Citat:
Ursprungligen postat av
Cosmic-Industries
Utomhus123:
Fick du 6 frön från Norden som inte ens visade svans? Hur lyckades du med det? Jag har satt ut 13 st fördelade på tre strains från dem, samtliga förgrodda utan minsta problem!
Har däremot inte tittat till sen jag satte i backen förra veckan, så vet inte om de har överlevt all kyla och regn.
Ja du får väl åka ut och se hur det ser ut nu då, jag kan väl ha haft otur bara. Jag säger bara som det blev för mig.
Jag fick inte utan jag köpte 15 ganska dyra frön norden och sex av dom visade inte svans nej, hade dom i snusdosa med fuktat papper som byttes ut var 12:e timme, varsamt med pincett tog jag ur dom när jag bytte papper.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunlightsweden
Det finns en överdriven rädsla för att varenda hona maxas med frön och att då inga blommor bildas..så farligt brukar det inte vara!
Om du bara är borta en-två veckor skulle jag säga att det är lugnt, även om du då har fått vissa frön på naturlig väg. Varenda blomma på honorna kommer inte att pollineras, ej ens om du är borta längre än så.
Men annars får du väl kika på deras "feminiserade" sektion, för att vara helt säker!
Ja så är det säkert men jag har ingen lust alls att skaffa några frön, 40-50 st max absolut inte mer än så -.-, hur många blir det om man polinerar en blomma och sätter påse på den sen ?