Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-21, 21:31
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Varför äter ni inte upp kanterna? Kan förstå om de är brända som knäckebröd, men det är inte ofta. Är ni dumma eller bara småbarn?

Varför äter ni upp kanterna?
kan förstå att somliga tycker det är gott, men det är inte vanligt. Är ni snåla eller bara dumma?
Citera
2015-01-21, 21:43
Medlem
Keihs avatar
Beror på hur hungrig man är, är man lite lagomt hungrig så brukar jag bara äta det goda och slänga kanterna. Är jag riktigt hungrig äter jag alla kanter, ganska gott om man doppar i lite bea
Citera
2015-01-21, 21:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Jag har för vana att lämna kanterna som reserv om magen inte är nöjd. Det verkar vara vanligt. För det mesta hamnar de i magen ändå till slut.
Citera
2015-01-21, 21:53
Medlem
För det är ju bara en tråkig torr brödkant, varför vill man äta det ?
Citera
2015-01-21, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Onödigt mycket kolhydrater och gluten.

Du borde inte äta en pizza om du oroar dig för det.
Citera
2015-01-21, 22:03
Medlem
christerys avatar
Köper ju helst en calzone för att maximera osten, sen skär jag bort änden och kanten för där finns ingen ost utan bara bröd.

Kniper det, vilket det inte gjort än så länge så skulle jag väl kunna mumsa i mig kanterna. Dom är ju inte äckliga eller så, men jag äter nog pizzan mest för fyllning+lite botten, inte botten utan fyllning.

Så, bara brödet... nä, dock om jag tar en pasta så tar jag gärna brödet (pizzadeg) och smörar för att käka till pastan. Märkligt, men då passar den perfekt.
Citera
2015-01-21, 22:06
Medlem
Brukar först lämna kanterna medans jag äter upp resten av pizzan, sen sitter man och doppar kanterna i vilken sås man nu har. Men det beror på lite. Är det snustorra, hårda kanter så brukar jag skippa ibland. Blir ju som mjöl i munnen när man tuggar.
Citera
2015-01-21, 22:08
Medlem
Findmucks avatar
Man gör ju som man vill, spelar väl ingen roll hur fan man äter pizzan. Jag föredrar dock att äta pizzan med kanterna. Kanterna är ju också goda!
Citera
2015-01-21, 22:11
Medlem
GonerStoners avatar
Alltid trevligt då man äter med någon bekant och dom lämnar kanterna,
mer mat till mig

Brukar dra en lina ketchup på varje kant, riktigt jävla gött.
Citera
2015-01-21, 22:16
Medlem
Antagligen för att dom har tillräckligt med DEG
Citera
2015-01-21, 22:18
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Tjocka kanter är ju goda. Ni beter er som småbarn nu!

varje pizza eller pizzeria har inte sånt måste du väll ändå förstå?

själv är det bara feta jävlar jag sett som äter kanterna
Citera
2015-01-21, 22:19
Medlem
Dicken96s avatar
Va? Kanterna är ju det godaste! Jag brukar skära bort det äckliga i mitten sen så kanske det slinker ner sen om jag inte blev mätt. Smör på kanterna är gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in