2015-05-11, 19:30
Medlem
BFG9000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Har inte möjligheten att transportera hundratals liter jord till platsen där jag ska odla, funkar det om jag använder jorden i marken i kombination med några liter kogödsel?

Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Beror på vad det är för mark såklart. Ett tips är att leta efter brännässlor. Cannabis gillar miljön där de växer.
Ja och inte mycket gran då det lär vara sur ph där.
Citera
2015-05-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Har inte möjligheten att transportera hundratals liter jord till platsen där jag ska odla, funkar det om jag använder jorden i marken i kombination med några liter kogödsel?
Du kan använda jord ifrån backen och tillsätta kalk om det är mycket barrträd i området. Blanda i sand och/eller torkat gräs om det är mycket lera i jorden(lera som i clay, inte lera som i geggamojig vatten- och jordblandning). Är det jord ifrån ängsmark med mycket ängsblommor är jorden näringsfattig och då kan du använda bat guano, worm castings, blod- och benmjöl etc. för att höja näringsvärdet. Om du hittar ett ställe där det går att hämta jord ifrån betesmark är det prima! Också som sagt där det växer brännässlor är det bra jord för cannabis.
Citera
2015-05-11, 22:08
Medlem
Tjena, ställde frågan på ett annat forum men de är ganska dött! Har läst en hel del men kan inte hitta mycket info om detta;

Har tänkt mig att lägga en jordbädd på ca 200l, hur många frön kan man få plats med i den? Ska dra upp två stycken odlingar och har ca 130 frön.
Alltså, räcker det med 200L jord för en jordbädd där man då har i 70 frön? För mig låter det inte rimligt men vill ha svar av någon som kan!

Hare bra och lycka till 2015!
Citera
2015-05-11, 22:30
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expected
Tjena, ställde frågan på ett annat forum men de är ganska dött! Har läst en hel del men kan inte hitta mycket info om detta;

Har tänkt mig att lägga en jordbädd på ca 200l, hur många frön kan man få plats med i den? Ska dra upp två stycken odlingar och har ca 130 frön.
Alltså, räcker det med 200L jord för en jordbädd där man då har i 70 frön? För mig låter det inte rimligt men vill ha svar av någon som kan!

200 Liter skulle jag kört max 5 plantor. De är ju bara 4 st 50 liter säckar.
Citera
2015-05-11, 22:32
Medlem
Citat:

10L har snackat om det lite längre bak om jag inte minns fel, kolla där
Citera
2015-05-11, 23:14
Medlem
Citat:

räkna med 10-15 liter jord per planta.
Citera
2015-05-12, 11:54
Medlem
Tittade till mitt ställe idag och såg att jag måste ha valt en skuggig plats, platsen är ganska öppen men några barrbuskarna blockar solen. Funkar det att odla i skugga eller borde gräva upp all jord jag släpat dit och odla på en mer öppen plats?
Citera
2015-05-12, 12:19
Medlem
Kalashs avatar
Finns här någon som har koll när, ungefär, Royal Nepal eller Typhoon brukar visa kön? I odlingszon 2...
Citera
2015-05-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkkush
Tittade till mitt ställe idag och såg att jag måste ha valt en skuggig plats, platsen är ganska öppen men några barrbuskarna blockar solen. Funkar det att odla i skugga eller borde gräva upp all jord jag släpat dit och odla på en mer öppen plats?
Finns det ingen möjlighet att ta bort buskarna? Eller bara kapa dem lite
Citera
2015-05-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lopish
Finns det ingen möjlighet att ta bort buskarna? Eller bara kapa dem lite
Har klippt av lite grenar o så men vill helst va så diskret som möjligt
Citera
2015-05-12, 12:32
Medlem
Skugga = ingen tillväxt

- så enkelt är det!

Så du kanske måste flytta om du inte vill kapa buskar!
Citera
2015-05-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunlightsweden
Skugga = ingen tillväxt

- så enkelt är det!

Så du kanske måste flytta om du inte vill kapa buskar!

Funkar det med några timmar sol per dag? Eller måste de va direkt sol hela dan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in