2015-05-09, 02:04
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Tja ungefär så + lite kanske. Chillax det blir bra, dåligt med sol och värme bara.
Jag har en skum känsla av att jag vet vem du är, inte många som säger chillax Men ! Det kan ju vara den så kallade slumpen likväl
Senast redigerad av Utomhus123 2015-05-09 kl. 02:50.
Citera
2015-05-09, 08:17
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Jag har en skum känsla av att jag vet vem du är, inte många som säger chillax Men ! Det kan ju vara den så kallade slumpen likväl
Haha den chansen är väldigt liten. Så väldigt ovanligt uttryck är det inte.
Citera
2015-05-09, 18:20
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Alltså, är det såna svarta sniglar som är farliga för weed eller bara bruna mördar ? Mina står i growbox fortfarande, ställer väl dit en öl bredvid men ska dom ta sig in i den lådan får dom fan kriga hehe..

Är dina större än så här ? http://imgur.com/kUDSxiw http://imgur.com/gh4h3oL

nu har det ändå gått två veckor sen dom tittat upp, tycker det går trögt som fan.. för lite sol eller ?

Och varför den till höger är mörkgrön är för att jag fick för mig att ställa den i bädden och självklart regnar det satan den natten, öser ner hela jävla natten och långt fram på kvällen dagen efter, när jag kom dit såg den halvt våldtagen ut..

Vad e de för plast som syns på bilden? Hemma gjort drivhus?
Citera
2015-05-10, 02:41
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Vad e de för plast som syns på bilden? Hemma gjort drivhus?

http://imgur.com/1sehibu,tAXDlWt,zXkKNC1,SBK8Irn#2 köpt på valfri blombutik och nej jag har inga plast skapar skills tyvärr ^^ Det du tänker på är grsäet som liger i kanterna kanske, det är för att få lite mer ventilation i lådan så det det inte blir kondens (så solen inte går igenom).

Har kommit dit vid 6 på kvällen och hela lådan var täckt med "dimma" / kondens från morgonen så jag la ett lager gräs imellan, tog bost ventialtionslocken och la dit pinnar istället så det blir lite luftflöde, var där vid 10 på morgonen och då hade all kondens försvunnit. plus att det ger lite kamouflage
Senast redigerad av Utomhus123 2015-05-10 kl. 02:47.
Citera
2015-05-10, 03:20
Medlem
SuperCheeses avatar
Kan man börja plantera utomhus nu? Zon 1-3?
Senast redigerad av SuperCheese 2015-05-10 kl. 03:26.
Citera
2015-05-10, 03:26
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCheese
Kan man börja plantera utomhus nu? Zon 1?
Utan tvekan, jaaaa. Zon 3 kanske jag hade tagit det lugnt me om det skulle bli mycket regn och dom inte är äldre en än vecka, är det seed hade jag kört.
Citera
2015-05-10, 11:22
Medlem
smellyproofs avatar
Finns det något man kan göra så de ska klara de kalla nätterna? Ska ju bli 2 grader här, zon 3, i natt. Efter i inatt ska de bli varmare men det är just natten som oroar mig.
Senast redigerad av smellyproof 2015-05-10 kl. 11:25.
Citera
2015-05-10, 11:38
Medlem
Det är ingen fara, de klarar de 2 graderna!
Citera
2015-05-10, 11:40
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunlightsweden
Det är ingen fara, de klarar de 2 graderna!
Hmm jasså? Har för mig att jag läst att cannabis dör under 5 grader, men kanske handlar om längre tidsperioder då.

I vilket fall hoppas ja du har rätt!
Citera
2015-05-10, 11:57
Medlem
Ja, längre perioder med sådan kyla är inte bra. Dom växer väldigt långsamt i kyla. Men dom kan klara av betydligt mer än vad du oroar dig för. Regn och blöta är värre, framåt hösten!

Jag lovar, du kan chilla!

EDIT:

Ta en 1.5L flaska (eller större), tex mineralvattenflaska.

Skär två rutor/fönster i den, bestäm själv storlek på fönstret efter eget förnuft. Två fönster - ett på motsatta sidan diametralen (mitt emot varandra). Detta för att släppa igenom vind = stärka stammen/stadgan samt släppa ut värme varma dagar. Det släpper in/ut fukt och gaser såsom koldioxid tex.

Klistra fast ett finmaskigt nät över "fönstret", detta för att hindra att sniglar kryper in och käkar upp plantan. Om du inte hittar finmaskigt nät kan du alltid köpa nån billig håv och klippa loss nätbitar ifrån.

Skär av flaskbotten och flaskan planterar du nu över/omkring din lilla planta. Nu är plantan omgiven av en pet-flaska som har botten bortskuren och två små fönster i, som tillåter vindgenomsläpp.

Detta skyddar mot sniglar och håller värmen på nätterna.

Ta bort flaskan när plantan blivit för stor, enligt eget tycke! Vid det laget är sniglar inte samma hot, längre.

Korken kan tas av, chansen är så liten att snigel kryper in via toppen samt korklös flaska släpper in mer regn (än enbart genom fönsterna) samt ut överflödig värme om det blir en riktigt varm dag.
Senast redigerad av Sunlightsweden 2015-05-10 kl. 12:13.
Citera
2015-05-10, 12:12
Medlem
Jag bor i zon 2 och oroar mig över vädret då väderprognosen visar att några nätter kommer gå ner mot 4 grader upp mot 1,5 vecka? Är det någon fara? Veggar upp dom nu ute i drivhus..
Citera
2015-05-10, 12:15
Medlem
Det är inte så mycket att nojja om den här delen på året (vädret) - när plantorna är så här unga/små tål dom betydligt mer än vad en blommande planta gör framåt höstkanten!

Återigen även då till hösten är blöta värre än kalla nätter! Framåt hösten får man hålla koll när det både är blött och kallt, däremot!

Just nu är det ju inte så kallt dygnet runt dessutom, utan bara på nätterna.

Det är lugnt! Vill du ha ännu mer skydd kan du läsa mitt inlägg ovanför ditt petflaskeväxthus!
Senast redigerad av Sunlightsweden 2015-05-10 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in