Citat:
Ursprungligen postat av
KonungHonung
Säker på att det inte är du som behöver hjälp?
Inför medborgarlön så att skitjobben försvinner från marknaden. De är för tillfället skyddade från det naturliga urvalet eftersom arbetslösa piskas att ta vad som helst med hot om indraget existensminimum.
Nu förstår jag inte riktigt? Tror du jag sitter och hittar på här eller? Det är såhär det är med långtidsarbetslösa. De är värdelösa, men de känner sig inte värdelösa och alltså finns det inget som går att förbättra hos dem. De anser sig sitta fast i en ond värld som just är mot dem och allt vad dem står för. Ack och ve så synd det är om mig, alla dessa arbetsgivare som inte förstår mig och mitt skarpsinniga intellekt. Men så är det inte. Du är värdelös om du inte kan bevisa det du har. Värdet sätts inte på marknaden av vad du kan, utan det du kan bevisa.
För att få dessa nollor att inse att de måste bevisa det för att lyckas är just det sättet att slänga in dörren i ansiktet på dem och det så jävla hårt att näsan knäcks. Dock finns det en del som satsar på något och är arbetslösa utav den anledningen att de har ett eget projekt de förbereder sig inför, men som de inte kan uttala sig om förrns det är klart, då samhället inte har särskilt blida ögon på "stämpelfuskare". Dessa behöver inte ta åt sig, de har ett mål och en riktning klara för sig. Men trampa så mycket du kan på latmaskarna tills de är fromma som lamm, sen hjälp dem av hela ditt hjärta att hitta tillbaka till ljuset.
Vad det gäller medborgarlön vet jag inte om det är en bra ide, men jag säger inte heller att den är dålig.