• 1
  • 2
2015-01-30, 19:11
Medlem
Overklighetss avatar
Någon som provat med lyckade resultat?

Om inte annat så kommer jag prova..
Citera
2015-01-30, 19:23
Medlem
Ducadreams avatar
Faktum är att grädde och mjölk inte är samma sak, så man kan inte göra grädde till mjölk och tvärt om. Grädde är fettet från mjölken som har flutit upp till ytan.
Citera
2015-01-30, 19:28
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Faktum är att grädde och mjölk inte är samma sak, så man kan inte göra grädde till mjölk och tvärt om. Grädde är fettet från mjölken som har flutit upp till ytan.

Tack för det klargörandet. Jag tänker förmodligen prova ändå, i vetenskapligt syfte. Har du testat?
Citera
2015-01-30, 19:36
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Tack för det klargörandet. Jag tänker förmodligen prova ändå, i vetenskapligt syfte. Har du testat?

Ja, jag har testat och misslyckat.
Citera
2015-01-30, 20:00
Medlem
Däremot kan man blanda grädde och mjölk till en magrare matlagningsprodukt. Köper aldrig matlagningsgrädde längre, massa stabiliseringsmedel och skit i som jag vill slippa.
Citera
2015-01-31, 08:37
Medlem
morkfromorks avatar
Det går inte förtunna med vatten, prova att blanda en arboga 10,2 med lika delar vatten, teoteriskt har du två starköl på 5,1%, men i praktiken har du
Citera
2015-01-31, 11:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hur tänker du vetenskapligt dokumentera och säkerställa ditt resultat?
Vart tänker du sen publicera dina fynd(FB är ju inget ställe man publicerar vetenskap, men berätta gärna ändå).
Citera
2015-01-31, 11:15
Medlem
madtops avatar
Citat:

I vilka proportioner ska du blanda?
1 dl grädde och 60 dl vatten för att få rätt fetthalt?
Eller 1:0 för att få lagom mängd kolhydrater?

Man behöver inte pröva för att begripa att vatten och grädde inte är något annat än vattnig grädde.

Tror du att man får lättmjölk om man blandar standardmjölk med vatten?
Eller ett välsmakande vin med 7% alkohol genom att blanda 50/50 med vatten?
Senast redigerad av madtop 2015-01-31 kl. 11:20.
Citera
2015-02-02, 13:23
Medlem
I ett svagt ögonblick när vi hade dåligt med mjölk hemma till frukosten så tog jag och blandade vatten i vanlig standardmjölk. Tänkte i min enfald att det skulle bli som ungefär lättmjölk men ack vad jag bedrog mig, både 5 åringen och 3åringen genomskådade detta nidingsdåd med sura miner som följd. De undrade varför mjölken smakade illa och drack inte mer än en mun.

Det smakade vatten med fettig konsistens, typ
Citera
2015-02-02, 13:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Det går inte förtunna med vatten, prova att blanda en arboga 10,2 med lika delar vatten, teoteriskt har du två starköl på 5,1%, men i praktiken har du
LOL

Men Arboga 10,2 är ju redan så var finns din poäng
Citera
2015-02-02, 13:52
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:

Göra en grogg på Arbogan och lättöl är ju annars en klassiker som funkar hyfsat.
Citera
2015-02-04, 04:48
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Jo, det är ju onekligen synd att förstöra en så god öl som Arboga 10.2

Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Göra en grogg på Arbogan och lättöl är ju annars en klassiker som funkar hyfsat.
Klassiker? Wtf? Vem fan kommer på idén? Varför?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in