2015-01-26, 21:43
Medlem
Kemiske Alis avatar
Jag tycker att UG är ett kvalitetsprogram men tycker att de i sin granskning av judehatet gjorde en otrolig metodmiss genom att klä ut en storvuxen svenne med tufft utseende till jude. På så sätt är chansen mycket stor att det faktiska hatet i Malmö undervärderades. Det rimliga vore ju att ha låtit en riktig jude gå igenom malmö med dold kamera och mikrofon. De judar som deltog i programmet hade ju passat utmärkt, relativt små och tunna människor utan musklig utstrålning. Då tror jag att det verkliga hatet hade kommit fram tydligare och i mycket större omfattning.

I nästa program där UG skall granska muslimhatet ska det bli intressant och se om de kommer att klä ut en svenne med blå ögon och blont hår till muslim. Jag tror att de för att få fram tillräckligt mycket hat blir tvungna att använda en riktig muslim, troligtvis en kvinna med niqab och kanske en fet barnvagn som ska tränga sig på en buss eller passera ett gäng fullgubbar i en stadsdel där det annars inte finns muslimer eller någonsin passerar några. Jag misstänker tyvärr att UG inte kommer att kunna frigöra sig från PK-tänket.

Jag skulle också önska att UG prövade hatet mot svennarna genom att låta en ung blond kvinna med kort kjol eller en ung blond kille gå igenom utanförskapsområdena en lördagkväll. Det kommer förstås aldrig att ske eftersom det hatet inte är intressant att visa.

Kommer UG att överraska eller blir det som jag befarar?
Citera
2015-01-26, 22:07
Medlem
F4123s avatar
Du har helt rätt, och det kommer bli som du befarar.

Jag tänkte också på detta när programmet sändes förra veckan om judehatet. De gav de hetsande muslimerna "benefit of the doubt" genom att han uppförde sig totalt otrovärdigt. Det var ju t o m någon ungdom i filmen som påpekade att de misstänkte att han var fejk.

Låt rabbin gå runt med dold kamera i Rosengård, det kunde lika gärna ha slutat med bruten näsa och insparkad kippah.

Men SVT misstänkte antagligen att hatet skulle finnas där, så de gav uppgiften till en helsvensk crossfitjournalist istället som skulle kunna försvara sig om det behövdes. Så det var ju iaf ett plus, att de inte vågade skicka vem som helst.
Citera
2015-01-27, 00:10
Medlem
Det är inte bara judar som lämnar Malmö. Så även sekulära protestanter. - I åldersgruppen 0-19 uppskattar jag att ursprungsbefolkningen är en tredjedel. Akilleshälen är barnen. De första barnfamiljer som flydde från Möllan var chilenarna. Asiater, protestanter, judar, katoliker, svenskar, danskar - ingen vill sätta deras egna barn på skolorna i Malmö. - De kan vara hur PK som helst, men när deras egna barn når skolåldern så sticker de.
Citera
2015-01-27, 09:28
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Började förstå idag varför dom började med "jude-hatet" med tanke på att det idag är 70? års sen Auschwitz & att det idag är legitimt att påminna världen om vilka som "hatar" judar mest, nazister! När det är nåt helt annat som händer idag då det är muslimer som hatar judar helt öppet. I morgon är det även dax för nästa del som handlar om hatet mot muslimer & då åker offerkoftan fram & alla har glöm förra veckans program, Nu är det nazister rasister & svenskar som hatar judar, muslimer & ja alla som inte är svenskar, Agendan är så genomskinlig att jag fan röven av mig...
Citera
2015-01-27, 10:34
Medlem
Djupfryss avatar
Nu har ju ledande muslimska företrädare själva sagt att flera av de attacker som riktats mot moskéer kommit från andra invandrare, både muslimska och kristna. Tror ni detta kommer att tas upp i morgondagens UG?
Citera
2015-01-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Jag skulle också önska att UG prövade hatet mot svennarna genom att låta en ung blond kvinna med kort kjol eller en ung blond kille gå igenom utanförskapsområdena en lördagkväll. Det kommer förstås aldrig att ske eftersom det hatet inte är intressant att visa.

Kommer UG att överraska eller blir det som jag befarar?

Eller för delen skicka in någon med Djurgårshalsduk bland krogarna i Solna en matchdag.

Men jag tror inte riktigt det som dom är ute efter här faktiskt.
Citera
2015-01-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det är inte bara judar som lämnar Malmö. Så även sekulära protestanter. - I åldersgruppen 0-19 uppskattar jag att ursprungsbefolkningen är en tredjedel. Akilleshälen är barnen. De första barnfamiljer som flydde från Möllan var chilenarna. Asiater, protestanter, judar, katoliker, svenskar, danskar - ingen vill sätta deras egna barn på skolorna i Malmö. - De kan vara hur PK som helst, men när deras egna barn når skolåldern så sticker de.

Sympatiserar givetvis med judarna i Malmö, men blir förbannad på hyckleriet i att man tiger om det faktum att tiotusentals svenskar lämnat Malmö av precis samma orsaker som driver bort judarna. Men då är vinklingen tvärtom att svenskarna är rasister, osolidariska, segregerande etc.
Citera
2015-01-28, 19:46
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nu har ju ledande muslimska företrädare själva sagt att flera av de attacker som riktats mot moskéer kommit från andra invandrare, både muslimska och kristna. Tror ni detta kommer att tas upp i morgondagens UG?

Enl denna stålle http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle20233193.ab Anders Lindberg så är det kristna assyrier som ligger bakom attackerna & det va 20 st förra året riktade mot moskeer & muslimer, Några rader längre ner slår han dock fast att det är SDs fel, Dom har ju som "affärsidee" att det ska finnas islamofobi.

Det hade varit mer intressant om Herr Lindberg tagit reda på hur många våldtäkter det begåtts under samma år som utförts av muslimer mot svenska tjejer känns som att det är ett betydligt större & allvarligare brott mot Sverige som nation!
Citera
2015-01-28, 20:21
Medlem
Sa inte Somaliatanten precis att det är syrianer som gör detta? Varför blandade SVT in SD i detta program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in