2015-02-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Är denna avrättningen också fake?
http://theync.com/blackvulture/execution-by-shotgun-watch-mans-head-exploding-in-this-brutal-murder.htm

Fast där fick man ju i och för sig se hela förloppet.
Citera
2015-02-10, 14:45
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Fast dit hinner vi såklart aldrig komma innan de betalda internet-trollen sabbat diskussionen fullständigt. Som vanligt med andra ord.

Kan man få betalt för att nedgöra stollar på Flashback? Var skickar jag mitt CV? Den lokala synagogan?

Citat:
Ursprungligen postat av borick
Låt mej göra ett försök. Det är fejk. Jag har läst på lite och det finns en del som har ideer om vad som är fel.

Åh, herregud, vilken dynga. Återupprepar du samma argument och tar med helt ovidkommande nonsens för att dölja hur lite du har att komma med? Men visst:

Citat:
* Piloten flyttar inte på sej när det börjar brinna. Han jazzar omkring o flaxar lite me armarna. Helt normalt?

* Varför håller han sej för ansiktet? Är han är en stuntis som vill dölja sin brannsäkra skyddsmask?

"Varför gör han si? Varför gör han så?" Ja, på pojkrummet är det förstås väldigt lätt att recensera beteendet hos en man som ska dö i fruktansvärda plågor. Om jag jag för argumentationens skull tillstår att piloten faktiskt agerar som du säger så är det fortfarande ett nonsensargument eftersom varken du eller jag kan sätta oss in i hans situation. Han kanske ansåg att hans placering i buren var irrelevant eftersom han redan var täckt av bensin? Det var kanske i ansiktet smärtan var som värst?

Har du någonsin sett avrättningsvideor där människor på knä skjuts en efter en? Har du sett hur de i regel lydigt väntar på sin tur att dö? Är det "normalt"? Varför inte bara springa? Sionistfejk!

Citat:
* Runt 18:20 filmas piloten framifrån, men sedan flyttas filmvinklen till en kamera bakom buren. Varför såg man inte kameran bakom buren från första kameran?

Nej. Buren filmas kring det klockslaget snett framifrån och snett bakifrån i samma riktning. Kamerorna behöver inte vara i varandras blickfång.

Citat:
Hår! Hår! Hår!

Blir argumentet bättre för att du upprepar det? Utifrån min personliga hårbrännarerfarenhet så brukar hår krulla sig om det antänds och inte försvinna i tomma intet i första taget. Därtill är håret fördelaktigt positionerat eftersom flammorna kommer underifrån, men det kan vi lämna därhän eftersom jag inte är en expert.
Hur ser fallet ut i ditt scenario? Bar stuntmannen peruk? Är inte peruker också brännbara? Eller letade man upp en peruk av osårbart hår? Varför i hela friden skulle han göra det om syftet är att fejka en avrättning?

Citat:
* När han går ner på knä har han armarna ihop i skrevet. I nästa kameravinkel håller skyltdockan armarna i luften med fingrarna utspärrade. Är det normalt? Förklara gärna. Döda människor reser armarna, spretar med fingrarna?

Du försöker med ovanstående insinuera att armarna från ett ögonblick till ett annat flyttar sig. Det rimliga är väl ändå att viss tid förflutit mellan de båda scenerna? Eller tror du någon inbillar sig att hela avrättningen finns med i klippet?

En människa som bränns levande stannar rimligen i positionen han befann sig i när köttet tillagades, om du ursäktar det morbida ordvalet. Kött drar därtill ihop sig vid tillagning, vilket i min värld skulle förklara eventuellt onaturliga fingerriktningar. Du som uppenbarligen behärskar området får gärna reda ut frågan.
Hur får en ihjälbränd människa vara positionernad för att vinna ditt gillande?

Citat:
* Sen, varför har alla killarna så fina nya kläder? Har dom inte krigat i den dammiga öknen?

Haha, nu börjar du bli desperat. Kan man inte tvätta kläder i Syrien?

Citat:
* Flera britter säger att Syrien har english ambulanser. Varför hör vi då polissiren från en jänkare runt 14:53?

För att IS inte gjort sin research ordentligt innan de klippte in ljudet? (Jag har inte kollat upp om det du säger stämmer, eftersom det är helt irrelevant.)

Citat:
* Hur kan outvecklade terrorister lägga in tonvis med datoranimeringar dom första 10 minuterna av filmen. Och slutet ser ju ut som ett jävla TV-spel med rutor som poppar upp med "Security Database". Kokade dom ihop det på en laptop?

Återigen helt ointressanta argument. Vem har sagt att de som gjort klippet är outvecklade? De har säkert kunniga personer i sina led. I ena stunden är kunnighet ett argument för att det är fejk och i nästa är amatörmässighet ett argument för att det är fejk. Hur ska du ha det?

Citat:
* Runt 0:40 med hästen mellan stridsvagnar, det måste dom snott från ett amerkanskt dataspel, men om dom hatar USA tar dom väl inte ett sånt spel? Eller har dom animerat allt själv? Jävligt skickligt i så fall.

Icke-argument igen, men jag är ändå intresserad av din tankegång. Kan bara amerikaner göra snygga datorspel? Om man inte gillar ett land kan man inte sno från det?

Citat:
Ja, varsågod veckasn filmtrick en naken tjej och en naken kille som brinner.

Är det fejk eller brinner dom på riktigt?

--

Frågan är om du är på riktigt. Hur strålskadad måste man vara för tycka att de där fladdriga små flammorna ens kan liknas vid det man ser i avrättningsvideon?

Missade jag något? Jag skriver från mobil och tror att jag råkade klippa bort ett par av de undermåliga argument du googlat fram. Jag ger dig två av fem möjliga foliehattar för ansträngningen.
Citera
2015-02-16, 08:45
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
När den brandgula dräkten åker fram är det alltid fejk.
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
om du tror att det är på riktigt, är du ett får.
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Racki
Ser ut som en dålig disney produktion
Citat:
Det är fejk.

http://www.bestgore.com/beheading/isis-beheading-21-christians-message-signed-with-blood-to-the-nation-of-the-cross/

Se där, en till avrättningsvideo från samma produktionsbolag. Uppenbart fejk den här gången också, va? Vad avslöjar dem? Att man bara får se hur de skär av huvudet halvvägs? De rena kläderna? Sitter de 21 kopterna och sörplar drinkar nu? Ser fram emot era insiktsfulla svar.
Citera
2015-02-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringarna
http://www.bestgore.com/beheading/isis-beheading-21-christians-message-signed-with-blood-to-the-nation-of-the-cross/

Se där, en till avrättningsvideo från samma produktionsbolag. Uppenbart fejk den här gången också, va? Vad avslöjar dem? Att man bara får se hur de skär av huvudet halvvägs? De rena kläderna?

Ja, lite sånt. Dom hysteriskt nya orange kläderna och amerikanska buntbanden. Shoppar IS på Guantanamo?

Lägg även märke till hur försiktigt ISarna lägger ner sina offer. Inget knuffande eller omkullsparkande. Nä, dom lägger sina kompisar försiktigt ner på den mjuka sanden så att dom inte ska slå sej.

Varför gör dom så lite motstånd när dom får halsarna sågade av? Alla verkar ligga still - helt kolugna, några gör en grimas. Varför sprattlar ingen i dödsångest och panik eller annan reaktion? Har du ens funderat på varför Franska Revolutionen använde guiljoutiner och inte bara skar halsarna av sina aristokraterna med en slö sked?

Dom "lösa" huvudena, har du tänkt på hur uppblåsta ryggarna är på kropparna för att dölja att det är en docka som ska skymma axlarna på den riktiga killen, som ligger snett bakom. Huvudena lyfts heller aldrig helt från sitt underlag. Om huvudet var löst, borde man inte se ett rulla omkring?

Runt 3:33, killen till höger, hur kommer det sej att man inte riktigt kan se halsstumpen på kroppen? Är det för att det är en docka?

Och även runt 3:33, killen till vänster som ser helt död ut, varför saknas det en ordentlig 4 liters blodpöl under hans fejkblodsminkade hals?

Jag tar frågan en gång till. Den döde killen till vänster, runt 3:33, varför har han inte blött ut som en slaktgris i sanden om han nu fått halsen sågad rakt igenom av en IS-tokstolle?

Och på båda killarna runt 3:33, borde inte båda två uppvisa enorma mängder blod som sprutat ut i alla riktningar? Jämför med hockeyspelaren Richard Zednik (ja du får googla själv) som fick ett snitt i sidan av halsen, sprutar blod som en gris över isen trots att han omedelbart stoppar blodflödet.

Var är resultatet i sanden av fontänerna av blod?

Kolla även runt 3:40 på den huvudlöse killen. Varför är han inte dödsgrå i ansiktet? Han har ju förlorat allt blod i huvudet. Och varför har inte blodet sprutat ut genom näsa och mun på honom? Runt 4:01, varför ser det torkade blodet lila ut och inte brunrött? Varför är killen i camo fläckfri?

En av dom första stumfilmerna från 1905 klarade av tricket att visa halshuggningar och en huvudlös dansare. Tror du inte att datoranimeringar klarar av samma ska idag. Enda skillnaden är att USA låter en CIApsykopat göra filmjobbet.
Citera
2015-02-16, 11:42
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Ja, lite sånt. Dom hysteriskt nya orange kläderna och amerikanska buntbanden. Shoppar IS på Guantanamo?

Lägg även märke till hur försiktigt ISarna lägger ner sina offer. Inget knuffande eller omkullsparkande. Nä, dom lägger sina kompisar försiktigt ner på den mjuka sanden så att dom inte ska slå sej.

Varför gör dom så lite motstånd när dom får halsarna sågade av? Alla verkar ligga still - helt kolugna, några gör en grimas. Varför sprattlar ingen i dödsångest och panik eller annan reaktion? Har du ens funderat på varför Franska Revolutionen använde guiljoutiner och inte bara skar halsarna av sina aristokraterna med en slö sked?

Dom "lösa" huvudena, har du tänkt på hur uppblåsta ryggarna är på kropparna för att dölja att det är en docka som ska skymma axlarna på den riktiga killen, som ligger snett bakom. Huvudena lyfts heller aldrig helt från sitt underlag. Om huvudet var löst, borde man inte se ett rulla omkring?

Runt 3:33, killen till höger, hur kommer det sej att man inte riktigt kan se halsstumpen på kroppen? Är det för att det är en docka?

Och även runt 3:33, killen till vänster som ser helt död ut, varför saknas det en ordentlig 4 liters blodpöl under hans fejkblodsminkade hals?

Jag tar frågan en gång till. Den döde killen till vänster, runt 3:33, varför har han inte blött ut som en slaktgris i sanden om han nu fått halsen sågad rakt igenom av en IS-tokstolle?

Och på båda killarna runt 3:33, borde inte båda två uppvisa enorma mängder blod som sprutat ut i alla riktningar? Jämför med hockeyspelaren Richard Zednik (ja du får googla själv) som fick ett snitt i sidan av halsen, sprutar blod som en gris över isen trots att han omedelbart stoppar blodflödet.

Var är resultatet i sanden av fontänerna av blod?

Kolla även runt 3:40 på den huvudlöse killen. Varför är han inte dödsgrå i ansiktet? Han har ju förlorat allt blod i huvudet. Och varför har inte blodet sprutat ut genom näsa och mun på honom? Runt 4:01, varför ser det torkade blodet lila ut och inte brunrött? Varför är killen i camo fläckfri?

En av dom första stumfilmerna från 1905 klarade av tricket att visa halshuggningar och en huvudlös dansare. Tror du inte att datoranimeringar klarar av samma ska idag. Enda skillnaden är att USA låter en CIApsykopat göra filmjobbet.

Wow, jag var ironisk i tron om att det här kommer väl inte ens den mest fluorresistenta goyen tro är fejkat. Jag underskattade hur djupt övertygelsen är rotad. Vad sägs om att du först bemöter mina svar i förra inlägget apropå bränningen? Jag avhandlar gärna analysen du gör av den här videon, men om du återigen tänker låtsas som att det regnar när jag pekar på konkreta brister i din argumentation vill jag hellre ödsla tid på annat.

Du gjorde dig till exempel lustig över hur onormalt den brända soldatens armar var placerade. Vad säger du om de här förkolnade nigerianerna i samband med en stor olycka 2006?
http://cellar.org/2006/nigeriangasexplosion.jpg
Är de också onormala? Var det judarna som fejkade olyckan?
Citera
2015-02-21, 00:12
Medlem
fluffypuffys avatar
Lånar tråden då den handlar om ISIS fejkningar.

Är det nordiska +2-meters-snubbar bakom IS-kostymerna, eller är det helt enkelt fejkat för att framställa IS-soldaterna som mer "powerfull"?

Isis-killarna är STORA

En bild till
Citera
2015-07-12, 14:38
Medlem
Hittade ett klipp som påstås vara ifrån inspelningen av en av halshuggningarna,
verkar vara ryssar som släppt klippet.
En hackergrupp säger att de kom åt klippet via John McCains dator när han var på besök i Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?t=15&v=NrsH9m8skro

En längre video från LiveLeak på ~3 minuter
https://www.youtube.com/watch?v=rqE396Uk6ZY&feature=youtu.be

Google översättning av beskrivningen i första videon:

Klipp som jämför klippet ovan med det släppta ISIS-videon:
http://webmup.com/79bd3/

Klippen är inte helt synkade, men det kan ju har varit fler tagningar?
Vad tror ni, är fake-videon fake?
Senast redigerad av debe 2015-07-12 kl. 14:41.
Citera
2015-07-13, 12:03
Medlem
fluffypuffys avatar
Oj!
Skamset för katten & co haha.
Fast fårskallar kommer såklart alltid att hävda motsatsen, så jag gissar att han och hans gelikar som kjäll-kriminäll kommer att hävda att detta klippet är iscensatt som en efterkonstruktion av ... för syftet ...?

Kroppshållningarna från isis-videon överensstämmer bra så jag sätter min ull på att videon är äkta-fake-äkta
Citera
2015-07-13, 14:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Oj!
Skamset för katten & co haha.
Fast fårskallar kommer såklart alltid att hävda motsatsen, så jag gissar att han och hans gelikar som kjäll-kriminäll kommer att hävda att detta klippet är iscensatt som en efterkonstruktion av ... för syftet ...?

Kroppshållningarna från isis-videon överensstämmer bra så jag sätter min ull på att videon är äkta-fake-äkta
Fåret sparkar stolt upp en olåst dörr?
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan hålla med om att han kanske inte blir mördad av knivandet i slutet av filmen (ja, jag har ändrat mig från tidigare uttalanden när jag inte hade sett filmen ordentligt, gillar inte sånt..), men det här är jag tveksam om..
Citera
2015-07-13, 17:09
Medlem
Brunkish-2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringarna
Wow, jag var ironisk i tron om att det här kommer väl inte ens den mest fluorresistenta goyen tro är fejkat. Jag underskattade hur djupt övertygelsen är rotad. Vad sägs om att du först bemöter mina svar i förra inlägget apropå bränningen? Jag avhandlar gärna analysen du gör av den här videon, men om du återigen tänker låtsas som att det regnar när jag pekar på konkreta brister i din argumentation vill jag hellre ödsla tid på annat.

Du gjorde dig till exempel lustig över hur onormalt den brända soldatens armar var placerade. Vad säger du om de här förkolnade nigerianerna i samband med en stor olycka 2006?
http://cellar.org/2006/nigeriangasexplosion.jpg
Är de också onormala? Var det judarna som fejkade olyckan?

http://www.foxnews.com/world/2015/02/21/isis-army-7-footers-experts-say-video-copt-beheadings-manipulated/

Vad tycker du om denna artikel? Flera experter analyserar avrättningen av kopterna och kommer fram till att videon är manipulerad.

Intressant att det är fox news haha
Citera
2015-07-13, 17:39
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkish-2k
http://www.foxnews.com/world/2015/02/21/isis-army-7-footers-experts-say-video-copt-beheadings-manipulated/

Vad tycker du om denna artikel? Flera experter analyserar avrättningen av kopterna och kommer fram till att videon är manipulerad.

Intressant att det är fox news haha
I klippet du hänvisar till så lägger dom fram teorin att filmerna är manipulerade för att slippa bli sönderbombade om den riktiga platsen kan identifieras. Sen begriper jag inte varför dom hakar upp sig på att några av bödlarna är stora. Tittar man längre bak i ledet så är vissa fångar istället längre än bödlarna.

Ingen har så vitt jag vet ifrågasatt att denna bilden skulle vara äkta?
http://didyouknowblog.com/post/9350397050/shaquille-oneal-2-16-m-next-to-his-girlfriend

Och om man på något vis inbillar sig att det inte existerar långa araber så får någon gärna förklara t ex den här killen: https://en.wikipedia.org/wiki/Omar_Samhan

Sedan begriper jag inte heller varför man ens diskuterar huruvida någon av filmerna var "manipulerade". Det är väl uppenbart för vem som helst att filmerna är både klippta och utrustade med specialeffekter?
Citera
2015-07-13, 19:31
Medlem
Brunkish-2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
I klippet du hänvisar till så lägger dom fram teorin att filmerna är manipulerade för att slippa bli sönderbombade om den riktiga platsen kan identifieras. Sen begriper jag inte varför dom hakar upp sig på att några av bödlarna är stora. Tittar man längre bak i ledet så är vissa fångar istället längre än bödlarna.

Ingen har så vitt jag vet ifrågasatt att denna bilden skulle vara äkta?
http://didyouknowblog.com/post/9350397050/shaquille-oneal-2-16-m-next-to-his-girlfriend

Och om man på något vis inbillar sig att det inte existerar långa araber så får någon gärna förklara t ex den här killen: https://en.wikipedia.org/wiki/Omar_Samhan

Sedan begriper jag inte heller varför man ens diskuterar huruvida någon av filmerna var "manipulerade". Det är väl uppenbart för vem som helst att filmerna är både klippta och utrustade med specialeffekter?

Det intressanta är ju

"The murders likely took place in a studio, and the background image shown was likely from another location"

http://m.liveleak.com/view?i=58a_1436645706

Med tanke på klippet från liveleak som visar iscensättningen av avrättningen. Då är frågan varför "offret" inte har bakbundna händer, varför man gör flera tagningar av själva "avrättningen".

Varför skulle en superduper extremist rörelse som daesh göra flera tagningar inför en eventuell avrättning? Det är ju billigare att skära halsen av ett par otrogna i träningssyfte (vilket t.o.m. förmodlingen höjer deras grymhets nivå).
Senast redigerad av Brunkish-2k 2015-07-13 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in