Blev en tur ut idag för att plocka bort drivhusen, två plantor hade dött sen omplanteringen men det känns bra ändå med tanke på att dom blivit omplanterade två gånger
Strödde ut kalk i kanterna, virade koppartråd runt stammarna, kastade ut lite blodmjöl runt platsen mot rådjur, och efter det så fick jag den briljanta idén att sätta upp nätet också, blev väl lite overkill men men, nu ska inga jävla sniglar eller rådjur käka upp skiten iallafall.
Den största har växt på sig och luktar gudomligt, ville knappt gå därifrån men flugorna började bli lite för mycket efter blodmjölet, drar dom sig till det tro ?
Nu är alla mina plantor ute.
Beställde en cubensis growbox igår och vart lite nojig att tullen tar den och jag får påhälsning av farbror blå så var nyss och satte ut dom 5 sista jag hade hemma, var inte speciellt stora men dom klarar sig nog.
Här är 2 bilder på hur mitt odlingställe ser ut och 1 bild på dom 3 största ute just nu.
Tror dom får tillräckligt med sol, hade en tanke först att kapa några små träd som står där men då syns dom tydligare (om nu någon skulle få för sig att skogsvandra där), men dom är ju portabla så får dom för lite så går dom alltid att flytta en liten bit. Ska fara dit mitt på dagen också framöver och se hur mycket sol mina nya får.
Blev en tur ut idag för att plocka bort drivhusen, två plantor hade dött sen omplanteringen men det känns bra ändå med tanke på att dom blivit omplanterade två gånger
Strödde ut kalk i kanterna, virade koppartråd runt stammarna, kastade ut lite blodmjöl runt platsen mot rådjur, och efter det så fick jag den briljanta idén att sätta upp nätet också, blev väl lite overkill men men, nu ska inga jävla sniglar eller rådjur käka upp skiten iallafall.
Den största har växt på sig och luktar gudomligt, ville knappt gå därifrån men flugorna började bli lite för mycket efter blodmjölet, drar dom sig till det tro ?
Välkommen tillbaka, din gangster!
Jo, flugor lär dras till blodmjöl. Det är min erfarenhet likväl! Slutade med blodmjöl när jag insåg att det även attraherade större skithål, som vildsvin ^
Cb´ns lukt är underbar - det är nåt speciellt förförande med själva plantan, eller hur (utöver själva ruset)!?
- vad var det för sorter nu igen? Tex vilken är den stora plantan/orna vs de små plantorna på bilderna? Det ser ut att ta sig fint, bra jobbat
Citat:
DirtyNorth: Här är 2 bilder på hur mitt odlingställe ser ut och 1 bild på dom 3 största ute just nu.
Tror dom får tillräckligt med sol, hade en tanke först att kapa några små träd som står där men då syns dom tydligare (om nu någon skulle få för sig att skogsvandra där), men dom är ju portabla så får dom för lite så går dom alltid att flytta en liten bit. Ska fara dit mitt på dagen också framöver och se hur mycket sol mina nya får.
Höll på dö då jag var där, var typ en dimma av knott och direkt jag stod still så flög dom in i ögonen, näsan och munnen!
Ja, men dom kan säkert ta sig fint där efter hand! Kan inte poängtera vikten av ljus tillräckligt, för deras tillväxt !!! Ser ut som du har en viss grund här iaf som kommer att ge dig en del röka framåt sommarslutet/höstkanten!
Så du blev ansiktsknullad av mygg och knott?? Well..grattis
Här är lite bilder på årets odling. De har växt på bra nu den senaste tiden. Tyvärr så klarade sig bara 5 utav 10.. Så blir det väl när man inte förgror/förveggar ordentligt.
Jag funderar lite på vad som händer med de två plantorna på bilderna 1,2, och 3, då man ser att de har fått rundade blad. Vad tror ni?
Också på bild 3 ser man hur en har delat sig i två. Är det något man behöver vara vaksam på?
Ja, men dom kan säkert ta sig fint där efter hand! Kan inte poängtera vikten av ljus tillräckligt, för deras tillväxt !!! Ser ut som du har en viss grund här iaf som kommer att ge dig en del röka framåt sommarslutet/höstkanten!
Så du blev ansiktsknullad av mygg och knott?? Well..grattis
Tycker du inte om det???
Ja jag får hoppas på det iaf! Eftersom jag inte kommer kunna röka förrns ett par månader efter det är skördat så kommer jag iaf att spara ca 30g eller nått beroende på hur mycket jag får, måste ju få testa hur det blir då man odlat upp det själv
Resten blir att sälja bort och hoppas pengarna räcker till ett odlingstält framöver eller åtminstone en bra start till det
Dom senaste jag planterat ut var väl i senaste laget men får väl hoppas dom hinner klart iaf, var inte så lång odlingstid på dom
Var inte tänkt från början att det skulle bli så många, trodde dom 4 första jag satt ut hade dött då dom inte såg så kry ut (nästan döda) och det hade varit minusgrader flera nätter men nu är dom på god väg som du ser, och då hade jag redan beställt fler!
Nja det är väl inte min största hobby att bli ansiksknullad av dom (inte av nån för den delen)
Här är lite bilder på årets odling. De har växt på bra nu den senaste tiden. Tyvärr så klarade sig bara 5 utav 10.. Så blir det väl när man inte förgror/förveggar ordentligt.
Jag funderar lite på vad som händer med de två plantorna på bilderna 1,2, och 3, då man ser att de har fått rundade blad. Vad tror ni?
Också på bild 3 ser man hur en har delat sig i två. Är det något man behöver vara vaksam på?
Såg ju fina ut, vad kör du på för strain?
Inte sett något planta tidigare som delat sig sådär i det stadiet, får väl höra av någon med erfarenhet om det är en för/nackdel!
Min gissning är att det borde bli mer röka då det blir som 2 plantor i 1, fast jag har ingen aning
Senast redigerad av DirtyNorth 2015-07-02 kl. 10:33.
Geve: Jag funderar lite på vad som händer med de två plantorna på bilderna 1,2, och 3, då man ser att de har fått rundade blad. Vad tror ni?
Det ser ut som dina plantor har anlag för naturlig toppning. Det innebär att plantan delar sig i mer än en huvudstam, så som Dirty sa så är detta bara positivt!
Finns en teknik som kallas för toppning: man skär av översta delen av plantan varav nya skott växer ut vilket resulterar i flera grenar/fler blommor, men det kan stressa plantan och är inte alltid rekommenderat. Det finns naturliga varianter på detta, men dom är ovanliga..
...så jag skulle nog försöka få lite frön på dom, om jag var du.
Om jag har fel ang Geve´s planta kan nån rätta mig, men jag är ganska säker att det är vad du har/dina plantor är.
Grattis isf!
Oavsett behöver du inte vara orolig för dom!
Senast redigerad av Lejfnar 2015-07-02 kl. 11:12.
Jo, flugor lär dras till blodmjöl. Det är min erfarenhet likväl! Slutade med blodmjöl när jag insåg att det även attraherade större skithål, som vildsvin ^
Cb´ns lukt är underbar - det är nåt speciellt förförande med själva plantan, eller hur (utöver själva ruset)!?
- vad var det för sorter nu igen? Tex vilken är den stora plantan/orna vs de små plantorna på bilderna? Det ser ut att ta sig fint, bra jobbat
Ganska tveksam till att vi har några vildsvin öht just härikring, aldrig sett ett under 20 år och aldrig hört någon som jagat det heller så därför körde jag på ändå.
Ja den luktar inte fel, sen tycker jag nog att det luktar bättre torkat och kurerat men men det kommer det med
Den stora tror jag är en Thor från nordenseeds, resten är från cannaseeds.dk och då planterade jag allihop tillsammans i en låda så jag vet inte alls vad det är, listade sorterna i ett tidigare inlägg men alla ska vara autoflower, 70-100 dagar. Jag hoppas dom hinner klart innan det blir kallt igen bara