2015-04-09, 16:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Saxat från Aftonbladet, Sportbladet. /Oskar Månsson.

– Som jag ser det handlar det om två saker. Dels att *båda är framgångsrika, men också att vi påminner om varandra. Båda har stora supporterskaror som är aktiva
i sina frågor, det är tifo, det är bengaldebatter och så vidare. Vi är också de enda klubbarna som på riktigt lyckas integrera samhället på läktaren. Bägge lagens klackar ser ut som det gör på stan.
I andra klubbar är det ofta blonda vita killar både på läktaren och plan. Malmö och AIK kan på så sätt spegla sig i varandra.

Ska ju till en MFF:are för att börja prata om integration, rasism och annat tjafs även i samband med fotboll.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-09 kl. 16:45.
Citera
2015-04-09, 16:29
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vi är också de enda klubbarna som på riktigt lyckas integrera samhället på läktaren. Bägge lagens klackar ser ut som det gör på stan.
I andra klubbar är det ofta blonda vita killar både på läktaren och plan. Malmö och AIK kan på så sätt spegla sig i varandra.

Ja fy fan för blonda vita killar. Till råga på allt är dom oftast heterosexuella också. Usch!

Ska man vara seriös så tycker jag nog att vår publik är väldigt blandad med folk från olika ursprung och olika bakgrund.
Citera
2015-04-09, 16:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Ja fy fan för blonda vita killar. Till råga på allt är dom oftast heterosexuella också. Usch!

Ska man vara seriös så tycker jag nog att vår publik är väldigt blandad med folk från olika ursprung och olika bakgrund.

Är detsamma för oss, vilken jävla tomte som ska dra det där kortet..
Citera
2015-04-09, 16:59
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är detsamma för oss, vilken jävla tomte som ska dra det där kortet..
Misstänkte det. Tror det ser likadant ut hos dom flesta publiklagen faktiskt.
Citera
2015-04-09, 17:03
Medlem
Citat:

– Som jag ser det handlar det om två saker. Dels att *båda är framgångsrika, men också att vi påminner om varandra. Båda har stora supporterskaror som är aktiva
i sina frågor, det är tifo, det är bengaldebatter och så vidare. Vi är också de enda klubbarna som på riktigt lyckas integrera samhället på läktaren. Bägge lagens klackar ser ut som det gör på stan.

Ska ju till en MFF:are för att börja prata om integration, rasism och annat tjafs även i samband med fotboll.
Haha fyfan vad mycket skitsnack, gör killen rasliga inspektioner på allsvenska arenor ?
Att MFF går hand i hand med AFA och uppmuntrar sex med barn är dock en sanning.
Citera
2015-04-09, 18:25
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Över lag stör jag mig på hela premissen för artikeln. Ja, MFF–AIK är självklart ett rätt hett möte. Men det är för fasen inte i närheten av att ha samma traditionella hetta som IFK–MFF eller AIK–IFK, som utöver derbyn jag klassar som de självklart största svenska klubblagsmatcherna. Det ena den sportsligt största matchen, det andra den supportermässigt största matchen.

Omröstningsresultatet verkar ju hålla med om det. Vad säger MFF:are och AIK:are?

/feldgrau
Citera
2015-04-09, 18:30
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Nä du har kanske rätt. Men han bashar blåvitt ganska mycket här och där i media, t.o.m. när han tillhörde laget förra året. Det är inte ödmjukt iaf...

Fast han har väl aldrig bashat blåvitt på något annat sätt än att ärligt sagt att han inte passar in i deras spelsätt? Vid nästan varje tillfälle han uttalat sig har han ju lagt till att IFK som klubb är fantastisk men att det inte klickat på planen bara.

Att kvällstidningarna sedan smäller upp stora vinklade rubriker kring det hela är väl inte så konstigt heller, det är klart det är mer intressant att höra vad Nordin Gerzic har att säga om IFK än att höra vad Johan Oremo har att säga om Åtvidaberg.
Citera
2015-04-09, 18:42
Medlem
Little Feats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Över lag stör jag mig på hela premissen för artikeln. Ja, MFF–AIK är självklart ett rätt hett möte. Men det är för fasen inte i närheten av att ha samma traditionella hetta som IFK–MFF eller AIK–IFK, som utöver derbyn jag klassar som de självklart största svenska klubblagsmatcherna. Det ena den sportsligt största matchen, det andra den supportermässigt största matchen.

Omröstningsresultatet verkar ju hålla med om det. Vad säger MFF:are och AIK:are?

/feldgrau

För mig som AIK:are är mötena mot IFK helt klart hetare och mer prestigefyllda. Det finns ett helt annat "hat" än när man möter MFF, något som sitter i sedan en längre tid tillbaks och sitter djupare. Stockholm vs Göteborg är ju en annan aspekt som spelar in där.

Rivaliteten till MFF har blossat upp mer de senaste säsongerna och jag tror mycket har att göra med det sportsliga, att MFF är en toppkonkurrent helt enkelt. Sedan har väl det blivit mer spänt mellan våra ultras (främst UN vs Supras) där Malmö anses dra in politik i fotbollen (vi behöver inte dra upp den diskussionen igen tack, jag nämner bara det som en anledning till ökade rivaliteten).

Sammanfattningsvis anser jag att IFK är en bra mycket hetare match för gemene AIK:are, och för många är den nästan i paritet med Bajenderbyt eller värre. DIF är alltid värst.

Det är mina nervösa tankar! Heja AIK
Citera
2015-04-09, 20:55
Medlem
Läst många Häcken:supportrar döma ut Makondele som gammal, långsam och slut inne i denna tråd; ska ni göra avbön nu när han räddar en poäng åt er likt han gjort så många gånger tidigare...

Streamade Mff-AIK. Som Helsingborgare... Satan i gatan vilken skillnad i tempo. Förstår nu varför vi har 0-0 0-0 mot två tröga lag. Den jag gillade mest var Bangura: verkligen en stilfull spelare. Men nu är jag orolig för HIF:s status på riktigt. Den ende som kunnat platsa i dessa två lag är Bojanic i en offensiv mittfältsroll. Henke kör honom som Regista och det funkar sådär, han missar sällan en passning och har en sjuk splitvision; och alla belackare som ogillar chipsröven har ju oxå fel att han inte springer. Han har ett grymt driv med boll, vansinniga tvåfotare & teknik. Tror & hoppas ännu på genombrott
Citera
2015-04-09, 20:56
Medlem
P.Gs avatar
Lika som bär?

Walker?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Walker._frame.jpg/640px-Walker._frame.jpg

Walker?
http://theemeraldexiles.com/wp-content/uploads/2014/11/kw_dif_836.jpg

________

Nu när man äntligen sett en match nykter från bra vinkel så kan man konstatera ett par saker:

Walker har gjort sitt i startelvan. Passar endast i sidled och bakåt och drar ner tempot. Generellt är det oroande hur spel som går i sidled för att sedan skickas på långboll från backlinjen.

Sebbe bör även han bänkas till förmån för Johnson. Arvidsson och Mrabti får onda ögat från mig, men bör fortsätta starta. Colley är som Amartey, fast lite mer opolerad och lite mindre spelintelligent.

Edit: något annat som även det oroar är hur långt ner försvaret sjunker på väldigt kort tid. Men det krävs bara lite mer träning och samspel.

Poäng i derbyt kan vi bara glömma.
Senast redigerad av P.G 2015-04-09 kl. 21:04.
Citera
2015-04-09, 21:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Lika som bär?

Walker?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Walker._frame.jpg/640px-Walker._frame.jpg

Walker?
http://theemeraldexiles.com/wp-content/uploads/2014/11/kw_dif_836.jpg

________

Nu när man äntligen sett en match nykter från bra vinkel så kan man konstatera ett par saker:

Walker har gjort sitt i startelvan. Passar endast i sidled och bakåt och drar ner tempot. Generellt är det oroande hur spel som går i sidled för att sedan skickas på långboll från backlinjen.

Sebbe bör även han bänkas till förmån för Johnson. Arvidsson och Mrabti får onda ögat från mig, men bör fortsätta starta. Colley är som Amartey, fast lite mer opolerad och lite mindre spelintelligent.

Poäng i derbyt kan vi bara glömma.

Mrabti är väl ändå inte såååå dålig, han försöker ju iallafall.

En sak vi är bra på är att hålla boll utan att göra något med den. Man får inte glömma att slänga in de positiva sakerna här P.G!
Citera
2015-04-09, 21:17
Medlem
svulles avatar
Riktigt jävla bra match. AIK ska uppenbarligen inte föra matcher. Idag gör vi egentligen allting rätt. I särklass den bästa matchen i serien hittills.

Sköna dueller och skaplig hets. AIK närmast segern, så visst känns det lite surt att vi inte får in en boll. Men en poäng hade man uppenbarligen tagit på förhand.

Malmö är ruskigt vassa på att bygga spel, men kommer inte riktigt till i sista fasen. Tycker vi avväpnar väl.

Bra AIK! Vinn nu för i helvete mot Gövleborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in