• 6
  • 7
2025-05-04, 22:56
Medlem
plazma1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyRonnie
Väldigt blandat, skulle gissa typ 50/50 svenskar och "invandrare". En hel del lokala förmågor i centrum såklart med pub och Systembolag. Men de skadar ingen.
Hör mycket sällan om bråk eller andra brott.

Tack för svar. Vad tror vi om framtiden kommer det bli mera invandrare
Citera
2025-06-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plazma1
Hur är det att bo i Högdalen nu 2025? Vad är det för typ av människor? Är det som blackeberg i motsvarande norort, är det som jag tror blandat rökande wt med babbar? Mycket våldtäkt och bråk?

Tycker Högdalens centrum känns mindre tryggt än Vällingby centrum. Polisbilen är ute ganska ofta och det är mycket adidasriddare med becknarväskor i centan nu när de har fått vistelseförbud i Rågsved. Blackan är väl mest ett medelklassområde med barnfamiljer nuförtiden?
Senast redigerad av BurnBockjaevel 2025-06-01 kl. 13:08.
Citera
2025-06-02, 09:30
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plazma1
Hur är det att bo i Högdalen nu 2025? Vad är det för typ av människor? Är det som blackeberg i motsvarande norort, är det som jag tror blandat rökande wt med babbar? Mycket våldtäkt och bråk?

Verkar rätt så lugnt överlag.
Vad jag har hört så ska det vara en del inbrott/inbrottsförsök på Skebokvarnsvägen och Harpsundsvägen.
Enligt boende på Harpsundsvägen så är det en del småglin som tar sönder fönster och andra saker.
Gott om alkoholister och narkomaner i centrum tydligen.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in