2015-01-26, 21:43
Medlem
Kemiske Alis avatar
Jag tycker att UG r ett kvalitetsprogram men tycker att de i sin granskning av judehatet gjorde en otrolig metodmiss genom att kl ut en storvuxen svenne med tufft utseende till jude. P s stt r chansen mycket stor att det faktiska hatet i Malm undervrderades. Det rimliga vore ju att ha ltit en riktig jude g igenom malm med dold kamera och mikrofon. De judar som deltog i programmet hade ju passat utmrkt, relativt sm och tunna mnniskor utan musklig utstrlning. D tror jag att det verkliga hatet hade kommit fram tydligare och i mycket strre omfattning.

I nsta program dr UG skall granska muslimhatet ska det bli intressant och se om de kommer att kl ut en svenne med bl gon och blont hr till muslim. Jag tror att de fr att f fram tillrckligt mycket hat blir tvungna att anvnda en riktig muslim, troligtvis en kvinna med niqab och kanske en fet barnvagn som ska trnga sig p en buss eller passera ett gng fullgubbar i en stadsdel dr det annars inte finns muslimer eller ngonsin passerar ngra. Jag misstnker tyvrr att UG inte kommer att kunna frigra sig frn PK-tnket.

Jag skulle ocks nska att UG prvade hatet mot svennarna genom att lta en ung blond kvinna med kort kjol eller en ung blond kille g igenom utanfrskapsomrdena en lrdagkvll. Det kommer frsts aldrig att ske eftersom det hatet inte r intressant att visa.

Kommer UG att verraska eller blir det som jag befarar?
Citera
2015-01-26, 22:07
Medlem
F4123s avatar
Du har helt rtt, och det kommer bli som du befarar.

Jag tnkte ocks p detta nr programmet sndes frra veckan om judehatet. De gav de hetsande muslimerna "benefit of the doubt" genom att han uppfrde sig totalt otrovrdigt. Det var ju t o m ngon ungdom i filmen som ppekade att de misstnkte att han var fejk.

Lt rabbin g runt med dold kamera i Rosengrd, det kunde lika grna ha slutat med bruten nsa och insparkad kippah.

Men SVT misstnkte antagligen att hatet skulle finnas dr, s de gav uppgiften till en helsvensk crossfitjournalist istllet som skulle kunna frsvara sig om det behvdes. S det var ju iaf ett plus, att de inte vgade skicka vem som helst.
Citera
2015-01-27, 00:10
Medlem
Det r inte bara judar som lmnar Malm. S ven sekulra protestanter. - I ldersgruppen 0-19 uppskattar jag att ursprungsbefolkningen r en tredjedel. Akilleshlen r barnen. De frsta barnfamiljer som flydde frn Mllan var chilenarna. Asiater, protestanter, judar, katoliker, svenskar, danskar - ingen vill stta deras egna barn p skolorna i Malm. - De kan vara hur PK som helst, men nr deras egna barn nr skolldern s sticker de.
Citera
2015-01-27, 09:28
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Brjade frst idag varfr dom brjade med "jude-hatet" med tanke p att det idag r 70? rs sen Auschwitz & att det idag r legitimt att pminna vrlden om vilka som "hatar" judar mest, nazister! Nr det r nt helt annat som hnder idag d det r muslimer som hatar judar helt ppet. I morgon r det ven dax fr nsta del som handlar om hatet mot muslimer & d ker offerkoftan fram & alla har glm frra veckans program, Nu r det nazister rasister & svenskar som hatar judar, muslimer & ja alla som inte r svenskar, Agendan r s genomskinlig att jag fan rven av mig...
Citera
2015-01-27, 10:34
Medlem
Djupfryss avatar
Nu har ju ledande muslimska fretrdare sjlva sagt att flera av de attacker som riktats mot mosker kommit frn andra invandrare, bde muslimska och kristna. Tror ni detta kommer att tas upp i morgondagens UG?
Citera
2015-01-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Jag skulle ocks nska att UG prvade hatet mot svennarna genom att lta en ung blond kvinna med kort kjol eller en ung blond kille g igenom utanfrskapsomrdena en lrdagkvll. Det kommer frsts aldrig att ske eftersom det hatet inte r intressant att visa.

Kommer UG att verraska eller blir det som jag befarar?

Eller fr delen skicka in ngon med Djurgrshalsduk bland krogarna i Solna en matchdag.

Men jag tror inte riktigt det som dom r ute efter hr faktiskt.
Citera
2015-01-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det r inte bara judar som lmnar Malm. S ven sekulra protestanter. - I ldersgruppen 0-19 uppskattar jag att ursprungsbefolkningen r en tredjedel. Akilleshlen r barnen. De frsta barnfamiljer som flydde frn Mllan var chilenarna. Asiater, protestanter, judar, katoliker, svenskar, danskar - ingen vill stta deras egna barn p skolorna i Malm. - De kan vara hur PK som helst, men nr deras egna barn nr skolldern s sticker de.

Sympatiserar givetvis med judarna i Malm, men blir frbannad p hyckleriet i att man tiger om det faktum att tiotusentals svenskar lmnat Malm av precis samma orsaker som driver bort judarna. Men d r vinklingen tvrtom att svenskarna r rasister, osolidariska, segregerande etc.
Citera
2015-01-28, 19:46
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nu har ju ledande muslimska fretrdare sjlva sagt att flera av de attacker som riktats mot mosker kommit frn andra invandrare, bde muslimska och kristna. Tror ni detta kommer att tas upp i morgondagens UG?

Enl denna stlle http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle20233193.ab Anders Lindberg s r det kristna assyrier som ligger bakom attackerna & det va 20 st frra ret riktade mot moskeer & muslimer, Ngra rader lngre ner slr han dock fast att det r SDs fel, Dom har ju som "affrsidee" att det ska finnas islamofobi.

Det hade varit mer intressant om Herr Lindberg tagit reda p hur mnga vldtkter det begtts under samma r som utfrts av muslimer mot svenska tjejer knns som att det r ett betydligt strre & allvarligare brott mot Sverige som nation!
Citera
2015-01-28, 20:21
Medlem
Sa inte Somaliatanten precis att det r syrianer som gr detta? Varfr blandade SVT in SD i detta program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in