2015-02-04, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
En annan förbryllande sak är tiden.
Filmen kommer 3 dagar efter senaste halshuggningsfilmen med japanen.
Att filma en sådan här sak, klippa, lägga på alla effekter och ljud, vilket i sig kräver ett mindre filmbolag, tar TID.
Överensstämmer det verkligen med verklighetsbilden som ges?

Nä men dom har ändrat story nu till att piloten mördades redan för en månad sen. MSM kan ändra sin story hur många gånger som helst, det hittar fåren alltid ursäkter för.
Detta som Frodo64 tagit fram var ju intressant med:

Citat:
Ursprungligen postat av Frodo64
Är det bara jag som har fått fram att koordinaterna i videon visar en plats i Jordanien? Är det möjligt att det här begicks i Jordanien eller att dem bara visar koordinaterna för en annan anledning?

http://i57.tinypic.com/15xrh8y.jpg
Citera
2015-02-04, 14:20
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Vi kan säkert diskutera i oändlighet med "övertygade" som dig om hurvida pilotens agerande är överensstämmande med hur man borde agera i en sådan situation, men förutom det:

Slow motion.
Pålagd eld i lager med pålagda ljudeffekter.
Minst 8 olika kameror.
Dvs i princip en filmproduktion med full besättning.
Till det har du tung videoredigering.
Rena rama Hollywood

Om det här var "på riktigt" borde naturligtvis kameran rullat från start till slut, men precis som med alla andra fejk-filmer klipps det i key-ögonblick som ger utrymme för skådespeleri, klippning, effekter och annat gott för att lura tittaren.

Den här videon är inget annat än ett får-test.
om du tror att det är på riktigt, är du ett får.

Vad gaggar du om? Varför skulle professionell redigering och många kameror betyda att avrättningen är fejkad? Det enda relevanta i ditt nonsensinlägg är påståendet om att elden är "pålagd". Hur drar du den slutsatsen?

Vi behöver inte alls diskutera i en "oändlighet" om hur en människa "borde" ha agerat när sadister sätter eld på honom. Det har varken du eller jag en jävla aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av G.Larsson
Varför skulle dom bry sig om detaljer när fåren aldrig fattar ändå? Inte ens när vingar försvinner likt under 9/11 vaknar din typ upp. Er mentala dvala är total. Och nej jag har ingen utbildning i att bränna människor och denna ser helt klart överlägset mest autentisk ut av det ISIS har producerat men knät och hur det agerar ser fortfarande konstigt ut men det gör hur huvudet agerar med så kan vara perspektivet som gör det bara men det är den massiva produktionen här och hur det klipps som gör mig skeptisk för jag håller med dig om att hur han agerar känns rätt äkta men i tråden talade vi om halshuggningar och dom är fejkade men här finns ingen britt eller green screen så bränningen av piloten kan säkert vara äkta, man förstod väl själv att man inte kunde fortsätta sina produktioner i samma anda när tom MSM började ifrågasätta äktheten.

Wow, du skrev precis en mening på 136 ord. Du är förstås för upplyst för att använda punkt.

För egen del skulle jag definitivt vakna om jag såg ett knä gå igenom en metallbur. Men bra att du erkänner att du inte behärskar området.
Mitt högst personliga intryck är att allt för många "får" vaknar så snart de ser ett youtube-klipp innehållande en konspirationsteori. Spelar ingen roll om det handlar om chem trails eller fluorförgiftning, för ni sväljer vilken skit som helst så länge det får er att känna er speciella och upplysta.

Nu börjar jag gå lite för OT. Ursäktar för det.

Citat:
En annan förbryllande sak är tiden.
Filmen kommer 3 dagar efter senaste halshuggningsfilmen med japanen.
Att filma en sådan här sak, klippa, lägga på alla effekter och ljud, vilket i sig kräver ett mindre filmbolag, tar TID.
Överensstämmer det verkligen med verklighetsbilden som ges?

Om du vände dig till andra medier än folieforum hade du vetat att jag och andra oupplysta matas med teorin att soldaten mördades redan i början av januari. Galet, va?
Citera
2015-02-04, 14:50
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Nä men dom har ändrat story nu till att piloten mördades redan för en månad sen. MSM kan ändra sin story hur många gånger som helst, det hittar fåren alltid ursäkter för.

Åh, Gud, jag vet inte varför jag ens försöker. Är ni verkligen så dåligt pålästa? Det har pratats om att soldaten redan kunde vara död i närmare en vecka nu. Första träffen på Google från 30 jan: Fears are now growing that Al-Kaseasbeh has already been murdered.

Fast vem vet? Judarna har kanske varit inne och ändrat nyheterna i efterhand? De har kanske hjärntvättat mig att tro att jag såg hypotesen framföras i TV för flera dagar sedan också? Oy vey.
Citera
2015-02-04, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringarna
Åh, Gud, jag vet inte varför jag ens försöker. Är ni verkligen så dåligt pålästa? Det har pratats om att soldaten redan kunde vara död i närmare en vecka nu. Första träffen på Google från 30 jan: Fears are now growing that Al-Kaseasbeh has already been murdered.

Fast vem vet? Judarna har kanske varit inne och ändrat nyheterna i efterhand? De har kanske hjärntvättat mig att tro att jag såg hypotesen framföras i TV för flera dagar sedan också? Oy vey.

"Redan kunde". Litar du på folk som sysslar med helgarderingar så gör då så men jag gör det inte. Du kan ju inte sitta och påstå att vi inte också konstant från MSM håll i förra veckan pratade om en ev swap mot "terroränkan". Det var ju just det som var min poäng, MSM kan ha hur fel som helst men dom är fortfarande er bibel.
Citera
2015-02-04, 17:26
Medlem
Det finns uncut versioner, i alla fall har jag sett det när de har avrättat de amerikanska journalisterna.
Det är faktiskt ingen normal människa vill titta på, sen ni säger som det är fejk kan ju bara dra åt helvete.
Citera
2015-02-04, 18:33
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Sätter ut punkter när meningen är avslutad så klart.
(...)

Ja, du kanske skulle avsluta meningar lite oftare? Hade du gjort det hade jag säkert begripit mer av snömoset du just skrev på undermålig svenska. Men min tolkning är att du tror på såväl chemtrails som statligt sanktionerad fluorförgiftning och, av din signatur att döma, allehanda vaccinationskonspirationer. Du tror på det mesta helt enkelt. Kul för dig. Det tar vi i en annan tråd.

Citat:
"Redan kunde". Litar du på folk som sysslar med helgarderingar så gör då så men jag gör det inte. Du kan ju inte sitta och påstå att vi inte också konstant från MSM håll i förra veckan pratade om en ev swap mot "terroränkan". Det var ju just det som var min poäng, MSM kan ha hur fel som helst men dom är fortfarande er bibel.

Men, va? Du påstod först att media nu "ändrat story" när de spekulerar i att han sannolikt varit död länge och när jag visar att "storyn" är gammal kallar du det helgardering. Vad i hela friden skulle de ha skrivit för att du skulle vara nöjd?

För övrigt har jag lågt förtroende för massmedia. Inte stråltantslågt, men ganska lågt.
Citera
2015-02-04, 18:33
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Vad gaggar du om? Varför skulle professionell redigering och många kameror betyda att avrättningen är fejkad? Det enda relevanta i ditt nonsensinlägg är påståendet om att elden är "pålagd". Hur drar du den slutsatsen?

Därför det är inte likt vad araberna har gjort tidigare och ganska otroligt i en krigshärd. Har ISIS blivit modebögar och professionella filmproducenter?

Vad som jag tycker är uppenbart är att dessa avrättningar görs för att motivera att väst ska gå in militärt i arabvärlden. Så någon professionell hollywoodproducent kommer och överarbetar allt så det blir löjligt. Sen kan man även undra varför ISIS vill ha sådan uppmärksamhet, varför inte bara ta över ställe för ställe utan att omvärden vet om det?
Citera
2015-02-04, 19:54
Medlem
Citat:
Mer effekter och mer påkostad men ser fejk ut igen, hans knä går igenom buren när han sätter sig ner tycker jag det ser ut som. Men ingen green screen och ingen britt denna gång så visst känns den mer autentisk men jag har bara sett den korta versionen, den långa försvann innan jag hann se den. Hojta till om du hittar den.

Ser ut som en dålig disney produktion , här är filmen med lite analyser https://vid.me/xwVT
Citera
2015-02-04, 20:09
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Därför det är inte likt vad araberna har gjort tidigare och ganska otroligt i en krigshärd. Har ISIS blivit modebögar och professionella filmproducenter?

Använder du på fullt allvar argument om sannolikhet mot min ståndpunkt? Är det mer otroligt att IS har tillgång till dyra kameror och en medelmåttig filmproducent (för man behöver knappast vara mer än medelmåttig om själva avrättningen är genuin), än att sionister betalar etablerade journalister och soldater från olika delar av att spela döda och till sin hjälp har eliten inom specialeffekter? Oklart vad du menar med modebögar, men jag har inte sett något som tyder på att IS är annat än fåfänga.

Citat:
Vad som jag tycker är uppenbart är att dessa avrättningar görs för att motivera att väst ska gå in militärt i arabvärlden. Så någon professionell hollywoodproducent kommer och överarbetar allt så det blir löjligt.

Om målet är att väcka västs vrede begriper jag inte varför iscensatta avrättningar av japaner och jordanier ens skulle vara på tapeten. Varför inte bara kidnappa ett par kurdiska barn och skära halsen av dem inför en skaplig filmkamera? Kan du föreställa dig vreden från PK-trupperna? Billigt och oändligt mer effektivt. Eller är konspiratörerna plötsligt för goda för det?

Citat:
Sen kan man även undra varför ISIS vill ha sådan uppmärksamhet, varför inte bara ta över ställe för ställe utan att omvärden vet om det?

Min syn på saken: För att IS vill expandera och återupprätta kalifatet. Visst, de kan ta över en ökenplätt utan att omvärlden märker det, men sen då? De måste rekrytera och klippen är marknadsföring. Snygg marknadsföring torde locka fler. Vem söker sig till ett gäng lortiga skäggtomtar som skär halsen av anonyma araber inför en skakig mobilkamera? IS ger nu allt och alla ett långfinger och de ger med sin nya strategi ett ganska proffsigt intryck. Att de har fått hybris och förr eller senare utrotas är förstås en annan femma.
Citera
2015-02-04, 20:53
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Använder du på fullt allvar argument om sannolikhet mot min ståndpunkt? Är det mer otroligt att IS har tillgång till dyra kameror och en medelmåttig filmproducent (för man behöver knappast vara mer än medelmåttig om själva avrättningen är genuin), än att sionister betalar etablerade journalister och soldater från olika delar av att spela döda och till sin hjälp har eliten inom specialeffekter? Oklart vad du menar med modebögar, men jag har inte sett något som tyder på att IS är annat än fåfänga.

Om målet är att väcka västs vrede begriper jag inte varför iscensatta avrättningar av japaner och jordanier ens skulle vara på tapeten. Varför inte bara kidnappa ett par kurdiska barn och skära halsen av dem inför en skaplig filmkamera? Kan du föreställa dig vreden från PK-trupperna? Billigt och oändligt mer effektivt. Eller är konspiratörerna plötsligt för goda för det?

Min syn på saken: För att IS vill expandera och återupprätta kalifatet. Visst, de kan ta över en ökenplätt utan att omvärlden märker det, men sen då? De måste rekrytera och klippen är marknadsföring. Snygg marknadsföring torde locka fler. Vem söker sig till ett gäng lortiga skäggtomtar som skär halsen av anonyma araber inför en skakig mobilkamera? IS ger nu allt och alla ett långfinger och de ger med sin nya strategi ett ganska proffsigt intryck. Att de har fått hybris och förr eller senare utrotas är förstås en annan femma.

De spelar inte döda utan dem dödar dem på riktigt. Sionister har inga problem att döda långt fler personer för att nå sina mål. Köra in i WTC dödade tusentals så varför skulle de dra sig att döda en person. De producerar dessa videos för att visas i väst och syftet är självklart som jag redan nämnt att få väst att angripa arabvärlden militärt.

Varför inte visa hur de skär halsen av kurdiska barn? Jag vet inte varför de inte gör det istället. Kanske för de tror att skära halsen av någon från väst skapar mer rädsla och opinion.

Märk även hur lagt till skrik i efterhand i videon där de bränner piloten. Varför göra det? För locka till sig islamister eller för att få det extra hemskt. Jag tror på det sistnämda. Ljudet är för övrigt perfekt redigerat för att det ska vara obehagligt, tom loopar skriket. Kommer det locka till sig fler islamister? Kanske kommer locka till sig rena freaks.
Citera
2015-02-04, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Det finns uncut versioner, i alla fall har jag sett det när de har avrättat de amerikanska journalisterna.
Det är faktiskt ingen normal människa vill titta på, sen ni säger som det är fejk kan ju bara dra åt helvete.

Så sitt inte där och snacka utan visa då "ISIS uncut".

Citat:
Men, va?

Jävla troll. Sluta slösa min tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Racki
Ser ut som en dålig disney produktion , här är filmen med lite analyser https://vid.me/xwVT

Haha ja den var ju riktigt bra och där har trollet ovanför bättre bränningsscener som han sökte. Intressant att totala forskar noobies lyckas göra det bättre och jag funderade på varför piloten gned sitt ansikte hela tiden men nu vet jag varför!
Citera
2015-02-04, 21:50
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Jag tror inte att någon här kan ge dig en vettig förklaring till Varför, eller ge dig en Logisk förklaring till deras agerande. Ingen vet. I nuläget är det egentligen orelevant för dig. För att inte snubbla runt innanför staketen med "logiska" förklaringar måste du ta dig ur bubblan psykiskt.
Detta är dock inget som KAN ske över en natt, utan är en process som tar månader, år. Poletten ramlar ner hos fler och fler, och det är bara tiden som kan avgöra om du når dit eller när.
Ett råd på vägen är att läsa, undersöka, efterforska.
Med tiden inser du att världen är allt annat än den du trott.
Några svar kan jag dock inte ge dig.
Lycka till!

Har du bemödat dig att tänka tanken att syftet med konspirationer kanske är att ingjuta en vanföreställningen om att det pågår ting i världen som styrs av mörka makter du inte kan rå på?

Det är ett mindfuck vars syfte är att få dig att ge upp alla dina försök till att förverkliga en tillvaro som motsvarar dina önskningar och istället låsa fast dig i ett tillstånd där du hela tiden tror att du är sanningen på spåret och de svar som du finner påtalar bara den imageniära realiteten att du inte har en egen förmåga till att uppfatta världen utifrån dig själv, utan istället måste underkasta dig en tillvaro där du går omkring och fruktar skuggor och skeva spegelbilder under en falsk känsla av att ha koll på vad som pågår.

Du är inte i en bubbla. Du är en del av bubblan.

Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai

Är du säker på att du har sett uncut-versioner? Som visar hela förloppet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in