Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-20, 10:00
  #1
Medlem
Ja, genom en kompis har jag fått reda på att en svensk person i 30 årsåldern får ut runt 20000 kr/mån. Då han inte själv trodde på detta fick han se kontoutdrag som bevisar att det rullar in mer än 75% av Sveriges befolkning enligt "SVT Pejl" i månaden. Personen ifråga har aldrig jobbat eller gått i skolan mer än grundskolan.

Bidragen vi pratar om är:
*Socialbidrag
*Bostadsbidrag
*Barnbidrag
*Pension (ja på nåt sätt har personen lyckas få sjukpension utan att va sjuk.)

Är detta rimligt? Är inte detta ett hån mot dom som jobbar och sliter för mindre?
__________________
Senast redigerad av universey 2015-01-20 kl. 10:04.
Citera
2015-01-20, 10:07
  #2
Medlem
Då undrar man hur personen kan ha både pension och socialbidrag? Räknar du verkligen på en person och inte 2 vuxna för då får du dela på 2 för att få fram rätt inkomst. Sen barnbidrag får alla med barn i Sverige även de som tjänar hur mycket som helst i månaden.

Nej tror inte på några 28 k i månaden.
Citera
2015-01-20, 10:09
  #3
Avstängd
Injectionzs avatar
Tror inte ett ögonblick på att han får ut både pension och socialbidrag. Barnbidrag kan vi räkna bort för det är ointressant i sammanhanget. Men inget förvånar mig längre.
Citera
2015-01-20, 10:10
  #4
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universey
Är detta rimligt? Är inte detta ett hån mot dom som jobbar och sliter för mindre?
Nej, det är inte rimligt och ja, det är ett hån mot dem som jobbar och betalar skatt. Sverige har blivit ett bluff- och bågland. Inte alls som det var före Palmes tid, där medborgarna gjorde rätt för sig och gjorde så gott de kunde. På den tiden fanns det ett kollektivt ansvar och kollektiv vilja att bo i ett bra land. Nu för tiden verkar folk mest vilja sko sig på andras bekostnad. Skit!!!
Citera
2015-01-20, 10:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle-gris
Då undrar man hur personen kan ha både pension och socialbidrag? Räknar du verkligen på en person och inte 2 vuxna för då får du dela på 2 för att få fram rätt inkomst. Sen barnbidrag får alla med barn i Sverige även de som tjänar hur mycket som helst i månaden.

Nej tror inte på några 28 k i månaden.

Jag tror inte heller på detta men så är det. En person plockar ut dessa summor på bidrag!

Jag tycker det är helt jävla ofattbart själv!

Jag har fått personens hela personnummer så det borde gå att kolla upp?
Citera
2015-01-20, 10:13
  #6
Avstängd
Injectionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universey
Jag tror inte heller på detta men så är det. En person plockar ut dessa summor på bidrag!

Jag tycker det är helt jävla ofattbart själv!

Jag har fått personens hela personnummer så det borde gå att kolla upp?

I call bullshit.
Citera
2015-01-20, 10:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Injectionz
I call bullshit.

Vad menar du? Jag har inte sett kontoutdragen men jag litar på min kompis.
Citera
2015-01-20, 10:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universey
Jag tror inte heller på detta men så är det. En person plockar ut dessa summor på bidrag!

Jag tycker det är helt jävla ofattbart själv!

Jag har fått personens hela personnummer så det borde gå att kolla upp?

Jag tror han lurar er faktiskt, tycker nog det är skit kul eftersom han möjligen fått ut det en månad med hjälp av möbelbidrag eller liknande och nu har lurat er att han får ut det varje månad
Citera
2015-01-20, 10:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle-gris
Jag tror han lurar er faktiskt, tycker nog det är skit kul eftersom han möjligen fått ut det en månad med hjälp av möbelbidrag eller liknande och nu har lurat er att han får ut det varje månad

Så är det tyvärr inte.
Citera
2015-01-20, 10:19
  #10
Medlem
8711s avatar
Rent skitsnack. Socialbidraget är knappt 4000:-, därutöver får man för särskilda kostnader och eventuell hyra. Andra bidrag räknas av försörjningsstödet.

Sluta fantisera din jävla fåne!

Varför ska du sitta och vara avundsjuk på folk som har det riktigt svårt, knapert och lever på existensminimum och ljuga om dessa människor? Du om någon ska skämmas och ta reda på fakta.

Du har uppenbart aldrig haft behov av hjälp eller varit i en särskilt svår situation själv, då hade du vetat bättre. Idiot!
__________________
Senast redigerad av 8711 2015-01-20 kl. 10:22.
Citera
2015-01-20, 10:21
  #11
Medlem
Någon som vill kolla upp personen?

Jag tror lika lite som ni andra.
Citera
2015-01-20, 10:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Rent skitsnack. Socialbidraget är knappt 4000:-, därutöver får man för särskilda kostnader och eventuell hyra. Andra bidrag räknas av försörjningsstödet.

Sluta fantisera din jävla fåne!

Jag fantiserar inte! Jag tror lika lite som du, men kontoutdragen visar nåt helt annat!

Jag skickar PM till dig så får du i uppdrag och kolla upp om du vill?

Va fan pratar du om? Jag har aldrig varit eller kommer vara avundsjuk på någon!

MIN FRÅGA VAR OM DET ÄR RIMLIGT!!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback