Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
Det finns gott om människor i vårt land som finansierar sitt leverne med bidrag.
Detta är ju ingen dans på rosor, men lägenhet har de, oftast en äldre bil att åka med osv
Oftast röker de o dricker, iaf de jag känner till.
Jag har på sistonde tänkt lite extra på detta. Jag arbetar och drar in en lön vilket gör att jag alltid får betala för mig , ta tex tandvård... Någon stackars bidragsmänniska gick ut med en snyftare i media att denne behövde hjälp av folktandvården men inte fick det pga en skuld på 10k där, oj vad konstigt ?
Även ansvarsfrågor , våra grannar lever på bidrag och man hör dem ofta kasta saker och skrika i lägenheten , vem betalar alla skador när de flyttar? De har ju inga pengar och går på bidrag men om mitt barn t ex skulle repa vårt golv så får jag betala detta.
Är det värt att slita varje vardag? Har svensk medellön (30k brutto)
Vad leder det till? En utlandssemester / år , spara pengar på kontot , finare bil och roligare teknikprylar i hemmet (ps4, ipad , datorer tv osv)
Tycker ni synd om snyfthistorikerna ? Dessa människor är lediga när vi andra jobbar och drar in till deras uppehälle och sedan vill de ha ännu mer
Du får ju fortfarande mycket mer frihet med ett jobb som drar in cash än att leva på bidrag. Skaffa ett jobb som du trivs med och känns meningsfullt så slipper du oroa dig.
Ont: Dem flesta kan bara dem vill. Vårt bidragssystem är till för dem som är sjuka och eller av någon annan anledning inte
kan arbeta. Lathet är ingen giltig anledning. Jobbar man inte för att man är lat så ska det svida lite. Hoppas inte socialdemokraterna höjer bidragen för mycket. Det ska löna sig att arbeta.