Citat:
Ursprungligen postat av
Basho
Man byter från akustisk till elgitarr. Om man redan har en elgittar så införskaffar man en massa effekter.
Njae.
Förstår dock att det dryper av en smula ironi i ditt inlägg.
Du har delvis rätt dock.
Jag började spela gitarr i skolan. Inte under lektioner, men jag ville verkligen lära mig, så jag brukade tigga min musiklärare att jag skulle få ha en gitarr i skåpet. Eftersom jag var en fjäskare av rang samt skötte mig gudomligt så hade jag gitarren i mitt skåp i 2 år. Det var en nylonsträngad skönhet och jag började bara med att knäppa på den som en efterbliven.
Jag började skriva ut tablaturer under datorkunskap-lektionerna som jag hade med mig när jag satt och knäppte. Rena grekiskan i början, men när man ser sambandet mellan noterna på tablaturen med den låt man lyssnar på som man samtidigt försöker spela så faller pusselbitarna på plats rätt snabbt.
Men själva vändningen kom när jag fick en krallig Levin-strata i födelsedagspresent.
Satt hela kvällarna efter hockeyträningarna och hela helgerna efter matcherna. När jag började gymnasiet så var jag riktigt duktig på att spela.
För mig var det lättaste att lyssna på mina favoritband, skriva ut tablaturer och försöka att spela ikapp med dom. Så hitta några låtar du älskar, och försök spela som dom du lyssnar på.