• 3
  • 4
2015-01-31, 00:49
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbok
Så frågan är då: Vem är det som driver detta till ett krig? Jag menar att det är judarna som använder Ukraina för att föra krig mot Putin.
Startade Ukraina krig mot Ryssland?
Att annektera/ockupera ett annat lands territorium med vapenmakt kallas att starta krig. Ukraina har aldrig hotat Ryssland militärt, eftersom deras krigsmakt var helt ofarlig o eftersatt.
Skicka dina spam med påståenden om att vitt är svart o tvärtom någon annanstans.
Citera
2015-01-31, 01:44
Medlem
Nilsboks avatar
Det pågår inte ett krig mellan Ukrainaoch Ryssland. Vad gäller Krim är Krim annekterat, fait accomplit. Vad gäller ryskdominerade områden i östra Ukraina pågår snarast inbördeskrig.
PS kallar du det här spam?
Citera
2015-01-31, 13:26
Medlem
Citat:
Det pågår inte ett krig mellan Ukrainaoch Ryssland. Vad gäller Krim är Krim annekterat, fait accomplit. Vad gäller ryskdominerade områden i östra Ukraina pågår snarast inbördeskrig.

ryssland har placerat massor av ryssar på ukrainsk mark och förser dem med vapen så putins inblandning är odiskutabel.
Citera
2015-01-31, 13:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Hej, troll. Här kommer en lite kort film om den ryska informationskrigföringen:

http://www.liveleak.com/view?i=575_1422662948
Citera
2015-01-31, 18:11
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Släpp jude/nazi-tjafset nu och återgå till topic/Mod

Hela forumet judiska maktförhållanden släcktes ju ner för att man skulle diskutera judefrågan i berörda delforum istället. Att Ukraina styrs av en sionistisk junta finansierad av ingen mindre än George Soros är faktum. Då måste det väl vara både okej, och i mina ögon uppmuntrat till att diskutera just de judiska inslagen i den judiska juntan.
Citera
2015-01-31, 18:22
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Hela forumet judiska maktförhållanden släcktes ju ner för att man skulle diskutera judefrågan i berörda delforum istället. Att Ukraina styrs av en sionistisk junta finansierad av ingen mindre än George Soros är faktum. Då måste det väl vara både okej, och i mina ögon uppmuntrat till att diskutera just de judiska inslagen i den judiska juntan.
Så om det är judar som regerar i Ukraina så får Ryssland ta över landet likt Nazityskland? För att judar inte får ha maktpositioner?
Varför har religion med denna tråden att göra? Är det judar vs kristna?
Citera
2015-02-21, 04:11
Medlem
Nilsboks avatar
Citat:
Tack Diseased. Ibland är det så många galningar som pucklar på en så att man börjar undra om det är man själv som är galen istället. Tvisten mellan judarna och Putin är ju en stor del av konflikten ( den drivande faktorn).
Citera
2015-02-28, 12:49
Medlem
euroruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Som jag förstår det så handlar det om att satelitstaten Ukraina gjort uppror mot Ryssland och kastat ut deras gubbe i landet. Ryssland vill inte ge upp "sitt territorium" till EU och Nato, samtidigt vill man inte ha en direkt konflikt, men jag tycker det är ganska uppenbart vad det handlar om.

Precis så. Man vill inte att Ukraina ska helt och hållet skita i Rysska intressen och bjuda in NATO direkt till den Rysska gränsen. I decennier har Ukraina och Ryssland haft goda relationer. Ryssar kunde åka till Ukraina och tillbaka utan några som helst visum. Man vill inte behöva bygga en tegelvägg på gränsen mellan Ryssland och Ukraina. Det finns fortfarande många Ryssar kvar i Ukraina - och dessa behandlas idag som Judar behandlades i Nazi-tyskland.

Den största problemet som finns med Ukraina är att den regering som sitter där idag har sina rötter i den Ukrainska nazismen. Dessa vill av principskäl inte ha ett samarbete med Ryssland. Och en sådan inställning ställer till massor av problem i fredsprocessen. Hur kan man övertala sina värsta fiender att inleda ett samarbete? Även om Ryssland kommer med ett bra erbjudande så kommer de ändå mötas med fördömmande och motstånd eftersom Ukrainska nazisternas hela ideologi bygger på att strida mot Ryssland.
Citera
2015-02-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Så om det är judar som regerar i Ukraina så får Ryssland ta över landet likt Nazityskland? För att judar inte får ha maktpositioner?
Varför har religion med denna tråden att göra? Är det judar vs kristna?

jag anser inte att judar ska ha maktpositioner av samma anledning som ingen religiös fanatism ska leda ett land.
Religiösa personer som principfast identifierar sig själva med en religion är i sak fanatiska, eftersom de har övergett sin egna person/identitet för en religion(läs:låtsaskompis).
Sen kan man tillägga det faktum att judar har någon sorts immunitet mot all kritik - och det gör judar speciellt olämpliga för ledarroller i samhället.
se bara på Turkiet och Israel som sponsrar kriget i Syrien pga deras religion indränkta hat mot varandra

Citat:
Ursprungligen postat av eurorus
Precis så. Man vill inte att Ukraina ska helt och hållet skita i Rysska intressen och bjuda in NATO direkt till den Rysska gränsen. I decennier har Ukraina och Ryssland haft goda relationer. Ryssar kunde åka till Ukraina och tillbaka utan några som helst visum. Man vill inte behöva bygga en tegelvägg på gränsen mellan Ryssland och Ukraina. Det finns fortfarande många Ryssar kvar i Ukraina - och dessa behandlas idag som Judar behandlades i Nazi-tyskland.

Den största problemet som finns med Ukraina är att den regering som sitter där idag har sina rötter i den Ukrainska nazismen. Dessa vill av principskäl inte ha ett samarbete med Ryssland. Och en sådan inställning ställer till massor av problem i fredsprocessen. Hur kan man övertala sina värsta fiender att inleda ett samarbete? Även om Ryssland kommer med ett bra erbjudande så kommer de ändå mötas med fördömmande och motstånd eftersom Ukrainska nazisternas hela ideologi bygger på att strida mot Ryssland.

Detta stämmer in rätt bra med vad jag har lyckats grävt fram, Ja.. det med att Ukraina's regering behandlas sitt folk dåligt och helt enkelt inte förtjänar att vara i makten.
men... min främsta informationskanal är liveleak.com , vet inte hur mkt som kan anses vara sant kontra ryskt propaganda.

Men jag tänker speciellt på:

1. Att Ukrainska huliganer stoppade 6-7 bussar med fridfulla(?)-demonstranter på väg hem ifrån demonstrationer, de stängdes in i bussarna medan huliganerna tände eld på bussarna. hittar tyvärr inte videon nu... Lyckligtvis ändra huliganerna sig när det såg att det fanns kvinnor i bussarna och nöjde sig med att misshandla/förnedrades demonstranterna i 7-8 timmar på motorvägen, med slagträn och genom att dränka in dem i bensin, utan att någon kom till deras räddning... Inte som det var över på en pisskvart direkt. Så jag tolkar det som så att det måste ha varit sanktionerat av ledningen i landet. Saknas tydligen fortfarande flera personer ifrån dessa busslass, troligtvis döda. Då ögonvittnen säger sig ha sett hur huliganerna sköt de som försökte fly/skar halsen av dem som inte ville ge sin trosförklaring till Ukraina.

Ukr-Armen har tillsynes ljugit för sina soldater och skickar dem på självmordsuppdrag - utan någon som helst strategiskt bakomliggande tanke.
Ukr-Armen fångar in pacifist:er och skickar in dem till fronten utan träning eller utrustning.
Ukr-Artelleri attackerar civilbefolkningen/sjukhus/bussar i ockuperade zoner.

Jag skulle vilja se Ryssland anektera hela Ukraina, i grund och botten är de av samma skrot och korn, men Ryssland är iaf stabilt.
Senast redigerad av freethespeech 2015-02-28 kl. 14:51.
Citera
2015-03-03, 22:47
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:

Detta problem blir konstant belyst - nedstängningen av Judiska maktförhållanden-underforumet var en flopp och det, tillsammans med en linje av andra dåliga förändringar, ger oss så oerhört tydliga bevis på att Flashback inte alls värnar om yttrandefrihet utan aktivt försöker censurera skribenter som belyser den internationella judenhetens brott.

Risken finns väl att jag blir censurerad och felaktigen varnad (med hänvisning till någon bs-regel) för denna post, men det stärker i sådana fall bara mitt argument.

I övrigt stinker denna tråd av antiintellektualism och Ts skriver lika bra som en nedknarkad neger.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in