Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-22, 08:52
Medlem
Vill tacka alla seriösa svar som jag fått här på Flashback. Efter ca 1år så är ekonomin stabil igen. Min fru har hittat nytt jobb med bättre lön. Samt att vi sålt Cayenne och köpt oss en Volvo V50 1,6d. Som är en helt okej bil.
Vi har även bytit bostad så billigare kostnader..

Tack för all hjälp
Citera
2016-01-22, 11:01
Medlem
En polare till mig har drivit bilfirma i hela sitt liv och aldrig ägt någon bil utan han har tagit en bil i högen när han kört hem var kväll.
Så sälj bilarna.
Citera
2016-01-22, 11:35
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Räknar vi väldigt lågt så ska den vuxna mannen ha motsvarande uppemot 1kg kött värt av nyttigt protein per dag. Jag själv är billig av mig, köper tex fläsk väldigt mycket oftare än entrecote. Likt förbaskat är mitt minimum 3000:- månad, givet att jag inte äter ute alls. I verkligheten kör jag luncher ute för att kompensera för att jag inte alltid orkar ha sallad etc hemma.

Den man som tror den är ok när det blir 0.2 kg fläsk och en jävla massa potatis/ris/toast kan såklart spara pengar. Men inte fan är det hälsosamt, det är direkt skadligt om man jämför med möjligheterna vi har till hälsosam kost idag.

Kort sagt, den "perfekta mannen" som hela tiden lyckas ha rätt råvaror hemma från rätt ställen kommer undan på ca 3000:-/månad. Annars kompenseras hälsan gentemot att spara pengar. Och I verkligeheten är få människor så duktiga.

EDIT: eftersom folk allt för ofta är långsamma i huvudet bör poängteras att ovan inte betyder att man måste äta specifikt kött varje dag, likt förbaskat kommer du hamna på snittet 100:-/dag oavsett vad du byter det mot om du ska vara hälsosam. Detta som sagt givet att du är exemplarisk och alltid har rätt råvaror hemma, annars blir det dyrare än 3000:-/månad.

Om ni förövrigt undrar varför ni är lönfeta och sega, alternativt ser ut som en pjäs värd plockepinn, kan ni ju tex börja vid kosten. Det gäller ju ärligt talat en klar majoritet, varför det rimligen även är aktuellt vad gäller respondenter i tråden.

Ett kilo kött om dagen? Vad snackar du om? En person som inte tränar klarar sig med 1g/kg kroppsvikt. Kött snittar runt 20 g protein per kilo så i runda slängar behövs 400 g kött per dag för en normalviktig. Tränar man går man upp till 1.5g/kg. Du är ute och cyklar. 3000 per månad... Jag äter för 1500 per månad och fyller mina macros med råge på nyttig mat.
Citera
2016-01-26, 13:50
Medlem
TrashteamSWEs avatar
Sälj bilen, skaffa ett nytt jobb lol
Citera
2016-01-26, 13:52
Medlem
TrashteamSWEs avatar
Låna också pengar från banken och investera det på huset som ni nu vill köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in