Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-27, 21:10
  #1
Medlem
Nu har de snart gott en månad på det nya året och ser rätt så tomt ut på cannabinoider. När kommer det en ny generation tro? och kommer det några höjdare kanske?

Någon här ute som snubblat över något?
Citera
2015-01-27, 22:08
  #2
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittpudel
Nu har de snart gott en månad på det nya året och ser rätt så tomt ut på cannabinoider. När kommer det en ny generation tro? och kommer det några höjdare kanske?

Någon här ute som snubblat över något?
eg-018, FUB-144.

jag tror att man skulle kunna göra en 4'-fluorobenzyl eller en cyclohexyl analog av alla cannabinoider som har pentyl, 5f-pentyl. Då har vi många många cannabinoider.
Citera
2015-01-27, 23:14
  #3
Avstängd
Saturnuslords avatar
Någon som testat både Druglers mix med EG-018 och Prylshoppens mixar, verkar det vara samma eller olika noider?
Citera
2015-01-28, 03:07
  #4
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuslord
Någon som testat både Druglers mix med EG-018 och Prylshoppens mixar, verkar det vara samma eller olika noider?

Nån slags korstolerans är det iallafall. Men lite olika rus. Druglers mix är med Farmers Honeyblend + rulltobak så det smakar ju äckelpäckel - vilket kanske påverkar hur jag uppfattar effekten av det.
Citera
2015-01-28, 03:51
  #5
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noobz1337
eg-018, FUB-144.

jag tror att man skulle kunna göra en 4'-fluorobenzyl eller en cyclohexyl analog av alla cannabinoider som har pentyl, 5f-pentyl. Då har vi många många cannabinoider.


Problemet med 5F (fluoropentyl) är att det är ett ämne som kan orsaka njursvikt.

Åklagarmyndigheten släppte ut en stor rapport som är endå rätt opartisk just om syntetiska cannabinoider och andra RC droger.
http://www.aklagare.se/PageFiles/996...dec%202014.pdf
Innehållsförteckning
Citera
2015-01-28, 07:16
  #6
Avstängd
Saturnuslords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
Problemet med 5F (fluoropentyl) är att det är ett ämne som kan orsaka njursvikt.

Åklagarmyndigheten släppte ut en stor rapport som är endå rätt opartisk just om syntetiska cannabinoider och andra RC droger.
http://www.aklagare.se/PageFiles/996...dec%202014.pdf
Innehållsförteckning

Tung länk! Tack för helgläsningen.
Citera
2015-01-28, 20:55
  #7
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
Text...
Jo jag vet, kände det själv med 5f-akb48 och 5f-ab-pinaca. Men det jag menar är att om en cannabinoid har 5'-fluoropentyl eller pentyl, så borde man kunna byta ut den delen mot 4'-fluorobenzyl eller cyclohexyl. Se:
AB-PINACA (Pentyl)
AB-FUBINACA (4'fluorobenzyl)
AB-CHMINACA (Cyclohexyl)

Fast jag är inte direkt insatt i strukturen av cannabinoider, det kanske inte fungerar så :P

mvh
Citera
2015-01-28, 22:38
  #8
Medlem
damnLFOs avatar
Väntar med spänning på att fler ska svara på denna tråd. :P
PS blandningar är rätt trevliga men saknar h*m*l*n
Citera
2015-01-29, 03:30
  #9
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noobz1337
Jo jag vet, kände det själv med 5f-akb48 och 5f-ab-pinaca. Men det jag menar är att om en cannabinoid har 5'-fluoropentyl eller pentyl, så borde man kunna byta ut den delen mot 4'-fluorobenzyl eller cyclohexyl. Se:
AB-PINACA (Pentyl)
AB-FUBINACA (4'fluorobenzyl)
AB-CHMINACA (Cyclohexyl)

Fast jag är inte direkt insatt i strukturen av cannabinoider, det kanske inte fungerar så :P

mvh

Strukturen är egentligen whatever på cannabinoider och andra syntetiska RC droger, Det är rena kemikalier som kan göra vad som helst med dig eftersom vi alla är individer så kommer vi alla reagera olika på olika substanser, Spice existerar för att det slår ut cannabismarknaden pga priser och tillgänglighet finns extremt lätt.

Jag är dock inte så påläst att jag kan hela strukturen och den kemiska processen men att byta ut 5F(Fluoropentyl) till 4'-fluorobenzyl kan göra den mindre farlig men det är svårt att säga, eftersom 4'-fluorobenzyl har andra biverkningar men det är svårt att exakt säga vad.
Citera
2015-01-30, 18:09
  #10
Medlem
noobz1337s avatar
Reklamen som hem**en har här på flashback är uppdaterad nu. Tror deras rökmix kommer heta Mirage.

Hoppas att den kommer snart, man blir ju lite sugen på att röka något, speciellt när det inte finns.
Citera
2015-01-30, 18:47
  #11
Medlem
JamesAvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noobz1337
Reklamen som hem**en har här på flashback är uppdaterad nu. Tror deras rökmix kommer heta Mirage.

Hoppas att den kommer snart, man blir ju lite sugen på att röka något, speciellt när det inte finns.

Varför ligger sidan nere?
Citera
2015-01-30, 21:05
  #12
Avstängd
Saturnuslords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesAvenger
Varför ligger sidan nere?

Tror du ekobrottsmyndigheten som The tripp nämnde i sin tråd är anledningen att hemulen, jusef, rc-store la ner. andra hade razzia, förnyade sig m.m, ändrade sortimentet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback