2015-01-07, 08:34
Medlem
flabbozs avatar
ville installera om windows xp home premium i bärbara datorn, har ingen skiva så laddade ner någon version som visade sig vara korrupt (?)

nu till frågan, hur löser jag detta utan original skiva? dvs kan jag installera om original versionen utan skiva?
Citera
2015-01-07, 08:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad menar du med korrupt? Kan du utveckla detta?

Hämtar annars hem en annan XP Home och bränn ut på en CD-skiva.
Citera
2015-01-07, 09:51
Medlem
flabbozs avatar
ja med korrupt menar jag att den knasar på många olika sätt - efter 30 dagar kbörjade den kräva varje gång vid uppstart att man "activate now or later" med något serienummer som jag ej har, skribordet blev helt svart, internetuppkopplingen bryts ofta, allmänt segt och lagigt.

vart hittar man en clean version på svenska då som man kan bränna till skiva?
Citera
2015-01-07, 09:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flabboz
ja med korrupt menar jag att den knasar på många olika sätt - efter 30 dagar kbörjade den kräva varje gång vid uppstart att man "activate now or later" med något serienummer som jag ej har, skribordet blev helt svart, internetuppkopplingen bryts ofta, allmänt segt och lagigt.

vart hittar man en clean version på svenska då som man kan bränna till skiva?

Då är ordet korrupt fel. Windows efterlyser en licens och du kan självklart läsa mer om licensfrågor och hur man aktiverar detta på Microsofts hemsida.

Har du en licens huvudtaget till XP?
Citera
2015-01-09, 04:58
Medlem
flabbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då är ordet korrupt fel. Windows efterlyser en licens och du kan självklart läsa mer om licensfrågor och hur man aktiverar detta på Microsofts hemsida.

Har du en licens huvudtaget till XP?
asså jag har köpt datorn och hade original versionen med product key påklistrad under MEN....den är ganska gammal och började bli seg så jag ville installera om, hade dock ingen skiva så jag tankade hem någon version på engelska.

går det att installera om min original version som fanns på datorn från början, på något sätt?

rättning: det är windows vista home premium.
Senast redigerad av flabboz 2015-01-09 kl. 05:05.
Citera
2015-01-09, 06:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inga problem. Sök på Google hur man installerar Windows. Du kommer får många tråddar. Eller om du söker här -> (FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows

Frågeställningen är som du kanske förstå inte så unik här på Windowsforumet. Samt hur du löser med aktivering så finns denna tråd -> (FB) Den officiella tråden om WGA och crack (Windows XP, Vista, 7, 8)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in