Beror på hur hungrig man är, är man lite lagomt hungrig så brukar jag bara äta det goda och slänga kanterna. Är jag riktigt hungrig äter jag alla kanter, ganska gott om man doppar i lite bea
Köper ju helst en calzone för att maximera osten, sen skär jag bort änden och kanten för där finns ingen ost utan bara bröd.
Kniper det, vilket det inte gjort än så länge så skulle jag väl kunna mumsa i mig kanterna. Dom är ju inte äckliga eller så, men jag äter nog pizzan mest för fyllning+lite botten, inte botten utan fyllning.
Så, bara brödet... nä, dock om jag tar en pasta så tar jag gärna brödet (pizzadeg) och smörar för att käka till pastan. Märkligt, men då passar den perfekt.
Brukar först lämna kanterna medans jag äter upp resten av pizzan, sen sitter man och doppar kanterna i vilken sås man nu har. Men det beror på lite. Är det snustorra, hårda kanter så brukar jag skippa ibland. Blir ju som mjöl i munnen när man tuggar.
Va? Kanterna är ju det godaste! Jag brukar skära bort det äckliga i mitten sen så kanske det slinker ner sen om jag inte blev mätt. Smör på kanterna är gott