Citat:
Ursprungligen postat av
eyecreate
Fast dit hinner vi såklart aldrig komma innan de betalda internet-trollen sabbat diskussionen fullständigt. Som vanligt med andra ord.
Kan man få
betalt för att nedgöra stollar på Flashback? Var skickar jag mitt CV? Den lokala synagogan?
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
Låt mej göra ett försök. Det är fejk. Jag har läst på lite och det finns en del som har ideer om vad som är fel.
Åh, herregud, vilken dynga. Återupprepar du samma argument och tar med helt ovidkommande nonsens för att dölja hur lite du har att komma med? Men visst:
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
* Piloten flyttar inte på sej när det börjar brinna. Han jazzar omkring o flaxar lite me armarna. Helt normalt?
* Varför håller han sej för ansiktet? Är han är en stuntis som vill dölja sin brannsäkra skyddsmask?
"Varför gör han si? Varför gör han så?" Ja, på pojkrummet är det förstås väldigt lätt att recensera beteendet hos en man som ska dö i fruktansvärda plågor. Om jag jag för argumentationens skull tillstår att piloten faktiskt agerar som du säger så är det fortfarande ett nonsensargument eftersom varken du eller jag kan sätta oss in i hans situation. Han kanske ansåg att hans placering i buren var irrelevant eftersom han redan var täckt av bensin? Det var kanske i ansiktet smärtan var som värst?
Har du någonsin sett avrättningsvideor där människor på knä skjuts en efter en? Har du sett hur de i regel lydigt väntar på sin tur att dö? Är det "normalt"? Varför inte bara springa? Sionistfejk!
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
* Runt 18:20 filmas piloten framifrån, men sedan flyttas filmvinklen till en kamera bakom buren. Varför såg man inte kameran bakom buren från första kameran?
Nej. Buren filmas kring det klockslaget snett framifrån och snett bakifrån i samma riktning. Kamerorna behöver inte vara i varandras blickfång.
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
Hår! Hår! Hår!
Blir argumentet bättre för att du upprepar det? Utifrån min personliga hårbrännarerfarenhet så brukar hår krulla sig om det antänds och inte försvinna i tomma intet i första taget. Därtill är håret fördelaktigt positionerat eftersom flammorna kommer underifrån, men det kan vi lämna därhän eftersom jag inte är en expert.
Hur ser fallet ut i ditt scenario? Bar stuntmannen peruk? Är inte peruker också brännbara? Eller letade man upp en peruk av osårbart hår? Varför i hela friden skulle han göra det om syftet är att fejka en avrättning?
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
* När han går ner på knä har han armarna ihop i skrevet. I nästa kameravinkel håller skyltdockan armarna i luften med fingrarna utspärrade. Är det normalt? Förklara gärna. Döda människor reser armarna, spretar med fingrarna?
Du försöker med ovanstående insinuera att armarna från ett ögonblick till ett annat flyttar sig. Det rimliga är väl ändå att viss tid förflutit mellan de båda scenerna? Eller tror du någon inbillar sig att hela avrättningen finns med i klippet?
En människa som bränns levande stannar rimligen i positionen han befann sig i när köttet tillagades, om du ursäktar det morbida ordvalet. Kött drar därtill ihop sig vid tillagning, vilket i min värld skulle förklara eventuellt onaturliga fingerriktningar. Du som uppenbarligen behärskar området får gärna reda ut frågan.
Hur får en ihjälbränd människa vara positionernad för att vinna ditt gillande?
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
* Sen, varför har alla killarna så fina nya kläder? Har dom inte krigat i den dammiga öknen?
Haha, nu börjar du bli desperat. Kan man inte tvätta kläder i Syrien?
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
* Flera britter säger att Syrien har english ambulanser. Varför hör vi då polissiren från en jänkare runt 14:53?
För att IS inte gjort sin research ordentligt innan de klippte in ljudet? (Jag har inte kollat upp om det du säger stämmer, eftersom det är helt irrelevant.)
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
* Hur kan outvecklade terrorister lägga in tonvis med datoranimeringar dom första 10 minuterna av filmen. Och slutet ser ju ut som ett jävla TV-spel med rutor som poppar upp med "Security Database". Kokade dom ihop det på en laptop?
Återigen helt ointressanta argument. Vem har sagt att de som gjort klippet är outvecklade? De har säkert kunniga personer i sina led. I ena stunden är kunnighet ett argument för att det är fejk och i nästa är amatörmässighet ett argument för att det är fejk. Hur ska du ha det?
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
* Runt 0:40 med hästen mellan stridsvagnar, det måste dom snott från ett amerkanskt dataspel, men om dom hatar USA tar dom väl inte ett sånt spel? Eller har dom animerat allt själv? Jävligt skickligt i så fall.
Icke-argument igen, men jag är ändå intresserad av din tankegång. Kan bara amerikaner göra snygga datorspel? Om man inte gillar ett land kan man inte sno från det?
Citat:
Ursprungligen postat av
borick
Ja, varsågod veckasn filmtrick
en naken tjej och en naken kille som brinner.
Är det fejk eller brinner dom på riktigt?
--
Frågan är om du är på riktigt. Hur strålskadad måste man vara för tycka att de där fladdriga små flammorna ens kan liknas vid det man ser i avrättningsvideon?
Missade jag något? Jag skriver från mobil och tror att jag råkade klippa bort ett par av de undermåliga argument du googlat fram. Jag ger dig två av fem möjliga foliehattar för ansträngningen.