Citat:
Ursprungligen postat av
OnTheWeed
Du kan ju testa Cannabis mot tristess i alla fall. Det fördriver faktiskt tiden väldigt bra, även om du är själv och inte gör ett skit förutom att halvsitta framför datorn och spela/kika film.
Att meditera på CB är faktiskt otroligt skönt också. Sätta på något youtube klipp med Tibetan Flute på Youtube för att sedan lägga sig ner i sängen och blunda. Då känner du hur hela kroppen omsluts av ett inre lugn och hur bra allt känns. (Du kommer nog somna en blund dom flesta gånger)
Jag har ju upplevt liknande eller kanske starkare saker i samband med meditation. Kanske cannabis kan förstärka det men nog inget jag vill testa i nuläget. Jag hade kanske behövt ett jobb eller position där jag kan få utlopp för vissa saker. För tillfället har jag internet och den "riktiga" världen. Det räcker dock inte riktigt. Har en känsla att rejält med pengar hade kunnat hjälpa mig må bättre.
Plus att jag tidigare kunde posta dikter på FB. Detta togs dock bort vilket både gjort mitt och andras liv tråkigare. Sen är detta inget klagomål på en moderatorsåtgärd, bara ett konstaterande.