Citat:
Ursprungligen postat av
Ringarna
http://www.bestgore.com/execution/jordan-pilot-execution-video-burned-to-death-in-cage-isis/ är den längsta jag hittat.
Har du lust att utveckla ditt resonemang om att det ser fejk ut? Var brister realismen? Har du någon relevant utbildning på området? Jag själv är förstås ingen expert, men jag vågar påstå att jag som mångårig liveleak-junkie kan räkna klippen jag sett där människor bränns ihjäl i åtminstone dussintal. De fiktiva motsvarigheter Hollywood producerar är i min mening ljusår från de tidigare och jag skulle aldrig kunna missta dem för den äkta varan.
Låt mej göra ett försök. Det är fejk. Jag har läst på lite och det finns en del som har ideer om vad som är fel.
* Piloten flyttar inte på sej när det börjar brinna. Han jazzar omkring o flaxar lite me armarna. Helt normalt?
* Varför håller han sej för ansiktet? Är han är en stuntis som vill dölja sin brannsäkra skyddsmask?
* Runt 18:20 filmas piloten framifrån, men sedan flyttas filmvinklen till en kamera bakom buren. Varför såg man inte kameran bakom buren från första kameran?
* Killen går in i delen av buren som brinner mest, om han ville undvika elden, varför då?
* Runt 18:23 -18:25 ser man att hans hår inte har brunnit trots att han varit uppslukad av lågor strax innan. Du får gärna förklara hur hans hår inte försvunnit i ett nafs.
* Sa jag det. Piloten har jävligt bra hår som klarar lågorna. Har du en aning om hur jäkla snabbt hår brinner upp i eld?
* När han går ner på knä har han armarna ihop i skrevet. I nästa kameravinkel håller skyltdockan armarna i luften med fingrarna utspärrade. Är det normalt? Förklara gärna. Döda människor reser armarna, spretar med fingrarna?
* Han sitter framåtlutad men så börjar det droppa smält plast ur näsan på skyltdockan och han rätar upp sej. Nej, säg inte att det är koaglurat blod, för det är i så fall stelt som gips vid det här laget. Klimpar av smält plast ramlar ur skyltdockan.
* Varför sjunker han inte ihop framåt om det inte är för att en kameragubbe tippar skyltdockan bakåt med en pinne? Helt onaturlig rörselse hos en död brunnen kille.
* Ja, detta fantastiska hår. Vid 18:53 ser man att skyltdockans hår inte riktigt brunnit klar i nacken. Och det är en afrikansk docka med konstigt öra.
* Varför mosar dom buren? Ska dom inte spara den o bränna fler? Nej, just det, ja, det är förbjudet att bränna folk enligt Islam. Koranen säger att bara Allah får straffa folk med eld. Jaha. Ok. Men sket dom fanatiska Koranläsarna i det?
Ja, svara på.
* Sen, varför har alla killarna så fina nya kläder? Har dom inte krigat i den dammiga öknen?
* Flera britter säger att Syrien har
english ambulanser. Varför hör vi då polissiren från en jänkare runt 14:53?
* Hur kan outvecklade terrorister lägga in tonvis med datoranimeringar dom första 10 minuterna av filmen. Och slutet ser ju ut som ett jävla TV-spel med rutor som poppar upp med "Security Database". Kokade dom ihop det på en laptop?
* Runt 0:40 med hästen mellan stridsvagnar, det måste dom snott från ett amerkanskt dataspel, men om dom hatar USA tar dom väl inte ett sånt spel? Eller har dom animerat allt själv? Jävligt skickligt i så fall.
* Har dom själva gjort anmeringen av det splittrade planet runt 2:43?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ringarna
Jag utmanar dig att länka mig en fabricerad sekvens som kan mäta sig med IS-klippet vad beträffar realism. Gör du det ger jag dig rätt.
Ja, varsågod veckasn filmtrick
en naken tjej och en naken kille som brinner.
Är det fejk eller brinner dom på riktigt?
--