2015-01-24, 23:21
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbok
1) Putin är inte jude.
2) Poroshenkos far hette Waltzman och var jude, han tog sin frus efternamn för att dölja sin etnicitet. Poroshenko förnekar sin judiska bakgrund för att kunna vinna valet.
...ok? Hoppas det är förstått.

Men du, Putin var uppfostrad av en judisk lärarinna som lärde honom tyska. Men egentligen var denna troligen hans mor, vilket uppenbarligen kom fram då Putin vid ett av sina besök i Israel köpte henne en eller annan lägenhet att bo i på sin ålders höst, så som barn brukar ta hand om sina föräldrar.

En annan historia säger att Putins far tjänade den judiskt-bolsjevikiska maktapparaten och att Putin själv gjorde karriär i dess säkerhetstjänst. Alltså, kan man bli mer jude än Putin?

Svaret är uppenbarligen nej. Så frågan är nu, vilken politisk betydelse har detta judiska arv? Svaret är, ingen alls.
Citera
2015-01-25, 05:43
Medlem
Nilsboks avatar
Ang Putin: Återkommer.
Men angående judiskt arv: Att vara jude har en oerhörd betydelse. Alla judar samverkar. I Ukraina har judarna tagit makten med hjälp av judar inom EU. I bakgrunden finns hela den judiska mediapparaten och det judiska kapitalet.
Att vara jude spelar roll.
Citera
2015-01-25, 16:54
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Men angående judiskt arv: Att vara jude har en oerhörd betydelse. Alla judar samverkar. I Ukraina har judarna tagit makten med hjälp av judar inom EU. I bakgrunden finns hela den judiska mediapparaten och det judiska kapitalet.
Du låter som du förläst dig på Mein Kampf eller Streichers der Sturmer....
Citera
2015-01-25, 21:45
Medlem
Nilsboks avatar
Nej jag har inte det. Det är bara så att du o flertalet inte ser verkligheten som den är. Exempel: Alla tidningar i Sverige; DN, SvD, GO, Aftonbladet, Expressen, kvällsposten/GT ägs av judar. Tv4, biograferna, flertalet radiostationer. Bokflrlagen.
Tror du inte det spelar ngn som helst roll?
Antag att ex Japan hade kontrollerat allt detta - hade det inte spelat roll för hur vi svenskar såg på Japan och dess affärer?
Citera
2015-01-25, 21:51
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Nej jag har inte det. Det är bara så att du o flertalet inte ser verkligheten som den är. Exempel: Alla tidningar i Sverige; DN, SvD, GO, Aftonbladet, Expressen, kvällsposten/GT ägs av judar. Tv4, biograferna, flertalet radiostationer. Bokflrlagen.
Antag att ex Japan hade kontrollerat allt detta - hade det inte spelat roll för hur vi svenskar såg på Japan och dess affärer?
Och vad menar du man ska göra åt detta då? Uppstår någon identifierbar skada för samhället som vi måste råda bot på?
Bör man införa en lag som diskriminerar vissa etniska grupper från att äga "för mycket"?
Citera
2015-01-25, 23:39
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:

Men Putin verkar sitta i samma båt. Även han är judarnas vän och skyddar dem så till den grad att han använder den ryska statskassan för att ersätta de förluster som ryska judar drabbats av genom EUs sanktioner. Hört talas om Lex Rotenberg? Putin till och med döpte en lag efter en rysk-judisk affärsman!

Putin måste uppenbart vara jude. Men inte mig emot. Jag är allas vän. Jude eller kristen, svart eller vit, mig kvittar det lika. Alla är vi människor.

"When Italy, based on the sanctions, seized property of Rotenberg, the Russian Federation issued a new Law, allowing Russians, hit by sanctions, to get compensated by the state. The law is known as "Rotenberg law"
http://en.wikipedia.org/wiki/Arkady_Rotenberg
Citera
2015-01-30, 16:46
Moderator
vfs avatar
Släpp jude/nazi-tjafset nu och återgå till topic/Mod
Citera
2015-01-30, 17:29
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Jag ställde två frågor till dig i mitt inlägg nr 21. Funderar du fortfarande på svaret?
Citera
2015-01-31, 00:13
Medlem
Nilsboks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Jag ställde två frågor till dig i mitt inlägg nr 21. Funderar du fortfarande på svaret?
Som jag ser det är Rysslands agenda precis som de flesta beskriver det: Rysk mark och rysk befolkning skall vara en del av Ryssland, ex Krim är ju en del av Ryssland sedan 200 år; har aldrig varit del av Ukraina, flottbasen, geopolitik, olja, nationell säkerhet.
Citera
2015-01-31, 00:17
Medlem
Nilsboks avatar
Och Ukrainas intressen: Om man set till den ukrainska majoriteten så har den inget sak intresse av ex Krim el ngt eg intresse motsatt Ryssland. De delar där ex 50% är ryssar är ju iofs konfliktområden. Men inget som fordrar krig. Jmfr när Tjeckoslovakien delades; inte behövdes ngt krig för det.
Citera
2015-01-31, 00:19
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Som jag ser det är Rysslands agenda precis som de flesta beskriver det: Rysk mark och rysk befolkning skall vara en del av Ryssland, ex Krim är ju en del av Ryssland sedan 200 år; har aldrig varit del av Ukraina, flottbasen, geopolitik, olja, nationell säkerhet.
Jo vi har förstått att Ryssland betraktar Ukraina som rysk mark, det är ganska uppenbart av Rysslands agerande. Ukrainas självständighet 1991 erkänns m.a.o. inte av Ryssland, trots underskrivna avtal.
Citera
2015-01-31, 00:20
Medlem
Nilsboks avatar
Så frågan är då: Vem är det som driver detta till ett krig? Jag menar att det är judarna som använder Ukraina för att föra krig mot Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in