitt ex och hennes yngre syster var på semester för några år sedan. Kamelsnubben frågade om jag ville byta bort exets syrra för två av hans kameler och jag svarade ja direkt.

Tyvärr ångrade han sig en stund senare med ursäkten att han skulle sakna sina kameler för mycket.
Citera
2015-02-06, 08:49
  #14
Medlem
solanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Jag fick frågan av en kamelsnubbe när jag, mitt ex och hennes yngre syster var på semester för några år sedan. Kamelsnubben frågade om jag ville byta bort exets syrra för två av hans kameler och jag svarade ja direkt.

Tyvärr ångrade han sig en stund senare med ursäkten att han skulle sakna sina kameler för mycket.

Vad tyckte exet och hennes syrra om ditt tilltag?
Citera
2015-03-13, 00:44
  #15
Medlem
Hahahhha! Jag kommer ursprungligen ifrån nordafrika.. Dom brukar säga det till turister för att skämt skrämma dom typ, alltså dom gör narr av en inför en kompis eller nåt. ta inte sånt seriöst. Dom tycker bara att det är kul att skrämma upp er turister. Är där 2 gånger om året... haha!
Citera
2015-03-13, 14:51
  #16
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Vad tyckte exet och hennes syrra om ditt tilltag?

Varför tror du att de inte längre är ihop?

On T: jag fick motsvarande erbjudande en gång avseende min syster, de erbjöd fyra kameler men backade när jag begärde fem. Det var rätt så klart i o f s att de skämtade.
Citera
2015-08-14, 13:40
  #17
Medlem
missionarydaughters avatar
det där hände mig i Tunisien på 90-talet
Citera
2015-08-20, 09:34
  #18
Medlem
gralehs avatar
Min sambo var i nåt sånt land med sina föräldrar och syster, tror det var Egypten, när han var tonåring. Då kom det fram en man till hans föräldrar och frågade om han kunde få köpa systern mot ett antal getter.

Likadant när jag var i Italien med mina föräldrar kom det fram en afrikansk säljare (som sålde klockor och annat) till mina föräldrar och frågade om han fick gifta sig med mig och byta mot något han hade hemma.
Citera
2015-08-21, 13:55
  #19
Medlem
missionarydaughters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Min sambo var i nåt sånt land med sina föräldrar och syster, tror det var Egypten, när han var tonåring. Då kom det fram en man till hans föräldrar och frågade om han kunde få köpa systern mot ett antal getter.

Likadant när jag var i Italien med mina föräldrar kom det fram en afrikansk säljare (som sålde klockor och annat) till mina föräldrar och frågade om han fick gifta sig med mig och byta mot något han hade hemma.

Getter är fina djur och säkerligen en god ersättning för en bångstyrig dotter. Men jag misstänker att det är krångligt att ta med dom på flyget. Lär nog bli en del omkostnader att föra in getter från Egypten med transport, karantän osv.
Citera
2015-08-21, 13:58
  #20
Medlem
MartinStLouiss avatar
En gammal klasskompis var med sin familj i Egypten eller något, då kom det fram en man som ville byta en kamel mot hans syster som var runt 15 år. Vissa kanske skämtar men jag tror ändå att vissa av dem är allvarliga.
Citera
2015-08-21, 14:26
  #21
Medlem
Orkos avatar
Det skulle vara jävligt roligt att vända på steken. Nästa gång man får syn på en grupp arabiska turister i Gamla stan så går man helt enkelt fram till överste kärringen och frågar om hon vill sälja sin vackra man för 15 älgar.
Citera
2015-08-21, 15:47
  #22
Medlem
Är det något brott att sälja sin barn/fru för ett kilo guld i ett arabland? Om någon hypotetiskt gör detta på riktigt har svenska myndigheter någon möjlighet att döma personen för något. I så fall vad?
Citera
2015-08-21, 22:52
  #23
Medlem
missionarydaughters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Är det något brott att sälja sin barn/fru för ett kilo guld i ett arabland? Om någon hypotetiskt gör detta på riktigt har svenska myndigheter någon möjlighet att döma personen för något. I så fall vad?

Nää ...och man slipper å gå på kvartsamtal.
Citera
2016-04-30, 07:08
  #24
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NCZ
Hahahhha! Jag kommer ursprungligen ifrån nordafrika.. Dom brukar säga det till turister för att skämt skrämma dom typ, alltså dom gör narr av en inför en kompis eller nåt. ta inte sånt seriöst. Dom tycker bara att det är kul att skrämma upp er turister. Är där 2 gånger om året... haha!

"Skämt skrämma"? Är det nåt typiskt nordafrikanskt? Låter spännande.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2520313

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback