Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-10, 01:07
  #1
Medlem
Hej!

Lider av problemet att jag fryser jämt, främst händer, fötter, läppar. Utöver det är jag trött och saknar helt sexlust och kan i princip inte bli "hård". Dessutom har jag svårt för att svettas. Värt att nämna är att jag har utmärkt kondition och är bara 22 år gammal. Längd: 185. Vikt: 67. Lever sunt, rör på mig varje dag, äter hälsosamt, röker eller snusar ej. Vad tror ni FB att det problemet kan vara? Kan det vara något psykiskt som sätter sina spår fysiskt. Har besökt läkare och deras slutsats: "Vissa människor är kalla, så är det bara". Även tagit lite blodprover men det såg bra ut.

Störst problem är att mina händer inte kan bli varma även fast jag rör mig och resten av kroppen är varm. Blodkärlen drar ihop sig och vägrar bli uppvärmda. Gäller sommar som vinter.

Tack för hjälp!
__________________
Senast redigerad av kloverdukar 2015-01-10 kl. 01:11.
Citera
2015-01-10, 01:14
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Låter som att du har lite av kärlvidgande ämnen. Prova L-arginin-tillskott, typ L-argiplex. Bara vitaminer, mineraler och aminosyran L-arginin.

Tröttheten är lite oroande. Har du kollat sköldkörteln?
Citera
2015-01-10, 01:28
  #3
Medlem
Skaffa Niacin om du vill utvidga kärlen.
Citera
2015-01-10, 01:36
  #4
Medlem
gå upp i vikt!
Citera
2015-01-10, 22:39
  #5
Medlem
Äter jävligt bra och varierat, finns nog inte en chans att det kan vara vitaminbrist eller liknande. Lider nog inte brist av någonting. Lider inte brist på varken zink, magnesium osv.. Tror inte piller och tillskott är lösningen tyvärr..
Citera
2015-01-10, 22:45
  #6
Medlem
hee4rs avatar
Psyket har större inverkan på ens kropp än man själv ibland riktigt kan tro på.
Men är du stressad och med ångest? Ständigt nervös, kanske? Stress och dess farlighet är ett mycket underskattat tillstånd.
Citera
2015-01-10, 22:50
  #7
Medlem
G0G0s avatar
Sömnbrist kanske. Sover jag jag dåligt eller för lite så blir jag frusen och har svårt att få upp värmen i händer och fötter.
Citera
2015-01-10, 23:01
  #8
Medlem
Ångest och stress känner man väll av lite ibland, men det är inte tal om något allvarligt. Känns som jag har generell ångest och stress som faktiskt är en del av livet.
Citera
2015-01-11, 06:39
  #9
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Kan vara sköldkörteln. Ta ett blodprov där man kollar TSH och T4.

/ Leif
Citera
2015-01-11, 07:01
  #10
Avstängd
Anonyma-Klubbens avatar
Vilka blodprov har du tagit? Kikat kortisol?
Citera
2015-01-12, 14:16
  #11
Medlem
Tagit en hel del olika, däribland sköldkörteln. Allt "var som det skulle" sade läkaren...
Citera
2015-01-13, 23:59
  #12
Medlem
När läkare inte hittar problemet hur tar man det då vidare? Känns som man missar att leva livet när man går runt och fryser hela tiden. Visst låter kanske fånigt när man uttrycker det så, men det är faktiskt väldigt tufft och frustrerande när ingen tar mina problem på allvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback