2019-05-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vart skulle de annars? De är svenska medborgare.

Om vi hade haft sunda politiker så skulle modern blivit av med sitt svenska medborgarskap så fort hon åkte ner till Syrien. Finns ingen logisk anledning att IS-terrorister ska behålla sina svenska medborgarskap.
Citera
2019-05-08, 00:17
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Om vi hade haft sunda politiker så skulle modern blivit av med sitt svenska medborgarskap så fort hon åkte ner till Syrien. Finns ingen logisk anledning att IS-terrorister ska behålla sina svenska medborgarskap.

Alla myndiga personer som åkt ner till Syrien och anslutit sig till IS borde bli statslösa!

Amandas mamma och Michaels svärmor har också kämpat för att få hem sina barnbarn. En kvinna som konverterat till islam, varit i Syrien och nu lever någonstans i Sverige under skyddad identitet. Varför har denna kvinna skyddad identitet? Hur försörjer hon sig?

Jag tror inte på att Amanda och Michael Skråmo är döda så länge det inte finns DNA bevis.

Var hamnar barnen Skråmo nu? Hos en kvinna som också varit i Syrien och stöttat terrorister?
Citera
2019-05-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Alla myndiga personer som åkt ner till Syrien och anslutit sig till IS borde bli statslösa!

Amandas mamma och Michaels svärmor har också kämpat för att få hem sina barnbarn. En kvinna som konverterat till islam, varit i Syrien och nu lever någonstans i Sverige under skyddad identitet. Varför har denna kvinna skyddad identitet? Hur försörjer hon sig?

Jag tror inte på att Amanda och Michael Skråmo är döda så länge det inte finns DNA bevis.

Var hamnar barnen Skråmo nu? Hos en kvinna som också varit i Syrien och stöttat terrorister?

Det kan du fetglömma! Sociala myndigheter kommer inte godkänna mormorn som vårdnadshavare. Barnen kommer troligen placeras ut i fosterhem, troligen i flera stycken eftersom det är för tungt för en enda familj att ta hand om 7 traumatiserade och sjuka barn.

Barnen kommer avprogrammeras och då kan man inte placera dem hos en IS-anhängare. Men detta borde du ju fatta utan att jag berättar det för dig! Morfarn verkar vara en reko kille, men jag tror det blir för tungt för en enda person att ta hand om dessa barn.
Senast redigerad av hoaxgammon 2019-05-08 kl. 00:43.
Citera
2019-05-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Dåligt påläst och finns kanske längre bak i tråden men känner inte att jag litar på någon i detta.

Är det ställt utom rimligt tvivel att Skråmo och hans fru är döda? Vilka har identifierat kropparna.

Kurderna är de som krigat mot IS och tog Skråmo till fånga, så de kan bekräfta det. Kurderna skulle knappast släppa honom lös eftersom de ogillar IS minst lika mycket som vi gör. Mängder av kurder har fått sätta livet till för att IS skulle besegras.
Citera
2019-05-08, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är beklämmande att media behandlar barnen till två av Sveriges värsta krigsförbrytare som kungliga sellebriteter.

Ur detta lär inget gott komma. Det bästa vore om barnen placerats på barnhem i Syrien med papper på föräldrar okända.

Nu jublar vänster humanisterna åt att få nära en korg med ormars avkomma. Och när dessa blir större är risken stor att även de kommer att ge dödliga bett.

Om någon i din familj begår ett brott, ska vi då sätta dig i fängelse? Vi har inte arvsynd som du så gärna vill ha. Vill du ha arvsynd så platsar du bättre i IS än i Sverige. Barnen är små och oskyldiga. De är 1,2, 3, 5, 5, 7 & 8 år. Vet du inte skillnaden på barn & vuxna?
Citera
2019-05-08, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Jag tror inte att Skråmo är död förrän det bevisas med DNA.

Hur vet du att det inte redan bevisats med DNA till myndigheterna?
Citera
2019-05-08, 01:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Om någon i din familj begår ett brott, ska vi då sätta dig i fängelse? Vi har inte arvsynd som du så gärna vill ha. Vill du ha arvsynd så platsar du bättre i IS än i Sverige. Barnen är små och oskyldiga. De är 1,2, 3, 5, 5, 7 & 8 år. Vet du inte skillnaden på barn & vuxna?

Barnens föräldrar valde att utvandra och ansluta sig till kalifatet (islamska staten).

Från 3 år minns barn. 7 o 8a åringar har antagligen mer koll än du anar och med största säkerhet uppfostrade på ett sätt som både är fanatiskt o våldsbejakande.

Där du ser svenskar ser jag svenskättlingar.

Där du ser barn ser jag ett framtida hot mot samhället.
Baserat på både socioekonomiska grunder som genetiska.

Men nu ska det spelas godhets roulette med höga insatser. Om 10-20 år så får vi se om kulan hamnar på rött eller svart.
Citera
2019-05-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du att det inte redan bevisats med DNA till myndigheterna?
Det vet jag inte. Men varför har vi inte fått reda på det då? Varför ska vi tro att Skråmo är död bara för att hans mamma säger det?
Citera
2019-05-08, 01:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Om vi hade haft sunda politiker så skulle modern blivit av med sitt svenska medborgarskap så fort hon åkte ner till Syrien.

Fast fyra av barnen är födda i Sverige varpå man i så fall hade varit tvungen att ta medborgarskapen från barnen också, och det kan man ju inte göra eftersom det ju då skulle uppfattas som att Sverige straffar och överger barn som kidnappas till utlandet genom att ta ifrån dem deras medborgarskap i samband med kidnappningen.

Riksdagshuset skulle nog brinna inom en timme efter det att ett sådant beslut hade tagits.
Citera
2019-05-08, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast fyra av barnen är födda i Sverige varpå man i så fall hade varit tvungen att ta medborgarskapen från barnen också, och det kan man ju inte göra eftersom det ju då skulle uppfattas som att Sverige straffar och överger barn som kidnappas till utlandet genom att ta ifrån dem deras medborgarskap i samband med kidnappningen.

Riksdagshuset skulle nog brinna inom en timme efter det att ett sådant beslut hade tagits.
Kanske hög tid för det sistnämnda, ett riktigt jävla uppror. Så mycket dåliga beslut som fattats där de senaste åren som leder vårt land mot avgrunden sakta men säkert..
Sverige kan inte ta hand om hela världen, här är mer än överfullt av "deras sort" redan,
förr brukade man säga: "man matar inte vildkatter", det får konsekvenser..
Citera
2019-05-08, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Barnens föräldrar valde att utvandra och ansluta sig till kalifatet (islamska staten).

Från 3 år minns barn. 7 o 8a åringar har antagligen mer koll än du anar och med största säkerhet uppfostrade på ett sätt som både är fanatiskt o våldsbejakande.

Där du ser svenskar ser jag svenskättlingar.

Där du ser barn ser jag ett framtida hot mot samhället.
Baserat på både socioekonomiska grunder som genetiska.

Men nu ska det spelas godhets roulette med höga insatser. Om 10-20 år så får vi se om kulan hamnar på rött eller svart.

Vad exakt menar du med genetiska grunder? Vad är det du är rädd för?
Citera
2019-05-08, 06:28
Bannlyst
Vad har dessa barn i Sverige att göra? Dom är muslimer. Dom har ingenting i Sverige . Dags att Sverige fritt ifrån Muhammedaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in