Citat:
Ursprungligen postat av
URBANARTS89
Ja, jag tycker synd om dem. Helt enkelt för att jag levde på aktivitetsstöd tre månader efter att jag tog studenten; en period på sex månader som var ett helvete för mig då jag inte hade något att göra. Jag tror att du överskattar ledigheten. Jag är idag bara vän med en kille som lever på bidrag och det har han gjort i flera år. Hans dag går ut på att röka sig stenad/supa sig full och somna på kvällen. Jag kan inte ens beskriva hur jobbigt jag hade tyckt att det hade varit om jag behövt spendera flera år så.
Sen tycker jag att du underskattar resor. Förra året åkte jag och min sambo på fyra resor (3-5-dagars resor, förvisso), och jag tycker fan synd om folk som inte får uppleva andra städer, kontinenter och kulturer för att de sitter på soc.
Att du kan spela PS4 och se på film på en stor plattskärm betyder jättemycket också. Om det är vad du gillar dvs och spenderar dina pengar på. Gillar man att sy så betyder det mycket att man har råd med en stor och fin symaskin. Så ja, det är värt att slita varje vardag trots att det suger lite grann när man behöver stå för sin egen tandvård.
Har du någonsin levt på bidrag?
Jag levde på a-kassa i ett år, hade räkningar på 12k och ut ca10-11
Klarade mig pga en sparad buffert och återhållsamhet .
Synd om din kompis, tragiskt vardag har han.
Resor gör vi ibland till storstäder och ligger på dyra hotell (2k / natt)
Men ca 1 utlandssemester / år, brukar gå på 30k då.
Hotell i Sverige lägger jag ca 10k / år