Citat:
Frågan är: Vad hände med Göteborg igår? Var det Vibe-effekten?
Visserligen såg jag bara 20 sista, men jag tycker inte att IFK var speciellt övertygande. Långt ifrån. Kanske spelade vinden en roll i det hela, men det såg ofokuserat ut och misstagen var många. Klart man, som MFFare, var lite nervös. Men egentligen kändes det aldrig "jättefarligt".
Precis som i IFE och AIK var bristerna många.
Trots att det är jämnt i toppen känns det otroligt ovisst. Jag har, egentligen, svårt att se att Peking eller Djurgården håller hela vägen. Men samtidigt så har inte de fyra andra visat något större spel i år vilket gör mig otroligt konfunderad.
Det jag hoppas på nu är tapp hos Göteborg och AIK, som jag ser som farligaste konkurrenterna. Har som sagt svårt att se att DIF eller Norrköping håller hela vägen. Elfsborgs brister är för många.
Visserligen såg jag bara 20 sista, men jag tycker inte att IFK var speciellt övertygande. Långt ifrån. Kanske spelade vinden en roll i det hela, men det såg ofokuserat ut och misstagen var många. Klart man, som MFFare, var lite nervös. Men egentligen kändes det aldrig "jättefarligt".
Precis som i IFE och AIK var bristerna många.
Trots att det är jämnt i toppen känns det otroligt ovisst. Jag har, egentligen, svårt att se att Peking eller Djurgården håller hela vägen. Men samtidigt så har inte de fyra andra visat något större spel i år vilket gör mig otroligt konfunderad.
Det jag hoppas på nu är tapp hos Göteborg och AIK, som jag ser som farligaste konkurrenterna. Har som sagt svårt att se att DIF eller Norrköping håller hela vägen. Elfsborgs brister är för många.
Nej det var inte någon Vibe-effekt, så briljant har han ju inte varit när han kommit ner djupt och hämtat boll under säsongen. För någon större målskytt har han inte varit i år. Tänk om Engvall ens hade förvaltat en tredjedel av alla lägen han lyckas ta sig till. Då hade han kunnat nå Vibes nivåer. Då var det väl snarare en Sebbeffekt, den fule fan hade kunnat höja Blåvitt ytterligare ett snäpp, särskilt som matchen artade sig med mycket kamp.
Underskattning i kombination med att man mötte ett välorganiserat Falkenberg är nog snarare svaret. Till och med Alesaami var ju svag. Sedan är det klart att det är tufft att hämta in ett underläge i så kraftig motvind, svårt att lyfta långt och etablera den sortens press.