Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-09, 17:35
  #1
Medlem
Hej,

Finns det någon som vet vart man kan köpa följande: Bengaler, isfacklor, normala eldfacklor och tomtebloss? Bor i Norrköping. Jag såg att ÖB hade isfacklor men när jag kollade i den lokala butiken var det slut p.g.a. nyår. Och en fråga, finns det någon sort typ större tomtebloss?

Tack för hjälpen,

Jazzman35
Citera
2015-01-09, 23:02
  #2
Medlem
Hej Bengaler finns i dom flesta båtaffärer med namnet nödbloss, isfacklor och tomtebloss kan finnas i vissa matvarubutiker eller hobby affärer eldfacklor har jag ingen aning om. Angående större tomtebloss så finns det dom som är 1 meter eller något sånt.

Med vänlig hälsning,

Bajenforme
Citera
2015-01-10, 03:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenforme
Hej Bengaler finns i dom flesta båtaffärer med namnet nödbloss, isfacklor och tomtebloss kan finnas i vissa matvarubutiker eller hobby affärer eldfacklor har jag ingen aning om. Angående större tomtebloss så finns det dom som är 1 meter eller något sånt.

Med vänlig hälsning,

Bajenforme

Det beror på vilka nödbloss du är ute efter GFF har nödbloss som brinner i 20 min såna polisen har vid olyckor mm dom bör kunna skicka dom till dej dom bör ligga i 1.4G om inte jag har helt fel för mej. Dom som båtaffärer säljer brinner inte så länge ca 2 min och så är det mycket metall i dom så dom är skarpa som f×n ser inte något på typ 5 min efter att ha tittat i en sån. Så det beror på vad du skall ha dom till. Dessutom så är dom till båtar med snöre man drar för att starta dom andra kan man sätta en tändpärla på och få igång. Dom tänds med plånboken som tändstickor

Mvh
Hotpyro
__________________
Senast redigerad av HOTPYRO 2015-01-10 kl. 03:41. Anledning: missat punkter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback